Volkswagen și-ar putea muta producția din Europa de Est din cauza crizei gazelor
Cel mai mare producător de automobile din Europa a anunțat că ia în considerare mutarea producției unor modele din anumite zone de pe bătrânul continent dacă aprovizionarea cu gaze va rămâne problematică.
În acest moment, Volkswagen are fabrici în Germania, Cehia și Slovacia iar toate aceste uzine ar putea fi în pericol de relocare a resurselor, în cazul în care problemele de aprovizionare cu gaze naturale continuă.
Anunțul a fost făcut de către directorul de achiziții al grupului, Geng Wu, prin intermediul unui comunicat de presă. "Ca alternative pe termen mediu, ne concentrăm pe o mai mare localizare, relocarea capacităților de producție sau alternative tehnice, similare cu ceea ce este deja o practică comună în contextul provocărilor ridicate de problemele în aprovizionarea cu semiconductori și alte perturbări recente pe lanțurile de aprovizionare."
Germania, Cehia și Slovacia sunt acum în centrul atenției, din cauza dependenței puternice a acestor state de gazul rusesc, care a fost oprit mai devreme luna aceasta. Astfel, uzinele Volkswagen din zonele de sud sau de coastă ale Europei ar putea primi un volum mai mare de producție.
Volkswagen are fabrici în Portugalia, Spania și Belgia, toate aceste state având un acces mai rapid la gaze, mulțumită terminalelor pentru importul de gaze lichefiate de pe teritoriul lor.
În același timp, reprezentanții companiei au tras un semnal de alarmă cu privire la prețul gazelor și al electricității, preț care ar putea pune probleme mari companiilor cu consum mare de energie.
Via: Agerpres
-
Dutz, sâmbătă, 24.09.2022 16:41
Mirciulica, ca de obicei tragi la poarta cu ochii închiși. WV au fabrici in SUA, Mexic etc. de mulți ani, sau pentru tine America este doar Chile si Peru? Pe de alta parte asta cu mutatul producției este așa pentru plictiseala. Nu se poate muta producția de pe o zi pe alta, durează multe luni sau chiar ani, iar in unele cazuri costurile sunt astronomice (miliarde). Toți au și furnizori dedicați pentru fiecare model si fără ei sunt morți, nu produc nimic. Așa cum am spus suntem in cădere liberă in foarte multe zone de pe planeta asta si n-avem parașută. O sa oprească producția de electrice, o sa dea vine pe semiconductori, șamd
-
Cucurigu, sâmbătă, 24.09.2022 20:17
După ce au făcut contra vântului, nemțălăii, adică a Rusiei, acum vor să se care. Dacă fac așa, ar fi bine să nu le mai cumpere nimeni. Să le vândă acolo unde le produc.
-
Mircea Badea, duminică, 25.09.2022 01:25
nu opreste nici o electrica, dimpotriva, transforma fabricile pt cele electrice ca sa tina pasul cu cererea. "liberalizarea" energie fix pt asta au facut-o germanii, stiau ca vine razboiul si nu mai au ei gaze pt dizelgateuri....
-
idic, duminică, 25.09.2022 11:29
Ai citit articolul? VW în special înregistrează -20% pe vânzări. În UE, până în iulie s-au vândut cu 100 000 electrice mai multe raportat la aceeași perioadă din 2021. Phev-urile au scăzut cu 43 000, HEV + 30 000. Aici ai o canibalizare a trotinetiștilor, orientați mai mult pentru autonomie și mobilitate (1 milion HEV vs 0,4 milioane BEV). De partea cealaltă, benzina - 480 000, iar diesel, -354 000. Deci 113 000 - 834 000 înseamnă vreo 721 000 cădere în vânzări, iar noul trend de scădere este abia la început pentru că manipulați prostește cu electricele (consumatori dezorientați), pentru au început să crească dobânzile, pentru că producătorii și-au împins ineficiența către consumatori, iar de aici urmează niște falimente pe automotive și prăbușiri de prețuri. :) La finalul crizei se va cerne ce se va alege de BEV... nișă și atât.
-
Dutz, duminică, 25.09.2022 20:36
Idic, din păcate ai dreptate. Pierderile si risipa este enorma, nimeni nu mai știe în cotro, haos total. Tocmai am fost anuntați ca-i criza pe aprovizionarea cu cupru, producători mari își scad producția cu 30%, asta înseamnă ca din nou vor fi opriri de producție.
