Volkswagen renunţă la Eos, dar va dezvolta un cabriolet de dimensiunea lui Passat

Publicat joi, 29.11.2012 16:06 de Mircea Meșter

Reprezentantul hardtop al celor de la Volkswagen în segmentul compactelor cabrio va părăsi scena. Golf Cabriolet şi un nou model decapotabil, mai mare şi cu patru locuri, vor reprezenta oferta VW pentru cei care preferă aces tip de maşini.

Actuala generaţie a cabrioletului hardtop Volkswagen Eos este ultima pe care constructorul german o va scoate pe piaţă înainte de a anunţa renunţarea oficială la reprezentantul mărcii în acest segment. Conform şefului de design al mărcii Volkswagen, Klaus Bischoff, germanii vor continua să aibă în zona compactă versiunea cabrio soft-top a lui Golf, în timp ce Eos va fi înlocuit cu un model decapotabil de dimensiuni mai mari, apropiate de cele ale lui Passat.

"Cariera de piaţă a lui Eos nu va mai continua după ce actuala generaţie va ieşi de pe piaţă. Modelele cabrio cu acoperiş dur retractabil dispar de pe piaţă şi, sincer, nu mă deranjează absolut deloc acest lucru", a declarat Bischoff în cadrul unei seri de gală care a avut loc la Salonul Auto de la Los Angeles.

Noul model cabrio care va apărea în gama Volkswagen va intra în segmentul mediu şi se află deocamdată în stadiul de proiect. "Avem 100 de studii de design pe care le analizăm în acest moment. În mod evident există loc în gama noastră pentru un cabriolet full-size, deci de ce nu am face unul?", încheie oficialul mărici germane.

via Autocar

  • antonny, joi, 29.11.2012 16:45

    se ia un A4 sau A5 cabrio ...apoi cu cele 100 de studii de design pe care le analizeaza în acest moment ,urmeaza un cabrio VW apoi urmeaza si un cabrio Skoda ....... chiar ar fi pacat sa nu vedem si la Skoda un cabrio

  • tzenu_bmw, joi, 29.11.2012 17:55

    un Passat cabrio ar fi o obtiune buna......

  • ian, joi, 29.11.2012 18:59

    ...si de ce nu.....un cabrio si la........phaeton...

  • BaditzaEx, joi, 29.11.2012 19:44

    Un Passat CC decapotabil Da, dar un Passat sedan ( normal ) Nu !, in viziunea mea o decapotabila tre sa aiba si un aer sportiv iar un Passat normal are mai degraba un aer sobru ( masina de companie ) nu imi pare varianta potrivita pt a fi cabrio decat in versiunea CC

  • Boogy, joi, 29.11.2012 20:56

    si in 2020......Passat cabrio va fi inlocuit cu Phaeton Cabrio.

  • Passat cabrio vs. BMW, joi, 29.11.2012 21:27

    Bai, passatul de acum arata ca naiba, sper sa-l faca mai frumos pe urmatorul. Daca pe-asta de acum care arata GROAZNIC il mai fac si cabrio, atunci probabil ma bufneste rasul de cate ori il vad pe strada PS. "Obtiunea" nu putea sa vina decat de la un BMW-ist :)))

  • mntsn, vineri, 30.11.2012 00:49

    Foarte bine ca VW termina Eos, o masina altminteri foarte competenta dpdv tehnic. Insa din moment ce exista Golf Cabrio cu acoperis soft, asa cum ii sta bine unui cabriolet adevarat, nu avea sens sa mai continue sa dilueze si sa saboteze originalul. Ma bucur ca VW a ajuns la concluzia ca hard-top-ul retractabil nu are ce cauta la un cabrio si in acelasi timp imi pare rau de BMW Z4, o masina absolut incantatoare, ca trebuie sa traiasca cu acest "defect".

  • zarnesteanu, vineri, 30.11.2012 22:24

    mntsn, un acoperis metalic pe un cabrio are calitatile lui. Iti ofera o izolatie termica incomparabila pe timp de iarna, deci poti folosi masina tot anul. Protectia la furt si vandalism este indiscutabila. Pe urma vine izolarea fonica. Un neajuns al acoperisurilor de panza este ca la multe masini luneta este din plastic. Dupa cativa ani se matuieste, se crapa, iar acoperisul trebuie si el schimbat cu totul. Pe de alta parte, incovenientul unui acoperis metalic este ca adauga semnificativ greutate la masina. Pe urma ridica centrul de greutate al masinii cand e desfacut, are un mecanism de pliere mai complicat, deci mult mai susceptibil la defecte. In plus, "forteaza" un pic design-ul masinii, in sensul ca lungeste prea mult portbagajul si iti ia spatiu din porbagaj cand e pliat. Acuma depinde de fiecare, de gusturi si prioritati, dar eu nu m-as baga la un acoperis de panza indiferent de masina. Pana si Ferarri si Lambo au scos modele cu acoperis metalic. Pentru ca beneficiile sunt indubitabile si solutii moderne se gasesc, fara sa afectezi prea tare estetica si convenienta. Despre EOS, n-a fost o masina rea deloc. Atat ca au avut probleme cu injectoarele, ceva electrice parca, si cam atat. Dar per total, masina a fost apreciata de public, mai ales ca ofera 4 locuri. Sa vedem cum o sa arate Passat-ul decapotabil. De S Class ce sa mai zic? :):):) Se pare ca o s-o vedem si pe-asta. :)

  • LauCalin, duminică, 02.12.2012 15:28

    Si eu sunt adeptul hard topului din motivele spuse de Zarnesteanu. In opinia mea, daca tragi linie ai mai multe avantaje la hard top. In plus si siguranta e mai buna. Cat despre performante si centru de greutate, daca faci raliuri pe sosea sau pe serpentinele de pe Transfagarasani da, asa e. Dar un simplu sofer nu prea isi va da seama de asta.