Volkswagen cere amânarea normelor Euro 7 din cauza costurilor foarte mari
Volkswagen dorește să convingă Comisia Europeană să amâne introducerea normelor de poluare Euro 7 până în toamna lui 2026. Constructorul german spune că dacă noile norme vor fi introduse așa cum este stabilit în prezent, atunci acesta va fi forțat să oprească producția unor modele.
Începând din iulie 2025, normele de poluare Euro 7 vor intra în vigoare în Uniunea Europeană. Cu toate acestea, mulți producători și-au exprimat nemulțumirea față de aceste norme, despre care spun că vor mări considerabil prețurile mașinilor cu motoare termice, chiar și celor foarte mici. Pentru a încerca să prevină o astfel de situație, sau să fie limitate pagubele, cei mai mulți producători cer amânarea introducerii acestor norme.
Printre acești producători se numără și Volkswagen. Într-un document de poziție oficial, constructorul din Wolfsburg dorește să convingă Comisia Europeană să amâne introducerea normelor Euro 7 până în toamna lui 2026. Aici, Volkswagen argumentează că, dacă normele vor fi introduse așa cum este stabilit în prezent, atunci acesta va fi forțat să oprească producția unor modele cu motoare termice.
Un alt motiv invocat de constructorul german este lipsa de furnizori de piese care respectă noile norme. De asemenea, costurile ridicate de producție și chiar și de comercializare reprezintă încă un motiv pentru care Volkswagen cere amânarea introducerii noilor norme de poluare.
Anunțul vine la o zi după ce Thomas Schäfer, șeful mărcii Volkswagen, a anunțat în mod ferm că epoca motoarelor termice se va sfârși după 2035. El a spus că acestea reprezintă o „tehnologie veche” și că discuțiile despre combustibili sintetici sunt „gălăgie inutilă”.
"Costurile ridicate.. chiar şi de comercializare" LOL Tesla le vinde direct pe site, pe internet... LOL Numai vrăjeli la dinozaurii auto... Vedeţi cât de puternic şi adânc a lovit Tesla în profiturile germanilor Mercedes, BMW, Audi în SUA, şi în special în California !! Sunt pur şi simplu masacraţi de Tesla. Nu e de mirare apariţia Audi e-tron, BMW i7, Mercedes EQS, EQE / SUV... Lexus dela Toyota, e singurul care încă mai doarme. E grele.... în timp ce Tesla şi-a făcut singură cea mai mare şi rapidă reţea de încărcare pe 3 continente.