Volkswagen exclude compensaţii financiare pentru clienţii europeni afectaţi de Dieselgate: "Nu ne permitem, ar costa prea mult"
Volkswagen a exclus posibilitatea de a răscumpăra maşinile Dieselgate şi de a oferi bonusuri pentru proprietarii europeni de modele Dieselgate, după modelul american. "Nu ne permitem din punct de vedere financiar".
Volkswagen a anunţat recent un pachet financiar impresionant pentru clienţii americani afectaţi de Dieselgate, prin care vor primii banii înapoi pe maşini şi bonusuri de până la 10.000 de dolari.
Oficialii Uniunii Europene au cerut ca această politică să fie aplicată şi în Europa, însă Volkswagen a exclus din start această variantă. Explicaţia este cât se poate de banală: în SUA, Volkswagen va suporta costuri pentru 475.000 de maşini, însă în Europa numărul maşinilor afectate de Dieselgate este de 8.5 milioane, adică de aproximativ 20 de ori mai mare.
Cu alte cuvinte, costurile pentru Europa s-ar ridica la echivalentul a 200 de miliarde de dolari. "Avem o situaţie diferită aici, în Europa. Nu trebuie să fii matematician pentru a realiza că acea compensaţie arbitrară de înalt nivel ar copleşi Volkswagen", a declarat Matthias Mueller, CEO-ul Volkswagen.
Pe de altă parte, Volkswagen susţine că decizia este influenţată şi de faptul că limitele de emisii din SUA sunt semnificativ mai stricte decât pe teritoriul Uniunii Europene, astfel că situaţia nu este una similară cu cea din State.
"În Statele Unite, limitele de emisii sunt mai stricte, ceea ce face ca reparaţia să fie mai complicată. Iar sistemul de răscumpărare a maşinii este voluntar pentru clienţi în SUA, ceea ce nu este cazul în Germania, de exemplu. Autorităţile americane vor că numărul de maşini răscumpărate să fie cât mai mare, astfel că VW trebuie să acorde bonusuri, ceea ce înseamnă că situaţia nu este comparabilă", a adăugat Mueller.
Via Reuters
-
Andy, luni, 04.07.2016 14:41
Oricum o dam, in SUA totul e mai strict ca-n Europa in industria auto. Au norme de poluare mai draconice, teste de siguranta mai serioase si care reflecta mai bine situatii reale, recall-urile sunt ceva uzual si clientii sunt recompensati financiar in cazul proceselor in care au dreptate. Piata auto americana e mai pretentioasa decat cea europeana. Asta s-a vazut si-n trecut la nivel de dotari, fie ca vorbim de cele de siguranta sau de cele legate de confort, majoritatea aparand initial pe modele americane. Japonezii sunt unde sunt acum (valabil si pentru coreeni) din cauza pietei americane pe care au trebuit sa devina competitivi si sa creeze din ce in ce mai mult, lasand in urma modelele initiale care erau niste copii ale unor producatori americani mult mai consacrati. VW e de altfel singura firma de volum europeana care a avut un succes relativ acolo de-a lungul ultimilor 50 de ani. Pacat ca succesul din ultimii ani e bazat pe fraude si pacalirea clientului. Francezii cu Renault si PSA au testat piata respectiva, au fost uneori prezenti pe ea, insa s-au retras mereu cu coada intre picioare pentru ca nu au oferit modele care sa ofere ceva in plus fata de concurenta. Noroc ca in cazul Renault exista Nissan care are prezenta bine impiciorogata acolo. Italienii au reusit prezenta Fiat dupa ce Fiat a devenit FCA si au astfel acces la Jeep (care apropo se descurca excelent si-n Europa si alte zone ca vanzari), Chrysler si Dodge. Dupa cum zicea si dan_grc inaintea mea, diesel-ul in SUA la automobile (nu vorbim de camionete, camioane si alte vehicule comerciale) a fost stupid din start. Mult mai stupid ca-n Europa, unde exista scuza preturilor mari la combustibili. Daca si noi in Europa am avea preturile din SUA, cu siguranta ca 90% am conduce masini de peste 250 cp.
