Volkswagen Golf 8 vrea să spele rușinea familiei: va avea un hibrid care consumă 4.7 litri/100 km

Publicat vineri, 30.10.2015 16:58 de Bogdan Mirică

Volkswagen va miza pe tehnologii ecologice noi odată cu lansarea noului Golf 8. Modelul compact va oferi clienților săi o versiune hibridă inedită.

Pentru a ieși cu bine din scandalul Dieselgate, Volkswagen are nevoie de un suflu nou. Iar acesta nu poate veni decât cu ajutorul unor modele noi. Cel mai popular model din istoria companiei, Golf, se dorește a fi vârful de lance al revenirii VW, motiv pentru care inginerii germani au grăbit dezvoltarea modelului.

Volkswagen Golf 8 ar urma să debuteze oficial în cursul anului viitor, însă ar urma să fie doar o versiune îmbunătățită a actualului model, exact așa cum a fost Golf 6 pentru Golf 5. Modelul va fi dezvoltat pe platforma modulară MQB a Grupului, cea de care vor beneficia și facelifturile lui Seat Leon și Skoda Octavia, așteptate și ele la finele lui 2016.

Odată cu lansarea noului Golf 8, Volkswagen va lansa și o versiune hibridă, cu o arhitectură complet nouă. Ea va dispune de un motor pe benzină, cu numai trei cilindri, de un litru, asistat de un turbocompresor electric și un alt motor electric. Ansamblul, completat și de o baterie litiu-ion, va putea oferi un consum de numai 4.7 litri/100 de kilometri. Bateria va livra energie și pentru turbocompresorul electric, ceea ce înseamnă că motorul nu va fi solicitat atât de mult.

Pe lângă noua versiune hibridă, Golf 8 va oferi și multă tehnologie: recunoașterea gesturilor, anticipată deja de BMW Seria 7, un ecran de 13 inch pentru sistemul multimedia și un alt ecran tactil pentru climatizare.

via wcf

  • vw fis, vineri, 30.10.2015 17:23

    ,,Volkswagen Golf 8 vrea să spele rușinea familiei: va avea un hibrid care consumă 4.7 litri/100 km,, Pe bune ?!

  • vianu, vineri, 30.10.2015 17:52

    daca asta e consumul anuntat...pai ar fi,cum sa spun, prima oara cand un constructor ar spune adevarul. Nu e o cifra de neatins pentru un hibrid. Abia astept si in ce configuratie de putere/cuplu s-ar prezenta agregatul. Dar 1litru/3cilindri nu cred sa depaseasca 130CP...

  • someone, vineri, 30.10.2015 18:38

    @ vianu...actualul 3 cilindri de 999cmc de la golf VII are 110 cai...cu turbo electric poate urca spre 130, dar cred ca va avea mai putin ca sa intre in combinatie cu motorul electric si impreuna vor avea cca 140-150 ca sa fie pe teritoriul lui prius. ceea ce e foarte interesant e consumul anuntat. golf VII gte de 204 cai are consum de 1.9...tiguan gte asemenea. asta vine cu consum mai mult decat dublu....oare s-a trezit VW?

  • vianu, vineri, 30.10.2015 19:15

    @someone pai deaia ziceam de consum...n-am pomenit nimic de japoneza sa nu se constipe diversi, cum 4,7% pentru prius e o medie reala si astia ar putea veni cu ceva asemanator Nu cred ca vor forta micul motor, mai degaraba il vor ajuta cu motorul electric. Pe langa agregat sunt curios cum vor arata materialele din interior.

  • xxx, sâmbătă, 31.10.2015 10:17

    O alta cioca, este valabil pentru toate hibridele, pacalesc legislatia, dupa un numar de reincarcari, bateria isi pierde din performanta, dupa 5 ani nimeni nu o mai schimba, este extrem de scumpa, masinile care sunt E6 devin E4. Repet, este valabil pt toti

  • Sam93, sâmbătă, 31.10.2015 15:22

    Hibridele-s niste prostii, dar ma mira ca au declarat asa consum mare. Asta-i genul de consum care il declari in prezent la un motor 1.2 turbo benzina. Ma asteptam sa zica ca va consuma 1.5 litri la suta, sau ceva prostie de genul.

  • ha, sâmbătă, 31.10.2015 18:04

    Volkswagen ???? Nu mai cred in nimic din ce vine de la jegosii astia !

  • oli, luni, 02.11.2015 12:51

    cand peugeot 308 a venit cu ecran tactil ptr climatizare, personal nu cred ca e o solutie mai buna decat clasicele butoane, in toate review-urile masina a fost depunctata pentru asta, iar ce sa vedem acum, vw spune ca :"un alt ecran tactil pentru climatizare" va fi prezent pe golf 8. Aceleasi publicatii probabil vor exalta acum cat de cool o sa fie asta :)

  • andrei, luni, 02.11.2015 13:05

    sincer, mi se pare chiar penibil 4.7 (presupun ca mixt). si un tsi cu ACT de 150 cp si cu dsg are pe hartie mediul pe la 5.2. si nici nu ajunge la 30k euro, cat va fi probabil hibridul asta (care, si el, probabil va avea dsg). ok, ala de 5.2 mixt nu e chiar real, dar ce, asta de 4.7 unde scrie ca o sa fie? singurul lucru bun ar fi ca nu mai mint, nu mai vin cu hibridele alea de 1% (dar doar pe prima suta de km, sau cat te tinea bateria). alea chiar erau niste minciuni. dar in rest, nu vad nicio scula. mai bine au grija cu preturile alea, ca au tot marit preturile la golf cu cateva procente in fiecare an.