Volkswagen Polo R WRC Street Concept - ultimul pas către viitorul Polo R

Publicat vineri, 18.05.2012 11:46 de Mircea Meșter

Viitorul Volkswagen Polo R este prefigurat la Festivalul de la Wörthersee de conceptul Polo R WRC Street: 220 de cai putere, mai mult decât Golf GTI!

Fanii Volkswagen care credeau că versiunea GTi a lui Polo va fi cea mai puternică din gama oferită de constructorul german au motive de bucurie. VW a prezentat la Festivalul de tuning de la Wörthersee un concept al cărui rol este acela de a previziona o viitoare versiune ultrasportivă de stradă a modelului german. Botezat

Volkswagen Polo R WRC Street, conceptul preia elemente caracteristice ale viitorului model de WRC cu care nemţii vor intra în Campionatul Mondial de Raliuri în 2013, dar transformă maşina într-una perfect legală pentru a rula pe şosea. Numele acesteia va fi, cel mai probabil, VW Polo R şi va deveni astfel al treilea model din gama supersport a celor de la Volkswagen după Golf R şi Scirocco R.

Motorul amplasat de Volkswagen sub capota conceptului său este un TSI de 2.0 litri care dezvoltă 220 de cai putere. Cifrele sunt impresionante: dacă puterea se va păstra pe versiunea de producţie, Polo R va dezvolta cu 40 de cai mai mult decât "fratele mai mic" Polo GTI şi chiar cu 9 cai în plus faţă de Golf GTI.

Evident, diferenţele dintre Polo R WRC Street Concept şi celelalte versiuni ale lui Polo nu se rezumă doar la partea tehnică. Prototipul din care se va naşte probabil viitorul Polo R vine cu un eleron posterior de dimensiuni mici, cu un difuzor de aer posterior vopsit în negru, cu jante cu 14 spiţe, cu etriere albastre şi mai ales cu o gardă la sol coborâtă cu ajutorul suspensiilor sport. La interior, designul clasic al lui Volkswagen Polo este condimentat de scaune cu linie sportivă acoperite cu un amestec piele/Alcantara, de un volan sport cu clapete de schimbare a treptelor şi de cusături albastre care contrastează cu pielea neagră.

via | Volkswagen

  • ian, vineri, 18.05.2012 11:59

    pt. a scoate aceasta putere inutila pt. cascarabeta nu cred ca era nevoie de un nmotor asa de mare...se pute utiliza si un propulsor de vreo 1,6 supra alimentat si supra turat ...daca tot vroiau impresii..

  • 666, vineri, 18.05.2012 12:06

    O mizerie de masina , posibil si la un pret umflat

  • darius, vineri, 18.05.2012 12:16

    cam cat va fi pretu la polo r??:>

  • edi80, vineri, 18.05.2012 12:29

    fanii vor fi in extaz!! hai cu manutele rosiii:)))))

  • constantin, vineri, 18.05.2012 12:30
    opel corsa opc the best

    Nici nu se compara cu Opel Corsa opc an 2011

  • adene, vineri, 18.05.2012 12:52

    pe fb articolul asta si-a luat like-uri si comentarii favorabile, lasii stau si injura pe aici! :)) pe edi il observ mereu

  • adene, vineri, 18.05.2012 13:03

    si cele 25 de like-uri in doar 1h nu le observat?

  • mntsn, vineri, 18.05.2012 13:18

    @666: A plouat aseara, e mult noroi pe jos, bagi mana, iei cat cuprinde si arunci. E gratis, nu te costa nimic. Bravo. Chiar pot sa zic ca iti iese de minune. @edi: am o curiozitate, la care nu mi-ai raspuns. Poate esti amabil de data asta. Dau copy-paste de la un articol mai vechi: Vad ca esti o persoana foarte foarte pretentioasa cand vine vorba de masini si asta reiese din mai multe comentarii de pe forumul asta, deoarece chiar si unor marci/modele unanim apreciate le aduci critici. Ca sa lamurim situatia pentru toata lumea, te rog sa specifici detaliat urmatoarele si eventual daca poti sa adaugi la fiecare rubrica si motivele alegerilor tale: - marca sau marcile tale preferate - modelele preferate (aici stiu sigur ca nu intra VW Golf 1.4 80 CP :) ) - masina pe care o conduci (daca este cazul).

  • adene, vineri, 18.05.2012 13:21

    tu nu aduci defel nici o opinie din pacate! mai mult de atat nu are rost sa iti raspund! eu ma opresc aici

  • GPR, vineri, 18.05.2012 13:24

    Nu inteleg de ce fanii Renault, Opel si alte marci de volum intra sa comenteze injurios la articolele legate de grupul VAG (vezi comentariul lui 666). Chiar credeti ca intereseaza pe cineva parerea voastra? Cand vad un articol legat de una din marcile enumerate mai sus nu comentez daca materialul este neinteresant sau o fac cand articolul contine inadevertente sau neadevaruri. In rest, aruncatul cu piatra e sport national si nu cred ca ne face bine.

