Volkswagen ar putea folosi un motor Ducati pentru o versiune a lui XL1

Publicat luni, 30.09.2013 14:48 de Sebastian Toma

Volkswagen XL1, modelul inovator al concernului german, ar putea primi o versiune sportivă, care va fi echipată cu un motor Ducati de 190 CP.

Volkswagen va folosi o motorizare Ducati pentru un model din portofoliul său, însă nu este clar dacă rezultatul va fi un model de serie. Vestea vine în urma unei prezentări a lui Ferdinand Piech la Viena, unde a fost prezentată o schiţă a unui model numit XL1 Sport. În comparaţie cu actualul XL1, acesta avea un pachet de caroserie agresiv, cu o serie de elemente distinctive. În plus, modelul se mândrea cu jante din aliaj cu un design deosebit şi o serie de artificii grafice inspirate din motorsport.

Propulsorul Ducati anunţat pentru acest model are o cilindree de 1.200 cmc şi livrează 190 CP şi 123 Nm. Cu tot cu această motorizare, modelul va avea o masă de 795 kilograme, ceea ce promite performanţe deosebite. Pentru moment, nu există informaţii privind o eventuală versiune de producţie a lui XL1 Sport, modelul expus fiind, cel mai probabil, un prototip cu ajutorul căruia îşi vor dezvolta abilităţile tehnice studenţii Universităţii din Viena.

Ferdinand Piech este profesor onorific la Universitatea din Viena, locul unde a fost prezentat acest model. Propulsorul propus pentru prototip vine de la modelul de performanţă Panigale al italienilor de la Ducati. Marca Ducati a fost achiziţionată de concernul Volkswagen în 2012, până în prezent neexistând legături de ordin tehnic între cele două companii.

Via Autoblog | Autorevue

  • 70s design, 21century price, luni, 30.09.2013 14:56

    Mai bine pun motor de scuter... si-l vand cu 1 milion de euro... "inalta" tehnologie deh...

  • H&M, luni, 30.09.2013 15:02

    Pai ...da,era motoarelor de drujba cu 4 turbine si 500cp...si viata de masina de formula 1..asta-i cererea pietei din vest...daca le dai motoare de peste 2l ,nu-s bune ...mai ales la noi in ro.

  • Vasilica, luni, 30.09.2013 15:10

    La cat s-a investit si cam ce tehnologie este in masina asta, depaseste cu mult sfera de intelegere a unuia care i-a dat like lu Ghita Ciobanul pe facebook si ii curg balele din gura! Mai e mult pana acolo. In manelarica exista ultrasi dar ei mor de foame. In loc sa aprecieze ceva ei dau cu ce apuca!

  • gelu, luni, 30.09.2013 15:37

    XL1 asta e purtata ca sfintele moaste si i se construieste o aura de "izvorul tamaduirii" Pentru creduli e perfecta. O vezi si visezi ca aduce numa' lapte si miere. Doar sa o atingi si ti se "ia" toate bolile. Poate unii nu sunt la punct cu noutatile de la BMW. O "chestie" cu fibra de carbon, tehnologie cat cuprinde si altea alea. Diferenta ca una e inca hibrid (altii sunt pe piata asta de mai bine de 15 ani) si inca pe post de platforma de teste (fara sa demonstreze ceva capabilitati practice) iar cealalata e o electrica urbana aflata deja in productie. Bun asa.

  • aham, luni, 30.09.2013 15:46

    @Vasilica La vocabularul pe care-l folosesti, nu esti departe de Ghita Ciobanul.

  • AndreiRN, luni, 30.09.2013 20:29

    Un motor foarte putin fiabil. Un motor care va face de rusine VW dar .......... nu e mare lucru.

  • Lache, marţi, 01.10.2013 11:07

    Motoarele Ducatti au ajuns in curtea VW.E clar ca nu sunt fiabile.Daca erau in continuare doar Ducatti,precis erau cele mai fiabile.Hi,hi,hi,hi.......

  • AndreiRN, marţi, 01.10.2013 20:08

    Ducati nu a facut niciodata motoare fiabile. Performante da.

  • Lache, marţi, 01.10.2013 21:02

    Se pare ca ai avut si motociclete Ducati,nu? Ai facut ceva performante cu ele,sau le-ai tinut in garaj ,la reparat? Ma innebuniti cu fiabilitatea asta! Vrei sa iei o masina,vine americanul si spune sa nu o iei ca nu-i fiabila. Trebuie sa iei o masina serioasa din curtea Toyota. Uite,ca eu nu vreu sa-mi pun curul basinos intr-o masina asiatica.Ai ceva impotriva sau aveti ceva impotriva?