-
PMC, luni, 26.09.2022 10:35
Bine-nteles ca e haos, bine-nteles ca totul se va duce pe sfarla. E usor sa distrugi, si cei de la Brx cu asta de ocupa de vreo 10 ani cel putin, cu distrugerea sistematica a economiei europene, cu saracirea populatiei pentru o dependenta cat mai mare de "autoritati, specialisti si experti", pentru impartirea echitabila a saraciei in Europa, pentru uciderea clasei de mijloc. Cu scopul final de a concentra cat mai multa putere in mana unei minoritati. "Clasa conducatoare". Suna cunoscut? :) Pentru unii, da. De ce fac asta? Pentru ca undeva, candva, cineva si-a dat seama ca se poate. Ca europenii sunt prea amorititi in imbuibare blegoasa. Binele tampeste. E o chestie veche si cunoscuta istoric. Cineva si-a dat seama ca poti face cam orice vrei, sa faci chiar misto de oameni: astia o sa accepte si o sa se conformeze. Pandemia a fost un bun test pe tema asta. Oamenii nu mai protesteaza, muschiul democratic, al liberatii, al gandirii critice s-a atrofiat total. Nu mai sunt capabili sa gandeasca cu propriul cap, nu mai pun la indoiala, nu se mai intreaba. Deci accepta aproape orice "masura" pentru ca deh!... asa a zis "expertul X", care bine-nteles ca ne vrea binele, nu-i asa? :) Cred ca cel mai mare plus care ne-a ramas noua, in Est, de la comunisti e ca suntem mult mai treji, mult mai greu de prostit. Nu "punem botu'" ca cei din Vest. Stim foarte bine ce inseamna "statul", si cat de mult lupta dragul de el pentru binele nostru. Am avut incredere in UE, dar ne trezim tot mai multi ca nu e nici pe departe ce ni s-a promis sau ce credeam. Nu-i de colea sa zica tocmai Ursula ca trebuia sa ne asculte pe noi, cei din Est, in relatia cu rusii. Asta dupa ce si-au batut joc si-si bat joc de Estul Europei in mod continuu.
-
@PMC, luni, 26.09.2022 12:24
vorbesti lemne, ca de obicei, putinistule care esti tu troll putinist, dar macar e bine ca iti dai arama pe fata... nu ti-ar fi rusine ... din confortul si starea cea mai buna pe care a avut-o RO vreodata (economic, militar, etc) improsti pe aici cu conspiratii rusesti cum ca BXL urmareste distrugerea economica. cat de lipsit de coloana vertebrala poti fii sa sclavagesti atat orcilor? daca binele tampeste, atunci scuza-ma, tu esti cea mai buna dovada. adica cum UE nu e ce credeai...credeai ca in UE freci menta si vin valuri de lapte si miere peste tine? daca nu iti place UE, doar aminteste-ti cum arata romania inainte de 2007 si cum este acum. tu ce-ai vrea? sa fii direct ca miezul europei, unde democratia exista de sute de ani, ei bine asta nu se poate, sunt etape care trebuie parcurse dar clar suntem pe calea corecta. daca totusi vrei sa vezi ce "bine" e in afara UE, fa o plimbare pana colea la vecini, la sarbi. sarbii jinduiesc la situatia romaniei sau a ungariei, cu sutele / miile de investitii pe care le avem de la companii din UE. vorbeste cu oamenii, sa vezi acolo saracie lucie, marginalizare, neputinta, stagnare, sperante zero de mai bine, coruptie mult peste romania dar si o batosenie nationalista si un orgoliu cretin fara margini, sa stea asa sa se spele cu ele pe cap.
-
Seriff, luni, 26.09.2022 13:17
Care e diferenta dintre Romania inainte de 2007 si Romania de acum? Chiar sunt curios.