  • Hadouken, vineri, 18.05.2012 14:12

    Lista de modificari include si tractiune integrala, din cate stiu eu.

  • 666, vineri, 18.05.2012 14:17

    GPL- ule , stai lin ca nu te-a piscat nimeni . Si ca sa vezi , nu fanii Renault ,Opel sau ai altor producatorii de volum isi dau cu parerea ci fanii BMW . Ca sa ne intelegem : un turism de clasa mica , cu o tinuta de drum mediocra , un ampatament si ecartament care in nici un caz nu o recomanda pt un stil agresiv de condus, spoit pe alocuri cu ceva dotari normale pt clasa ei , interior care lasa mult de dorit , o suspensie sport care nu se ridica la inaltimea unei masini care se vrea a fi sportiva ( a se citi in principal motorizarea, singurul plus al acestei ' citadine' ) , etc . Cireasa de pe tort , pretul ( Polo GTI costa in prezent 20.000 euro , iar Polo R , daca se va pastra aceeasi diferenta de pret ca si diferenta intre Golf GTI si Golf R, respectiv de 9000 euro , se va duce undeva inspre zona de 30.000 euro ) . Sa fim seriosi , trebuie sa compari cu concurenta , altfel nu poti exista pe piata iar in zona respectiva deja ai n compacte sport , ai mici ' sportive' de fite , etc . Si cu putin ' noroc' ajunge la pretul unui 130i ( sau invers) iar aici : NO COMMENT . In concluzie, da , este o mizerie de masina in comparatie cu restul , si nu vorbesc numai de serie1 .

  • 666, vineri, 18.05.2012 15:45
    @mntsn

    Nu costa nimic nici sa vii cu argumente , pro sau contra . Dai din gura , si cam atat. Nu te costa nimic nici sa dai o fuga sa faci un test cu ' mizeria' respectiva ( vb de Polo GTI ) , sa testezi si modelele concurentei si sa faci o analiza obiectiva cand ai toate datele. In schimb , tu te uiti pe niste poze, citesti comentariile unor jurnalisti si gata , Polo R e cel mai 'tare din parcare '. Fa o plimbare cu un Clio RS, cu un OPC, cu o Ibiza Cupra , sari si la clasa superioara ( diferenta de pret e mica ,dar performantele , confortul, tinuta de drum, spatiul, design-ul , finisaje ,etc sunt mult peste Polo ) la un Megane RS, Golf GTI, Alfa Giulietta , etc si ulterior impartaseste-ne impresiile ; pana atunci , lasa-i pe cei care cunosc produsele in detaliu sa-si dea cu parerea . PS: Polo asta mic si mizerabil nu e nici ' fun to drive' , gen Cooper sau 500 Abarth iar motorizarile nu sunt nici pe departe gen ' Busso ' , sa fie ridicate in slavi .

  • adene @666, vineri, 18.05.2012 16:33

    gen busso care nu se mai produce nici in curtea alfa de f multi ani, asta in primul rand! 2)polo gti este peste corsa opc si diferenta de pret este de ~500 euro pe cand pt un clio RS platesti ~3000Eu in + / abarthul nu intra in competitie nici cu al lor esseesse 3) ma indoiesc ca tu le-ai testat pe toate!

  • mntsn, vineri, 18.05.2012 16:36
    @666

    Cunoscatorule, respira calm si mai citeste odata ce am scris eu. Cred, totusi, ca nu mie imi era adresat raspunsul.

  • 666, vineri, 18.05.2012 16:45
    @ ADN

    Nu vorbeam cu tine ,dar totusi sa-ti raspund: 1 . cand vb de V6 Busso ma refeream la aprecierile de care a avut parte de-a lungul timpului , nu faceam o comparatie intre motoare in sine ; puteam sa dau ex orice alt motor cu istorie de pe piata 2. urca-te, plimba-te, admira,testeaza, etc Polo GTI si Corsa OPC..si nu numai ; Clio RS costa 20.800, Polo GTI 19.900 ( preturi de lista) 3.sincer, nu ma intereseaza ce crezi tu PS: esti micut rau si nu prea procesezi : nu am dat ex Abarth comparativ motorizare / clasa/ etc , ma refeream la un turism care intr-adevar este 'fun to drive' ...sa-ti traduc ?! Apropo, in viitorul apropiat, ignora-ma .

  • @666, vineri, 18.05.2012 17:52

    motorul 1.4 de pe GTI a avut parte de toate aprecierile cativa ani la rand cat a castigat ori engine of the year in clasamentul general ori in categoria sa! motorul de pe corsa nu a castigat nimic inca... ASTA A FOST UN ARGUMENT PRO ca tot le solicitai sa-ti traduc?

  • @666, vineri, 18.05.2012 17:58

    http://www.ukipme.com/engineoftheyear/previous04.html verifica categoria sa incepand cu anul 2006 si mai verifica si categoria International Engine of the Year anii 2009/2010!

