Viitorul Subaru Impreza STI ar putea avea şi o versiune diesel

Publicat vineri, 11.06.2010 12:29 de Bogdan Mirică

Subaru se gândeşte să introducă pe viitoarea generaţie Impreza STi şi un turbodiesel de performanţă, de 2.0 litri. Unitatea ar urma să nu afecteze ţinuta de drum, oferind un consum de carburant mai mic.

Subaru se gândeşte la o nouă abordare a versiunii de performanţă STi, odată cu lansarea viitoarei generaţii Impreza. Japonezii vor să ofere publicului, pe lângă versiunea pe benzină tradiţională, şi un diesel puternic.

Aşadar, în 2012 am putea asista la primul Impreza STi cu motor diesel, cel mai probabil o unitate de 2.0 litri, forţată să dezvolte peste 200 de cai putere. Arhitectura motorului cu patru cilindri le va permite japonezilor să nu altereze reputaţia modelului în materie de manevrabilitate, oferind în plus un consum de carburant redus şi emisii cu mult îmbunătăţite.

În ciuda tendinţei de downsizing, Subaru nu va renunţa la propulsorul versiunii STi pe benzină. Surse neoficiale susţin însă că în viitor ar putea exista o versiune supraalimentată a motorului actual de 1.5 litri pe benzină, cu patru cilindri.

Pe lângă noile motorizări, Subaru va introduce odată cu noua generaţie Impreza şi un tren de propulsie hibrid, aşteptat să debuteze însă la jumătatea ciclului de viaţă. Odată cu modificările aduse noii generaţii Impreza, Subaru ar urma să îşi concentreze eforturile din motorsport pe circuit şi nu în cursele de raliu, cum o face în prezent.

via | autocar

  • Ivan, vineri, 11.06.2010 12:47
    Blasfemie!!!!!!!!!!!

    O doamne,unde s-a ajuns... Sper totusi sa nu! Sa lasam dieselurile la locul lor,anume in agricultura si benzinarele pline de elegantza si rafinament pt autoturisme.

  • Claudiu, vineri, 11.06.2010 12:51
    Clasament cu cei mai inovativi constructori auto in 2009

    http://www.manager-magazin.de/fotostrecke/fotostrecke-55775.html si http://europe.autonews.com/article/20100608/BLOG09/306089950/1193

  • MF, vineri, 11.06.2010 15:25
    De ce nu?

    Sa fim seriosi! Cati nu am poftit la un 3.0 V6 diesel instalat pe un Mercedes sau Jaguar care sa dezvolte 200-220 cai? De ce sa nu avem o alternativa mai mica si mai ieftina, dar tot asa de puternica si mult mai agila? O sa fie apreciat. Singurul minus va fi pretul si asa destul de ridicat. @Ivan. Iti recomand sa mergi cu un Legacy diesel. Chiar generatia veche. Te provoc chiar sa parchezi si sa mergi in sprituri sau cum vrei tu si daca ala nu este rafinat, atunci nu stiu ce sa mai zic de un TDI.

  • Hadouken, vineri, 11.06.2010 15:32

    Ai habar de masini cum am eu de manele. Nu inteleg de unde mentalitatea asta de agricultor, insa Dieseluri se folosesc in sporturi cu motor de cativa ani, asa ca daca fac legea in WTCC si in seria LeMans, nu vad de ce nu ar fi ok pe un Impreza STi. Intereseaza-te putin despre motorul Diesel si vei vedea de ce este mai rafinat, mai complicat si mai eficient decat unul Otto.

