Volkswagen Passat GT: modelul german primește o versiune sportivă pentru clienții din Statele Unite

Publicat vineri, 12.01.2018 17:02 de Daniel Popescu

Volkswagen Passat GT este o versiune cu elemente sportive a modelului Passat care se adresează exclusiv clienților din Statele Unite. Aceasta are un motor VR6 de 3.6 litri și 280 de cai putere.

Cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles din toamna anului 2016, Volkswagen a dezvăluit Passat GT Concept, o versiune sportivă despre care la vremea respectivă afirma că are șanse rezonabile pentru a intra în producție de serie.

Iată că germanii s-au ținut de cuvânt și, în avanpremiera Salonului Auto de la Detroit de la începutul săptămânii viitoare, au dezvăluit versiunea de serie a lui Passat GT.

Volkswagen Passat GT: date esențiale:

versiunea de serie păstrează în mare parte designul conceptului din urmă cu mai bine de un an;

Passat GT beneficiază de peste 20 de schimbări de design, printre care se numără o suspensie mai joasă, o grilă modificată cu linii roşii, un plafon negru, o uşoară modificare a blocurilor optice LED sau o evacuare dublă. Nu lipsește nici bara de protecție împrumutată de la gama R-Line;

bara de protecție spate beneficiază de un mic spoiler de culoare neagră, în timp ce stopurile LED sunt la rândul lor mai închise la culoare;

Volkswagen afirmă că sistemul de evacuare a fost îmbunătățit cu un "pachet acustic", însă nu intră în detalii pe marginea acestui subiect;

la interior, constructorul german a optat pentru utilizarea fibrei de carbon pentru panoul de bord şi pentru scaune sport cu o combinaţie de negru şi gri;

Passat GT este compatibil cu sistemele Apple CarPlay, Android Auto și Volkswagen Car-Net App Connect și beneficiază de două porturi USB;

din punct de vedere tehnic, modelul împrumută unul dintre motoarele disponibile pe versiunea din Statele Unite ale lui Passat, și anume un VR6 de 3.6 litri şi 280 de cai putere care este cuplat la o cutie de viteze automată DSG cu 6 trepte;

Passat GT va fi disponibil în ediția limitată începând din luna aprilie în numai 4 nuanțe de culoare: alb, argintiu, gri și negru. 

Via Volkswagen

  • DanG, vineri, 12.01.2018 21:19

    Stie cineva de ce americanii primesc varianta asta obosita a Passatului?

  • someone, vineri, 12.01.2018 22:22

    @ dan : pt ca le e frica sa mai cumpere ceva nou si promovat de la vw

  • mishazaitev, sâmbătă, 13.01.2018 13:39

    @280 cp si 3.6 L? Baieti sunteti sigur ca nu ati tradus gresit stirea? Nu, stiu ca ati tradus-o corect, dar nu-mi vine sa cred ...

  • nume, sâmbătă, 13.01.2018 14:00

    Degeaba ii zici lu' popescu ca vr6 nu e acelasi lucru cu v6. El pune in continuare v6, chiar daca si in comunicatul oficial scrie vr6. Maine-poimaine si motoarele flat-six / inline-six vor fi tot v6. Ca asa vrea popescu.

  • Claudiu, sâmbătă, 13.01.2018 14:20

    De fapt este acelasi motor VR6 de 3.6 litri aspirat ce exista in gama VW de peste 10 ani. Partial au ales acest motor din motive de costuri(ca sa nu dezvolte un motor nou V6 ce ar fi fost vandut in numar mic) si partial din cauza culturii automobilistice din SUA, pentru ca e foarte greu sa-i convingi de performantele unui motor turbo de 2 litri in 4 cilindrii si 300+ cai putere.

  • Sam93@Misha, sâmbătă, 13.01.2018 14:34

    E motor aspirat natural. Nu e greu de crezut. E un rating de putere normal pentru un V6 aspirat.

  • Sam93, sâmbătă, 13.01.2018 14:43

    Americanii primesc versiunea asta obosita a Passatului pentru ca asta a decis sa vanda VW in America. De ce? Pentru ca nu vor sa utileze o fabrica cu o noua linie de productie pentru nou Passat, si sa faca noul Passat conform standardelor de siguranta si mediu din SUA pentru ca este foarte scump si oricum nu vand multe. In prezent cred ca vand undeva la vreo 3k Passaturi pe luna, pe cand SUV-ul Atlas se vinde deja de aproape 10 ori mai mult, asa ca nu are nici un rost. Sedanuri se vand putine in prezent in SUA in comparatie cu SUV-urile iar VW are o reputatie foarte proasta cu privire la fiabiltiate acolo, iar majoritatea care cumpara un sedan mare prefera un Camry sau o Honda Accord.

  • DanG, sâmbătă, 13.01.2018 15:38

    @sam93 Mersi de răspuns!

  • TheArrogantOne, sâmbătă, 13.01.2018 17:22

    @sam iar Honda Accord chiar este un sedan mult mai bun decat passatu

  • Stefi, sâmbătă, 13.01.2018 19:28

    @the... - le-ai gustat?

  • nume, sâmbătă, 13.01.2018 20:26

    vr6, nu v6. ce e atat de greu?

  • TheArrogantOne, sâmbătă, 13.01.2018 23:05

    aa, scuzama Stef, am uitat ca masinile se miros , nu se gusta cand le compari

  • Andy, duminică, 14.01.2018 12:36

    Motorul e intr-adevar mai vechi si mai slab decat cele GM aspirate aparute in ultimii ani. Vezi GM LGX (Camaro, ATS, CT6, CTS) 3.6 335 cp 386 Nm @5300 rpm E interesant ca in curand se ajunge si la aspirate la 100 cp/l, ceva ce parea imposibil acum cativa ani si era doar apanajul turbo. Oricum, mentalitatea americana se schimba incet, incet. Sunt destule modele noi (aparute dupa 2016) care ofera doar turbo, hibride si diesel, gen noile Chevy Equinox/GMC Terrain, Malibu sau Honda Accord.

  • unu, luni, 15.01.2018 10:13

    Arata execrabil, un design de tot rahatu'