-
@@PMC, luni, 26.09.2022 15:01
Rușii fugiți de acasă spun că au scăpat din Gulag, iar prin Tbilisi sunt șocați de lux. :)
-
PMC, luni, 26.09.2022 15:08
@12:24: hooooo! Usor cu limbile, ca te sufoci. Mai ia aer. Calm, nu-ti forta nervilicii. :) Incerc sa raspund desi n-am chef de discutii cu activisti spalati pe creier si cu capacitate limitata de pricepere. 1. Pentru Romania, UE a fost o sansa istorica, NATO la fel. Si in continuare e mai bine in UE decat in afara. DAR! UE a luat-o razna in ultimii 10 ani. Asta e o realitate. Nu o spun cu satifactie, nu ma bucur. Dimpotriva! N-am uitat ce bucurie a fost aderarea si cate ne-am dorit-o, si pe buna dreptate. Dar, UE in momentul asta e toxica pentru Europa. Si tot mai multa lume se trezeste la realitatea asta. Nu e si cazul tau, in mod evident. 2. Cum arata romania in 2007. Mult mai rau decat acum. DAR! Sa nu trecem cu vederea si ce am pierdut odata cu aderarea la UE: cea mai intreprinzatoare, productiva si capabila parte a populatiei Romaniei a plecat sa creeze bunastare prin alte zari. Si sa faca copii tot acolo. Asta e o pierdere mai mare decat toate razboaiele prin care a trecut Romania la un loc. A emigrat O TREIME din toata populatia activa a Romaniei. Nu stiu sigur, dar cred ca e fara precedent in istorie asa ceva. Sunt lucruri pe care nu le poti trece cu vederea daca judeci impartial. Cel mai probabil ca fara aderarea la UE, multi dintre tinerii aceia tot ar fi plecat si romania ramanea condusa de aceeasi clica securisto-comunista din 89. Care clica ar fi fost mult mai puternica decat asa. Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa vedem toate fatetele problemei. Una intr-alta, extinderea UE a fost facuta fara cap. Asa cum se fac cele mai multe lucruri la UE. Ar fi trebuit sa fie clar ca aderarea o sa creeze migrarea fortei de munca dinspre Est spre Vest. Ceea ce o sa fie o problema pentru ambele parti. Trebuia gandita altfel aderarea si lucrurile ar fi aratat mult mai bine acum. N-o sa spun cum trebuia facuta ca nu sunt eu cel care sa vina cu asemenea solutii macro, dar e clar ca aderarea asa cum a fost facuta a fost proasta. Critica e buna. Ce e bun trebuie laudat. Ce e prost trebuie criticat. E gresit sa ne guduram smeriti si sa acceptam orice porcarie ni se varsa in cap. Ceea ce face acum UE e absurd. Daca e vorba de industria auto care da de mancare unor zeci de milioane, e clar pentru oricine ca directivele UE o fac praf. Renuntarea la combustia interna in 2035 e o prostie inaplicabila. E un exemplu doar, unde ideologia tine loc de stiinta si gandire limpede. Distruge locuri de munca, bunastare, linistea muncitorilor si familiilor lor. Acum s-au apucat sa faca praf agricultura Olandei, una dintre cele mai performante din lume, daca nu cea mai performanta. De ce? Din cauza gargaunilor incalziristi. In industria chimica exemplele sunt mult mai multe. Nu are rost sa continui, dar efectele se vad deja, daca judeci un pic cu propriul cap. Imi placea UE foarte mult, eu insumi am avut mult de castigat din aderare si n-o sa neg asta. Dar acum ce face UE nu-mi place si din cauza prostiilor lor patrundem pe un teren foarte periculos. UE isi pune singura streangul de gat: dubla-masura si neascultarea dorintei cetatenilor pe care ar trebui sa-i protejeze si a caror bunastare ar trebui s-o asigure. Inflatia, preturile la energie aberante, chiar si razboiul lui Putin in oarecare masura, sunt toate cauzate de politicile proaste ale UE. Dependenta de energia de la rusi, toate prostiile pe care le-au facut, toate astea trebuie criticate. E mai bine si mai sanatos pentru toata lumea sa criticam, nu sa lingusim cand nu e nimic de lingusit.
-
@PMS, luni, 26.09.2022 15:42
Utilizarea gazului rusesc a fost strategia Germaniei lui Merkel, politician ex RDG, poleită în strategie de mediu, gazul fiind de 3 ori mai puțin poluant decât cărbunele, dar a fost soluție tranzitorie către energia verde. Nimeni nu avea planuri de a se baza pe gaz rusesc veci pururi. Renunțarea forțată la gaz înseamnă un gap până se redeschid termocentralele. UE nu depinde de gazul rusesc. Un prim moft eco a leșinat.
-
Seriff, marţi, 27.09.2022 09:14
@Pmc, eu te inteleg si sunt de acord, dar pe cuvant de nu mi se pare mai rau in Romania acum decat inainte de 2007, ne conduc aceeasi securisti, preturile au luat-o razna, tara arata la fel sau mai rau, nu e ca si cum s-au facut autostrazi sau s-a modernizat vreun pic infrastructura de atunci si pana acum si da, o treime din tara e in Anglia si in Spania. Singurul avantaj este ca da, au venit multe companii si au investit si asa s-au creat locuri de munca, dar in rest, sunt o gramada fara apa calda la oras in 2022, asa ca despre ce vorbim.
-
PMC, marţi, 27.09.2022 11:29
@individul_isteric: poate ai vazut rezultatul alegerilor din Italia. Adica acea tara care a fost amenintata de UE sa nu indrazneasca sa voteze cumva dreapta. Ca e fascista. 44% dintre italieni sunt fascisti, dupa domnii de la Bruxelles. As indrazni sa-ti amintesc ca italia e tara fondatoare a UE si a treia economie de pe continent. Oamenii se satura incet-incet de prostiile UE, lgbtism, marxism, ecologism, globalism si alte tembel-isme.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
daa, vreau sa vad germani muncind in portugalia..de ce nu se muta in america?