-
Robotzelu, luni, 04.07.2016 15:21
"Oficialii Uniunii Europene au cerut ca această politică să fie aplicată şi în Europa"... Cine sunt acesti oficiali care au negociat la sange? Era si Merkel printre ei? Ce penibil... Oare cum a sunat aceasta cerere: "Domnule Mueller, nu ati dori sa oferiti niste bonusuri si europenilor? Nici daca va rugam frumos? Bine, cum doriti dumneavoastra..." Bine ca masinile VW nu au fost prea scumpe pentru europeni... Ce caracter de... nemti... Cat le-au fost cumparate masinile si incasarile cresteau ca in basme erau prieteni cu toata lumea, acum cand trebuie sa returneze banii, da-i si lupta cu procese... Nu va suna cunoscuta aceasta situatie? Cum face acum statul cu timbrul de mediu? Nu? Eh, daca nu vi se pare cunoscut, asta e... Astept avalansa de manute rosii...
-
Ducu, luni, 04.07.2016 15:44
Daca s-ar destepta europeni si nu v-ar mai cumpara nimic din gama VAG vreo 6 luni sa vezi atunci pierderi
-
oli, luni, 04.07.2016 16:48
Ne place nu ne place VW, e normal sa fie sustinut de oficiali, ce ati vrea, sa dea faliment si apoi sa vina statul sa le dea cashul necesar. VW e din categoria too big to fail si economia europeana depinde prea mult de industria auto. Eu zic ca e un lucru bun ca nu au patit-o mai rau, era rau pentru noi, europenii. Iar daca vine vorba de corectitudine, mie mi se pare ca acele cazuri toyota sa gm cu oameni morti din cauza masinilor mi se par mult mai grave decat ca emitea vw-ul nu stiu ce noxe. Pai USA si Japonia sunt tocmai alea care nu vorsa semeneze tratatul international de reducere ale emisiilor industriale, deci dintr-o data USA e ingrijorata de poluare. Se vede din avion ca industria auto din USA vinde aproape numai in USA si daca si acolo pierd lupta e grav pentru ei. Eu personal speram ca VW sa fie nevoiti sa plateasca pentru practici neloiale fata de restul constructorilor, nu ca le da clientilor nu stiu ce bani.
-
vw., luni, 04.07.2016 17:07
Jegurile astea pline de ,,caracter,, și ,,corectitudine,, trebuiau să fie sclavii planetei minim 100 de ani după WW2 având în vedere câte nații au împins la război și câte tragedii au creat (inclusiv prin apariția țărilor blocului sovietic). Bafta ptr. jumătate din nemțălăi a fost America că altfel încăpeau absolut toți în mâna sovieticilor lui stalin. Dar neamțul e (în continuare) ,,corect,, și plin de ,,caracter,,....
-
Andy, luni, 04.07.2016 17:58
@oli GM vinde pe toate continentele. In cazul EU are Opel si Vauxhall. Principalele piete GM: http://media.gm.com/content/Pages/news/us/en/2016/Jan/0121-global-sales/_jcr_content/top_parsys/image.img.jpg/1453382060351.jpg Opel a vandut 788.000 de auto in 2015 in Europa (1.1 mil cu tot cu Vauxhall): http://media.opel.com/media/intl/en/opel/news.detail.html/content/Pages/news/intl/en/2016/opel/01-08-best-european-sales-results-since-2011.html GM vinde 70% in afara SUA, vanzarile totale in 2015 fiind de 9.8 mil auto. Valabil si pentru Ford. https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2016/01/12/ford_s-european-new-vehicle-sales-rise-11--in-2015--europes-no--.html 1.3 mil auto vandute in EU in 2015. https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2016/01/08/ford-sets-annual-sales-record-in-china--more-than-1-1-million-ve.html 1.1 mil auto vandute in China in 2015. http://www.detroitnews.com/story/business/autos/2016/01/05/auto-sales/78295542/ 2.6 mil auto vandute in SUA in 2015. Restul pana la 6.63 mil auto au fost vandute pe alte piete: http://www.statista.com/statistics/380104/global-vehicle-sales-of-ford/ Rezulta ca Ford vinde 60% din automobile in afara SUA. Industria SUA vinde mai mult afara decat acasa. Merita sa faci un studiu inainte sa comentezi din burta, plin de idei preconcepute de prin anii '90. In schimb, dupa cum ziceam, din EU doar VW, Fiat plus producatorii premium vand in SUA. VW ca brand vinde jumatate de productie in China.
