Viitorul Volkswagen iD.1 ar putea fi construit în India pentru a păstra prețul sub 20.000 euro

Publicat duminică, 26.03.2023 13:20 de Gabriel Nica, Foto: Volkswagen

Conform CEO-ului Volkswagen, Thomas Schaefer, viitorul iD.1, cel mai accesibil model electric al companiei germane, ar putea fi construit în India.

Volkswagen a dezvăluit acum o săptămână planuri pentru lansarea unui model electric accesibil, cu un preț de pornire de sub 20.000 de euro. Viitorul iD.1 ar urma să fie cu adevărat urmașul lui Beetle, o mașină care a pus numele Volkswagen pe tapetul industriei auto pentru totdeauna, mulțumită prețului său mic, care a transformat-o într-un best-seller pe parcursul unor zeci de ani.

Ei bine, Volkswagen plănuiește să revină la această rețetă, conform CEO-ului companiei. În timpul prezentării conceptului iD.2all, șeful din Wolfsburg a oferit câteva informații suplimentare despre platforma pe care va fi construit următorul model, ce alte mașini se vor folosi de ea și unde vor fi construite.

De exemplu, predictibil, platforma folosită de iD.2all va fi utilizată și de constructorii din grup, Skoda și Cupra pentru alte modele similare, dar și de Volkswagen pentru un model mai accesibil, respectiv iD.1.

Acesta din urmă va trebui să aibă un preț de pornire de sub 20.000 de euro iar pentru a atinge această țintă, ținerea costurilor sub control va fi esențială. În acest scop, mașina ar putea fi asamblată în India. „Există aproape o obligație pentru noi să facem acest lucru corect. Aceasta este adevărata Liga Campionilor. Trebuie să facem o mașină care să fie accesibilă”, a declarat Thomas Schaefer.

Șeful Volkswagen a mai precizat că pentru a ține costurile sub control „fie rezolvi ghicitoarea economiei de scală, fie reduci bateria, fie faci parteneriate pentru a scala și mai mult producția. Nu am rezolvat încă asta.”

Via: LifeNews

  • dan_grc, duminică, 26.03.2023 14:36

    India sună mult mai rău ca China, Spring costă cât costă, cu o calitate foarte slabă, cum va fi ID.1, chiar mai prost ? Hai că se poate.

  • Banditos, duminică, 26.03.2023 16:46

    Calitatea e hotarata de constructor, n-are treaba cu forta de munca. Revenind...am putea regasi platforma de ID1 si la Ford ca tot sunt bot in bot acum

  • oricine, duminică, 26.03.2023 16:56

    Da pentru profitul acționarilor germani nu ar putea să găsească o țară mai rapanoasa? Sri Lanka de exemplu, că se vor găsi cumpărători prostovani oricum.

  • idic, duminică, 26.03.2023 23:06

    Când merg la magazin, nu mă uit dacă Toyota e făcută în Turcia sau în Japonia, cumpăr ce mi se dă. :))))))))))

  • Daria, luni, 27.03.2023 09:53

    Vest-europeanul nu mai are pretentii de fabricat in Germania sau Franta, cumpara Dacia produsa in Romania, Maroc sau China si nu mai comenteaza. Dar romanul.. romanul e pretentios, el nu are bani de o bicicleta noua, dar stramba din nas daca ID1 va fi produs in India, vax, daca avea 20000 de euro o cumpara fara sa mai comenteze, cum nu are bani, zice ca ID1 e acru. Hai cu sanatate la tuturor!

  • @Diareea, luni, 27.03.2023 10:06

    VW a introdus moda mașinilor produse la o anumită calitate în funcție de piețe. Nefiind un român prost și rupt în fund m-am gândit că dacă tot dau cu banul meu să aleg un producător care nu discriminează clienții și care produce la o fabrică unde plătește salarii decente. Nu sunt nici adeptul produselor fabricate de copii sub 3 ani. Hai că te faci bine, oricum bani n-ai!

  • alex_cu_a_mic, luni, 27.03.2023 11:39

    #Nashpaiureacamnasol Acum cativa ani un Pasat entry de flota cu 1.6 TDI costa 20k euro. Acum se dau de ceasul mortii sa faca un Matiz electric la acelasi pret si zic ca sunt sanse sa nu reuseasca. Halal evolutie.