  • Hadouken, vineri, 11.06.2010 15:33
    @Ivan

    tie iti era adresat postul

  • Vortex66, vineri, 11.06.2010 17:31
    omg

    O dat Satana in Subaru :| reveniti'vaaaaaaaaaaaaaaa

  • Vortex66, vineri, 11.06.2010 17:33
    @Hadouken

    Serios? Atunci de ce nu scoate Ferrari, Lambo, Bugatti masini pe diesel? Benzina - rafinament, distractie si putere Diesel - Un tractor zgomotos si puturos

  • ytbu, vineri, 11.06.2010 17:45
    benzina locul 1 dieselul pe locul 3 din 2 competitori

    sunt de acors cu Ivan si Vortex66 sa lasam dieselul la locul lor iar comparatia e perfecta cu tractoarele. De ce sunt diesel-uri in sporturi cu motor. Asta e chestie de marketing cum sunt unii de pe aici care au pus botul ca e bun dieselul ca e in motorsport. Cred ca si pilotii care conduc aceste masini diesel in sporturi cu motor nu sunt multumiti fata de cele cu benzina dar la ora actuala banul e la putere si oricine chiar si cei mai mari piloti de raliuri, f1 etc daca sunt platiti sa spuna ceva o spun ca si cum si ei ar crede insa parerea lor personala e cu totul alta.

  • Ivan, vineri, 11.06.2010 18:11
    @Hadouken

    Prietene,commentul tau miroase a ipocrizie amestecata cu motorina furata din TIR-uri... Ai bagat treaba cu manelele constient fiind de faptul ca altfel ai fi atras la greu voturi negative fiind in cunostinta de cauza ca graficul sonor ai unui diesel pusca la perfect cu o manea obosita. Tractoristule!!! :) PS: Cum iti merge TDI-ul,tot cu "somoiogul" il pornesti iarna? :))

  • p-george, vineri, 11.06.2010 18:33
    @specialisti

    Ma ce ''arfe si fuguri" pe voi, zici ca v ati nascut cu sonda de petrol in curte...auzi-l si pe vortex, tu compari ferrari cu subaru sau cum vine asta ? Face ferarri masina de oras, hothatchuri si nu stiam eu ??? Cata ipocrizie... tractoare sunt si urmatoarele motoare? : V6-8-12 de la audi. 2.3d 3.0d -sd BMW cdi urile de la merc ??? habar nu aveti va luati si voi dupa ce spun altii sau dupa dieselurile de acum 10 ani...

  • Hadouken, vineri, 11.06.2010 19:45

    vortex are 19 ani, nici nu te poti astepta la multe de la el. Probabil nici Ivan nu o duce mai bine. Aici e vorba de masini sport, iar perfomantele recente din motorsport fac dreptate afrimatiilor mele. Vortex care ura moarte ciclistilor intr-un post anterior, se da rotund ca al lui Fiesta cumparat de mama si tati are motor pe benzina. 1.2, insa ce conteaza conteaza cifra cetanica daca voi nu mutati postul tv de pe Taraf?

  • costi, vineri, 11.06.2010 21:58

    Peugeot 908 HDI FAP, 5,5L, V12,630CP,1200 Nm,a e doar un stift ieftin in comparatie cu eleganta benzinarului de 1.2 sau 1.4. BMW 740d 3,0L TwinTurbo,306 CP,600 Nm,un alt gunoi in comparatie cu elegantul motor de 1,6(de pe logan sa zicem,sau de la renault,nu ca as avea ceva cu ei,doar ca si etalon). Ivan,un fiu de-a Lui Dumnezeu,consulta macar,tractoarele Massey-Ferguson,sa vezi ce motoare diesel au,si ai sa iti schimbi parerea despre agricultura!

  • Vortex66, sâmbătă, 12.06.2010 00:09
    mda :))

    @p-george: nu, face masini de raliu, nu tractoare.. ia-ti tu diesel si ara-ti campurile @Hadouken: 1.6 este motorul nenea :) macar eu am 19 ani si permis, decat 13 ani si cont pe automarket ca tine. Intai pune mana si invarte de un diesel dupaia de o benzina, si numai comenta aiurea. Eu mi-am cumparat Fiesta pretene :) daca tii ciuda, imi pare rau pt tine, spor la munca ! nu la comentat pe automarket aiurea! :)

  • Hadouken, sâmbătă, 12.06.2010 16:51

    tu ti-ai cumparat-o din ce bani "prietene"? ai avut 10.000 euro pusi deoparte din alocatie?