-
Vali, luni, 04.07.2016 18:00
Țările din vestul Europei le vor da o lecție celor de la VW. Cei din estul Europei sunt destul de proști ca să se mobilizeze și îi vor ajuta pe cei din vest să scape de jafuri. De asta vesticii au dus-o mai bine și o vor duce și mai bine, ajutați de cei mai săraci cu duhul. Sunt atâtea mărci mai bune ca Vw la prețuri comparabile, că mereu ma mir cum de sunt unii atât de limitați și nu văd altceva.
-
hans, luni, 04.07.2016 18:43
Sistemele de justitie sunt diferite in UE fata de SUA, in UE este greu sa-i dai in judecata cat timp nu ti-au produs pagube materiale cuantificabile. Cine o sa-i "pedepseasca" nu stiu pentru ca imaginea lor este inca una buna in randul posesorilor iar culmea ironiei noile lor oferte eco arata foarte bine. @vw nu te duce in directia asta oricat iubesti RT ca pe acelas principiu japonezii trebuiau inhamati la carute chinezesti si coreene vreo 15 generatii
-
Cyrus, luni, 04.07.2016 19:48
Pai cea mai grea incercare ar fi pentru VW ar ca potentialii clienti sa nu mai cumpere de la ei. Se pare ca-i doare-n cot de toata telenovela asta si ca au fost direct fraudati
-
Florian.Anghelescu, luni, 04.07.2016 23:26
Este ceva oarecum normal si foarte pertinent. VW investeste bani grei in calitatea automobilelor sale, iar noi investitii in alte cauze ar fi de prisos. Multi uita ca acest brand auto ofera masini de calitate premium: Touareg, Passat, Phaetom, Amarok, Golf, samg.
-
Florian.Anghelescu, marţi, 05.07.2016 09:38
de ce am primit dislike -uri ? Nu puteti vedea realitatea ca VW face masini premium ? Passat Bi-TDI , Phaeton , Touareg, Passat CC, Golf, Polo GTi . Spuneti voi care face masini mai premium ca VW . Ford cumva ?
-
vw., marţi, 05.07.2016 19:09
@hans Dragă hans, RT(Rât) de care pomenești e cumva postul ăla tv sovietic ? Dacă, da ai uitat să pui ghilimelele la cuvântul ,,iubești,, în ceea ce mă privește (legat de rusia). Principiul e același indiferent de culoarea pielii atunci când vine vorba de jeguri (ex.neamțul =grandoman pe spatele altor nații mai slabe la minte atunci când vine vorba de sclipici și imagine, înșelători parșivi inclusiv cu binefăcătorii lor,etc).
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
Este evident că suma ar fi una colosală, nici pentru compensațiile din SUA nu este mică, dar cel mai corect era să nu acorde nici americanilor, tocmai pentru a nu discrimina o majoritate a clienților, care se află în Europa. Eu nu înțeleg nici acum ce le-au trebuit diesel pe piața americană, mai ales 2.0 tdi, n-ar fi excelat niciodată vânzările, puteau sa-i păcălească și că sunt motoare cu zero emisii.