  • men@666, vineri, 18.05.2012 19:19

    amice ma faci sa rad :) tu spui ca ai testat polo gti? :)) suna si tu mai intai la reprezentanta sa vezi ce polo iti ofera la testare inainte de a scrie balari pe aici! nu mai zic ca numarul vanzarilor pt acest model la noi in tara nu cred ca nu depaseste cifra 5! la opel nu imi dau cu pararea pt ca nu stiu insa nici ei nu cred ca ofera opc-ul pt teste

  • edi80, sâmbătă, 19.05.2012 00:15
    discutati discutii

    insa cu motorul ala de 2000 si atatia cp in 2012 e rusine sa nu mai vb de pret....sa privim putin in curtea altora sa vedem ce pot face...

  • 666, sâmbătă, 19.05.2012 09:02

    '( a se citi in principal motorizarea, singurul plus al acestei ' citadine' ) ' ...dupa cum vezi , n-am obiectat nimic in postul de mai sus , ba din contra . M-am referit la masina in ansamblu ori dupa parerea ta doar motorul conteaza ??? Iar istorie nu inseamna 4-5 ani . Nu mai ridica in slavi Polo , tot o ' mizerie' ramane , indiferent ce motorizare ar avea.

  • @666, sâmbătă, 19.05.2012 10:07

    Clio RS: cel mai prost interior din masinile enumerate de tine (ma refer la calitatea fabricatiei si a materialelor) design inexpresiv, fiabilitate sub medie. Are un prieten o masina ca asta si merge cu RATB-ul pentru ca tot timpul este in service. Opel Corsa OPC: daca vrei sa dai in primul pom intalnit dupa o curba, te gandesti la masina asta. Design efeminat, interior cat de cat ok (are aceleasi comenzi cu Astra din 1997 a cumnatului). Ibiza Cupra- aceeasi platforma tehnica cu masina asta. Preturile pentru masinile din clasa compacta nu sunt "cam la acelasi nivel" ca sa te citez ci cu 25% mai scumpe. Apropo, esti dealer Opel ca tot lauzi masinile astea? Ca le cam lauzi degeaba.

  • 666, sâmbătă, 19.05.2012 10:41

    :))) Sincer, tot ce inseamna clasa mica ma lasa rece ,dar asta nu inseamna ca nu pot face o comparatie obiectiva . Nu stiu unde ai vazut tu ca laud vreun model anume . In ansamblu, versiunile ' sportive' , cum va place voua sa le numiti , nu se diferentiaza de versiunile de volum , decat printr-o motorizare mai potenta si cam atat. La o valoare de peste 20.000 euro , 25% inseamna in medie 4-5000. Daca iti permiti ' investitia' de 20k mai mult ca sigur ca poti face trecerea la clasa superioara , iar acolo vb de altceva . Dar nu-mi spune tu ca ti-ai cumpara un Polo R , care va ajunge la 30.000 euro in dauna unui Bmw, fie el si serie 1 . PS: Opel, Vw, Ford, Peugeot, Skoda, Renault, etc tot marci de volum raman, indiferent de model, motorizari, performante, dar se pare ca trendul in prezent este de aliniere a preturilor spre un prag superior si surprinzator , incep toti sa aiba pretentii premium , ori acolo BMW rules . Apropo , ' dealer' nu sunt , nici macar intr-un cazino , dar daca as fi fost , clar nu ma apropiam de zona asta , a 'mizeriilor' :P

  • AP, duminică, 20.05.2012 17:28
    @666

    Tu te-ai urcat macar intr-un opel corsa si intr-un polo? Ca am impresia ca vb aiurea. Eu am chiar aceast model de Polo de aproape 2 ani (nu GTI sau R, f adevarat), dar am condus si corsa, am stat in noul ibiza si scuza-ma, dar Renault nu intra in categoria masinilor pe care le-as alege (datorita preturilor de intrretinere si a faptului ca fiabilitatea si durabilitatea e mult sub a masinilor germane). Si acuma comparatie:1. in corsa la 20 de mii de km deja troznea plasticul prin ea (am facut maxim 10.000 de km cu ea, luata undeva la 17,18 mii km) si materialele sunt mult mai de proasta calitate. 2. ibiza si polo au acceasi platforma, materialele sunt cam aceleasi, e o chestie de gust, pretul e cam la fel (personal am ales polo's ca mi-a placut mai mult bord-ul) 3. polo si renault clio ... daca zici ca polo e 'o mizerie' ca e mica si nu mai stiu ce, atunci clio ce e? si aici vorbim iar de calitatea materialelor si finisaje. Legat de pret, da VW are preturi peste Opel si Renault, in specila datorita calitatii si fiabilitatii.

  • Cristian, luni, 21.05.2012 13:13
    Modestie

    Salut, Nu inteleg de ce va certati care e mai buna din clasa asta ca pana la urma le luam sa ne ducem cu ele la serviciu...cu cat mai mici si mai ieftine cu atat sunt mai ... modeste . Nici nu imi bat capu sa compar vw polo cu opel corsa... imi consum caloriile degeaba. Lua-ti-le mergeti cu ele sanatosi si fara incidente si fiti fericiti ca altii nu au bani nici de dacie 1310... Hai sa ne schimbam felul de a discuta ca nu suntem maimutzici :)