  • Vortex66, sâmbătă, 12.06.2010 17:40
    @Hadouken

    Da ce te intereseaza pe tine din ce bani ? :) Da, mi-am pus deoparte din alocatie :) Numai da bani din alocatie pe casete cu Salam si o sa-ti iei si tu una :)

  • Octav, sâmbătă, 12.06.2010 22:58
    Impreza

    Subaru inseamna tractiune integrala de top ( ca sa nu spun cea mai buna din lume ) si motoare foarte performante. Fanii sunt practic impartiti in doua : cei care prefera Subaru Impreza STI si cei care prefera Mitsubishi EVO. Politica de downsizing va fi din ce in ce mai prezenta in viitor. Este bine, pentru ca pe langa reducerea consumului de carburant, Impreza cu motor de 1.5 litri benzina supraalimentat poate fi ceva mai accesibila ca pret. De asemenea, Subaru a redus puterea motorului 2.0 benzina, de la 160 cp la 150 cp, tocmai pentru reducerea consumului. Nu va mirati ca se cauta alternative, resursele sunt cam pe sfarsite si de aceea chiar si cei mai prestigiosi constructori de automobile apar cu o sumedenie de modele hibride si vor cauta sa introduca variante diesel in sporturile cu motor. Depinde cum sunt construite acele motoare de performanta, in cazul lui Subaru un diesel nu are nevoie de contragreutati, datorita dispunerii cilindrilor, deci este ceva mai usor ... De asemenea, cuplul unui diesel poate fi impresionant. Nu sustin neaparat cauza motoarelor pe motorina, spun ca in viitor poate vom fi nevoiti sa ne obisnuim cu ideea, in functie de cum vor dicta conditiile economice si evolutia noilor motoare de performanta.

  • Redac, sâmbătă, 12.06.2010 23:51
    HeHeHe

    Se cearta un pusti de 19 ani cu altul de 23!!! Stregeti-va casul de la gura inainte sa comentati despre masini! Comparati dieselul cu benzina numai din ce vedeti voi de pe trotuar? Vorbiti de Lambo, Ferarri si Bugatti cand voi aveti Fiesta? ADHD nepoate pe aici pe forum.

  • Hadouken, duminică, 13.06.2010 01:47

    Nu inteleg de ce iti dai tu aere pe aici, cu atat mai mult cu cat nu stii nimic despre mine si nici perspicace nu prea esti. "Vorbim" de Lambo Ferrari bugatti si "avem" Fiesta? Ai fumat ceva sau esti doar rotund. Post scriptum: de dragul conversatiei, am condus si desfacut destule masini ca sa/mi pot face o parere pertinenta, mai bine nu da bu batul in balta, ca te uzi.

  • costin, luni, 14.06.2010 16:02
    satul de toti desteptii

    Daca Subaru va alege sa faca un STI diesel, o va face pt ca se va cere. Daca nu-l va dori nimeni, nu-l va face, simplu. Si daca e dorit, inseamna ca va fi suficient de bun, iarasi simplu. Preferintele personale ar fi bine sa vi le exprimati mai inteligent, nu cu expresii "bagabontesco-gealato-caterincoase" gen 'prietene', 'amice' sau mai stiu eu ce bascalii ieftine si luari peste picior gen Ferentari colt cu Zabrauti de 3 lei si 50 de bani. Sunt niste chestii mult prea fumate si voi sunteti mult prea penibili pt faptul ca inca le mai folositi. Veniti si voi cu ceva nou, ca deja sunteti plictisitori cu tiganismele astea. Iar aia de fac motoarele diesel tractoare, cand o sa aveti voi bani munciti de voi de aruncat pe benzina, nu de la taticu si mamica, atunci mai vorbiti. Si mie-mi plac motoarele pe benzina, unele-s chiar economice, dar diesel-ul are o gramda de avantaje in lumea reala, chit ca toarce mai nerafinat sau mai stiu eu ce fite de Dorobanti. Ok, coplasi?