Volkswagen Passat a împlinit 40 de ani

Publicat vineri, 26.07.2013 11:11 de Bogdan Mirică

Volkswagen Passat este unul dintre cele mai de succes modele ale constructorului german. Lansat în iulie 1973, Passat a reuşit să adune 20 de milioane de exemplare vândute la nivel mondial.

Volkswagen sărbătoreşte luna aceasta împlinirea a 40 de ani de la naşterea celebrului Passat. Modelul de segment D a fost prezentat pentru prima dată în mai 1973 şi a ajuns pe piaţă în luna iulie a acelui an. Desenat de Giorgio Giugiaro, Passat a devenit rapid unul dintre cele mai bine vândute modele din Germania. Până la finalul carierei, în 1980, prima generaţie reuşise deja să adune 2.5 milioane de clienţi.

A doua generaţie a fost gândită ca un model global, aşa că a ajuns să se vândă în aproape toate colţurile lumii şi să fie produsă în cadrul unor uzine din Belgia, Spania, Brazilia, Mexic, Africa de Sud şi Japonia. Nu e de mirare că Volkswagen a reuşit să vândă 5.5 milioane de exemplare, cea de-a doua generaţie devenind astfel şi cea mai populară din istoria modelului. A doua generaţie a mizat şi pe tehnologii noi, cum ar fi motoarele turbodiesel şi tracţiunea integrală.

Generaţiile trei şi patru au venit cu motoare TDI, dar şi cu o unitate în şase cilindri. Al treilea urmaş a reuşit să adune 1.6 milioane de unităţi, în vreme ce al patrulea s-a mulţumit doar cu 700.000 de clienţi.

Generaţia cu numărul cinci, produsă între 1996 şi 2005 a fost, de asemenea, foarte populară. Îmbunătăţirile aduse caroseriei, gama largă de motoare diesel, precum şi debutul pe piaţa din China, unde a fost produs până în 2009, au făcut ca modelul german să strângă aproape 4 milioane de comenzi de-a lungul carierei.

Ce-a de-a şase reiterare a modelului de segment mediu a venit în 2006. Debutul său a adus şi o nouă variantă de caroserie, Passat CC, dar şi o primă introducere a cutiei cu dublu ambreiaj DSG. Maşina a adunat 1.7 milioane de comenzi de-a lungul vieţii.

Actuala generaţie, a şaptea la număr, a mizat, de asemenea, pe mai multe inovaţii. A fost lasnată şi o nouă variantă de caroserie, modelul Alltrack, destinat ieşirilor în teren accidentat.

De la mijlocul anului 1973 şi până în prezent, Volkswagen a reuşit să vândă, la nivel global, socotind toate unităţile vândute direct, dar şi derivatele, nu mai puţin de 20 de milioane de exemplare Passat. Nu este nivelul de succes de care s-a bucurat fratele mai mic Golf, dar este, fără îndoială, unul dintre cele mai populare modele ale lumii.

  • ScorpyonVAG, vineri, 26.07.2013 11:34

    Tot respectul ! :)

  • sesam, vineri, 26.07.2013 12:07

    santana s-a produs in europa sau nu?era un model foarte rar pe la noi ,dar imi placea mult.

  • slVW_83, vineri, 26.07.2013 14:31

    La mulţi şi numeroşi ani!

  • GentleS, vineri, 26.07.2013 21:58

    numele corect al marelui artist e giorgetto giugiaro, e ditai blasfemia sa stalcesti numele unui designer auto, fiind mai ales revista de profil

  • dan_grc, sâmbătă, 27.07.2013 12:07

    E blasfemie @mircea sa faci asemenea greseala.RUSINIKA!

  • victor, sâmbătă, 27.07.2013 12:40

    o caleasca a fost o caleasca a ramas!

  • dan_grc, sâmbătă, 27.07.2013 12:41

    Modificarile anuntate de acum cateva saptamani cand vor veni? Nu de alta, dar vad ca obsesiile unora continua.

  • TDI, sâmbătă, 27.07.2013 14:59

    Motorul diesel de 2 litri si 140 cp de pe modelele VW si Audi e cel mai putin fiabil dintre toate dieselurile produse in lume dupa 2003. Aviz celor ce vor sh-uri cu acest tip de motor. Verificati.

  • dan._grc, sâmbătă, 27.07.2013 16:20

    Mai, unde vezi tu ca e plagiat. Doar am extras cateva randuri. Nu mai vorbi de rau, fiindca eu nu fac asa ceva. AA si ca su nu uit, mi se pare mie sau vopseaua de pe acul din zona turometrului are vopseaua sarita ? Si la BMW-ul meu mai sare, de fapt la mine nu sare tzopaie vopseaua de pe acul de turometru. E da nu-i nimic ca ii dai putin cu '' BIDINEAUA '' si se rezolva.

  • @TDI, sâmbătă, 27.07.2013 16:26

    De acord cu tine. Cu respect!

  • Liviu, sâmbătă, 27.07.2013 20:32

    La multi ani ! ... si din partea mea.

  • LauCalin, duminică, 28.07.2013 01:06

    @TDI, daca te-ai pricepe cat de cat la masini, inainte sa spui ca e cel mai prost diesel din lume la cilindreea lui (de unde ai scos-o pe asta, nu stiu), ai fi stiut ca nu mai e chair acelasi motor ca cel de acum 7-8 ani. In primul rand din 2007 s-au facut schimbari majore. De exemplu s-a trecut de la sistemul de injectie Siemens, la un sistem pus la punct de Bosch si s-a schimbat arhitectura sistemului de admisie. In conditiile in care sistemul de injectie a fost marea problema. Chiar si asa, poate nu este la fel de robust precum veteranul 1.9 TDi. Dar de aici la facut niste replici exagerate e cale lunga. De-asta inca e in productie si de-asta se vinde, de prost ce e. Asa-i? Cat despre Passat, o masina de clasa medie care si-a pastrat denumirea de-a lungul generatiilor. Passat nu a venit cu lucruri inovatoare in acest segment, insa a fost dat exemplu de masina robusta si fiabila. Aceste doua lucruri si acel "W" argintiu de pe capota au facut ca mai mereu vanzarile sa fie unele dintre cele mai mari din clasa.

  • lorinczi.thomas, duminică, 28.07.2013 18:46

    O masina foarte buna! Cum spunea LauCalin, nu este o masina revolutinoara, dar se face remarcata prin calitate, imbinata perfect cu fiabilitatea!

  • TDI, duminică, 28.07.2013 23:24

    @LauCalin Daca ai și pricepe sensul cuvintelor ai știi ca cel mai puțin fiabil, nu e acelasi lucru cu ,,cel mai prost ,, . Acum nu am timp, însă poate am sa iți explic cu altă ocazie, diferenta dintre fiabilitatea scazuta si ceva prost făcut.

  • rzv, luni, 29.07.2013 00:32

    prietene care lauzi motorul de 2.0 si 140 cai.ai dreptate dupa 2007 s au remediat ceva probleme.dar nu ai amintit de trista pompa de ulei care a intristat si ea multi proprietari.asa ca..........

  • LauCalin, marţi, 30.07.2013 01:08

    Stai linistiti ca nu doar proprietarii de TDI-uri sunt intristati. Si nu doar VW face rechemari in service fara sa anunte presa. Asa cum din mers au modificat sistemul de injectie la 2.0, tot din mers au trecut de la distributia pe lant la cea pe curea pentru 1.4 TSI.