Volkswagen Golf GTD ar putea primi o versiune R de 240 CP

Publicat vineri, 10.10.2014 10:34 de Sebastian Toma

Volkswagen ar putea echipa modelul Golf GTD cu o motorizare diesel de 240 CP şi 500 Nm, preluată de la Passat BiTurbo 2.0 TDI. Această versiune s-ar putea numi Golf GTD R, titrează australienii de la Motoring.com.

Volkswagen Golf GTD, cea mai performantă versiune diesel a compactei germane, ar putea primi o versiune şi mai performantă, titrează australienii de la Motoring.com. Veştile vin de la Hanno Jelden, şeful departamentului de dezvoltare motorizări Volkswagen, care a dezvăluit faptul că Passat BiTurbo 2.0 TDI nu este singurul model din gamă care va primi respectiva unitate, propulsorul fiind compatibil şi cu Golf.

Jelden declară că motorizarea încape sub capota lui Golf, deoarece compacta împarte platforma MQB cu Passat şi aceasta este suficient de maleabilă încât să permită montarea unui asemenea propulsor, dar problema acestei versiuni ar fi greutatea motorului, noul agregat fiind cel mai greu folosit pentru platforma MQB.

Volkswagen ia în considerare mai multe modele de performanţă "R"

Dacă Golf GTD va primi motorul BiTurbo 2.0 TDI al lui Passat pentru o eventuală versiune GTD R, acesta ar deveni mai puternic decât actualul Golf GTI şi ar avea un cuplu maxim mai mare cu 120 Nm faţă de cel asigurat de actualul Golf R. Nivelul ridicat de putere şi cuplu motor asigurat de unitatea respectivă ar necesita instalarea unui sistem de tracţiune integrală 4Motion, spun inginerii Volkswagen, iar acest lucru va aduce şi mai multă greutate pentru Golf GTD R.

Golf GTD împarte suspensia, direcţia, interiorul şi elementele estetice cu GTI, cu modificările de rigoare pentru acomodarea motorizării diesel.

Volkswagen Passat BiTurbo 2.0 TDI asigură 240 CP şi 500 Nm, beneficiază de o transmisie DSG cu şapte trepte şi de un sistem de tracţiune integrală 4Motion. Resursele din dotare îi permit un timp 0-100 km/h de 6.1 secunde şi o viteză maximă de 240 km/h. Actualul Volkswagen Golf GTD are o motorizare 2.0 TDI cu o singură turbină şi se mândreşte cu 184 CP şi 380 Nm. Resursele acestuia îi permit un timp 0-100 km/h de 7.5 secunde şi o viteză maximă de 228 km/h în compania transmisiei DSG cu şase rapoarte. Consumul mediu anunţat al lui Golf GTD cu transmisie DSG este de 4.5 litri la sută.

Via Motoring.com

  • mishazaitev, vineri, 10.10.2014 12:04

    Nici nu vreau sa ma gandesc cat de performant va fi Golful cu o asemenea putere. Certa este doar isteria care-i va cuprinde pe carcotasi.

  • auto_fan, vineri, 10.10.2014 12:46

    Pai ar fi probabil cam pe-acolo cu GTI-ul. Problema e, ca si in cazul GTD-ului, cu greutatea pe puntea fata.

  • Suleyman Cunoscatoru, vineri, 10.10.2014 12:51

    Golf 7 GTD Variant, 240cp, 4motion, cutie cu 6 trepte ar fi masina unui familist ideal (spatiu, consum, performanta, taxe, soft offroad) mai ramane pretul piperat. Dar tot R-ul de 400cp il astept sa-l vad pe sosele.

  • andrey_1293, vineri, 10.10.2014 13:49

    @Suleyman Cunoscatoru - 1. nu orice familist cauta 240 CP pe un break, dar mie unul imi place ideea. 2. nu iti pune prea mari sperante sa vezi R400 pe strazile Romaniei. Nu generalizez, dar cu 50.000e (cam cat ar costa masina) se prefera a achizitiona un S Classe/A8/Serie 7 super jmecher la mana a doua doar ca sa moara vecinul, in loc de un "Golf mai puternic". Nici Golf 7 R n-am vazut in Romania - cand l-au adus in tara prima data doar 2 s-au dat iar la ora actuala ma indoiesc ca numarul posesorilor trece de 10, pe cand in afara (Austria), in 5 zile petrecute acolo, nu-mi ajungeau degetele sa numar cate am vazut.

  • someone, vineri, 10.10.2014 14:00

    performantele vor fi excelente, consumul oficial, mic. trebuie doar ca fiabilitatea sa se ridice la nivelul restuilui

  • mishazaitev, luni, 13.10.2014 09:59

    @andrey_1293 Ai dreptate. Dar nici nu-i de mirare sa nu vezi in conditiile in care 90% din Golfurile cumparate de noi in Romanie sunt Trendline cu cateva optionale. Nivelul veniturilor isi spune cuvantul, n-ai ce face. Clientul de Golf nou face parte din acea categorie de oameni care muncesc pe bani.