Volkswagen lucrează la un succesor al motorului VR6
Celebrul motor VR6 din gama Volkswagen ar putea primi un succesor modern. Motorizarea va fi supraalimentată şi ar putea dezvolta 450 CP.
Volkswagen lucrează la un succesor al motorului VR6, eliminat din gamă pe fondul neconformităţii cu normele Euro 5. În momentul eliminării, motorizarea era aspirată, dar noua generaţie a propulsorului va primi două turbocompresoare, injecţie directă şi va ajunge să livreze 450 CP. Potrivit celor de la Autoweek, Volkswagen va oferi mai multe versiuni de putere ale motorizării respective, aceasta urmând să livreze între 350 şi 450 CP.
Primele informaţii referitoare la noul propulsor din gama Volkswagen anunţă lansarea pe mai multe pieţe importante, unitatea urmând să stea sub capota înlocuitorilor lui Passat şi Passat CC, existând posibilitatea echipării şi altor modele din gamă. Deşi Volkswagen a prezentat la Worthersee 2013 conceptul Design Vision GTI, echipat cu un motor V6 de 3.0 litri care livra aproape 500 CP, propulsorul cel nou ar putea să nu fie oferit şi în gama Golf, deoarece versiunea R livrează deja un nivel ridicat de putere dintr-un motor de 2.0 litri.
Dezvoltarea noului motor de la Volkswagen este supravegheată şi coordonată de Fritz Eichler, fostul şef al departamentului de dezvoltare de motorizări noi de la Mercedes-Benz AMG, iar inginerii vor lucra la centrul Volkswagen din Braunschweig, Germania. Pentru a oferi un nivel modern al economiei de carburant şi al emisiilor de CO2, ne aşteptăm ca motorizarea să fie echipată cu sistem Start-Stop şi cu sistem de recuperare a energiei cinetice. Un sistem de dezactivare a cilindrilor nu este exclus.
Via Autoweek