Volkswagen: Transmisia automata clasica este moarta!

Publicat joi, 26.02.2009 12:08 de Sebastian Toma

Volkswagen a anuntat ca renunta definitiv la transmisiile automate clasice in favoarea DSG-urilor.

Volkswagen va renunta definitiv la transmisiile automate traditionale – cu convertor de cuplu, acestea fiind inlocuite cu succes de unitati DSG. Volkswagen considera ca transmisia DSG este superioara unei transmisii automate conventionale din toate punctele de vedere, motiv pentru care nu mai are rost sa foloseasca in continuare unitatile conventionale.

Volkswagen a dat exemplu modelul Golf VI, care beneficiaza de transmisii automate DSG si motoare supaalimentate TSI, care il ajuta sa fie mai rapid decat generatia precedenta, in timp ce imbunatateste economia de carburant.

“Transmisia automata este de domeniul trecutului. DSG ofera atat de multe beneficii incat nu are sens sa continuam dezvoltarea unei cutii automate conventionale.”, a declarat managerul general al diviziei Volkswagen din Australia, Peter Dierks.

Via | Drive

  • je, joi, 26.02.2009 13:36
    DSG

    Eu am un passat cu cutie DSG in 6 trepte. Pot sa spun ca intradevar e superba. Mi-ar place un motor TSI cu DSG de 7 trepte. Ar fi ideal.

  • cornel, joi, 26.02.2009 14:13
    e de vazut

    e de vazut cat de fiabile sunt aceste dsg-uri.... Parca BMW-ul a zis ca nu trece la DSG si cotinua cu o cutie automata dar cu mai multe trepte .

  • Sol Badguy, joi, 26.02.2009 15:53
    titulul...

    Titlul te induce in eroare. Modificati si puneti "Volkswagen: Transmisia automata CLASICA este moarta!"

  • mircea, joi, 26.02.2009 16:01
    @Sol badguy

    Corect. S-a rezolvat :)

  • Maka, vineri, 27.02.2009 13:23
    Cu dus si intors.

    DSG-ul e foarte placut la conducere cand functioneaza. Unele cutii din prima generatie au cazut in primii 20-30 mii km. Poate cele noi cu 7 viteze au fost in sfarsit testate pana la capat. Atentie, celelalte cutii de pe piata (precum cea BMW tip- step-tronic) in mare majoritate nu mai sunt automate clasice ci cutii automatizate (vezi tiptronicul). DSG are doar dublu "ambreiaj" dar in afara acestuia e foarte asemanatoare cu "tiptronicul". Si sa nu ne iluzionam - cutiile de viteze nu sunt facute de producatorii de masini. Ei doar le asambleaza. Adevaratii producatorii sunt unii ca AISIN, Getrag, ZF adica doar cateva companii care produc pentru toata lumea. Asta ma face sa cred ca in curand vom putea vedea "DSG" si pe alte masini. Dealtfel NIssan GT-R si Porsche folosesc acum astfel de cutii.

  • Paul, luni, 02.03.2009 15:28

    Corect, DSG-ul e facut de Borg Warner, nu de VW. Parerea mea e ca VW se cam hazardeaza: or fi DSG-urile cutii exceptionale cand vorbim de rapiditatea raspunsului la schimbarea treptelor, insa sunt departe de a fi fiabile si de a suporta pe termen lung un cuplu ridicat sau socuri cauzate de acesta. Cutiile automatizate par insa o solutie care impaca toate aspectele.