Vise mari la început de an: francezii de la DS vor să concureze cu Bentley și Rolls-Royce

Publicat miercuri, 22.01.2025 13:35 de Alexandru Monenciu

Potrivit unor declarații recente, făcute chiar de șeful de design DS, marca franceză intenționează ca, în 10-20 de ani, să concureze cu mărci de lux ca Bentley și Rolls-Royce.

În urmă cu 11 ani, DS devenea o marcă de sine stătătoare, iar din 2021 este unul dintre cele 14 brand-uri care fac parte din portofoliul grupului Stellantis.

Cifrele de vânzări din 2024, publicate de către Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA), arată că, anul trecut, DS a avut o cotă de piață de numai 0.3% în regiunea UE-EFTA-UK, iar vânzările au scăzut cu 22.4%, la 37.480 de unități.

Mai marii companiei nu par să fie deranjați de acest lucru, în contextul în care susțin că nu urmăresc să vândă volume mari. În plus, DS are obiective mari.

Thierry Metroz, șeful de design al mărcii, a declarat într-un interviu recent că DS vrea să evolueze și să nu mai fie considerată o marcă premium, ci una de lux. Mai mult, un brand care, în 10-20 de ani, să concureze cu nume sonore ca Bentley și Rolls-Royce.

Pentru a atinge acest obiectiv, Metroz spune că "Trebuie să ne concentrăm pe calitatea detaliilor." Mai mult, susține că noul DS No8 s-a inspirat deja de la Bentley, în ceea ce privește interiorul și materialele utilizate.

"Este un interior foarte luxos. [...] Nu este un interior specific mașinilor germane; este mai degrabă un interior specific Bentley. Nu este Bentley, desigur, dar ne-am inspirat de la mărci ca Bentley și Rolls-Royce, nu de la Audi sau Volkswagen," a mai spus el.

via Autocar

  • Sorin Prelipceanu, miercuri, 22.01.2025 14:24

    În zece ani nu știu, dar în douăzeci va fi totul autonom, iar dacă automobilul se va rezuma la a sta pe o banchetă fără să faci nimic, cred că atunci nu mai este relevant brandul. Se pare că trenul va sparge primul gheața, pentru că este ușor de controlat de la un dispecerat, se testează deja vapoarele autonome, cu avioanele un pic mai greu, pentru că trebuie să aterizeze și să decoleze. Viitorul, sună bine!

  • dan_grc, miercuri, 22.01.2025 14:53

    În materie de cifre vânzări, DS concurează deja cu succes Bentley, deci are o logică, nu văd niciun motiv pentru care n-au reuși, la fel ca Jaguar .

  • Syl, miercuri, 22.01.2025 15:10

    in 10-20 ani pot concura cu cine vor ei. doar ca se va inchide in 2 ani, la ce vanzari slabe au (era niste stiri acum cateva luni ca Stellantis ia in calcul inchiderea brandului).

  • Syl, miercuri, 22.01.2025 15:11

    erata: "erau niste stiri"

  • vindicomvs, miercuri, 22.01.2025 15:29

    @sorin Asa zicea si musk in 2014, ca in 2020 va fi plin de masini autonome. Doar ca oamenii nu sunt interesati de conducerea autonoma. De-aia cei mai multi producatori au abandonat ideea. Va fi utila pentru utilitare si taxiuri dar nu si pentru masini personale. Oamenii cauta experienta conducerii unui autovehicul. Brandul va cantari mereu, pentru ca oamenii cat vor fi ei pe pamant vor cauta sa se diferentieze de altii.

  • ., miercuri, 22.01.2025 15:40

    le doresc mult succes. de creativitate si expertiza tehnica nu duc lipsa, dar le trebuie platforme dedicate, care presupun costuri foarte mari. pana si bentley si rolls, din cauza costurilor mari isi impart platformele cu marcile din grup: bentley cu audi si porsche, iar rolls cu bmw, insa stellantis nu are in portofoliu masini de calibrul lui A8 sau BMW 7 de unde sa preia platforme. asa ca e posibil ca totul sa ramana la stadiul de vise mari.

  • xxx, miercuri, 22.01.2025 15:47

    doar vise! si nu este vorba, ca nu ar sti, este doar imagine de brand

  • Ghiorghi, miercuri, 22.01.2025 15:57

    Oare in board-ul de conducere nu se gaseste nici unul sanatos la cap? Pe ce se bazeaza ei cand vin cu astfel de doliante?? Ce platforma tehnica vor utiliza? Acum ii salveaza Peugeot/ Citroen cu EMP 2 sau cum so numi, dar pentru ceea ce pretind ei, e nevoie de o platforma tehnica complet noua, cu tractiune spate, care costa si nu putin, iar daca e sa mergi pe electrice, nimeni nu garanteaza ca peste 20 de ani "aspiratoarele" vor avea un cuvant dominant pe piata auto. Sa nu cumva ca peste 20 de ani sa gasim DS decat poate prin ceva muzeu, cum foarte probabil va fi si cu Jaguar