Volkswagen va economisi 14 miliarde de euro până în 2019 graţie platformei MQB

Publicat miercuri, 22.08.2012 11:52 de Sebastian Toma

Platforma MQB i-ar putea ajuta pe cei de la Volkswagen să economisească aproape 14 miliarde de euro până în 2019. Graţie acestei platforme, costurile de producţie scad, iar timpul de producţie este redus.

Volkswagen Group plănuieşte să devină constructorul auto numărul unu în lume, iar noua platformă MQB promite să-i asigure această poziţie. Potrivit analiştilor de la Credit Suisse din Londra, noua platformă MQB îi va ajuta pe cei de la Volkswagen Group să realizeze economii cumulate de 14 miliarde de euro la nivel de concern

. Platforma MQB se dovedeşte a fi câştigătoare pentru Volkswagen din mai multe privinţe, investiţia în vederea dezvoltării fiind realizată o singură dată, iar aceasta va putea fi aplicată pe aproape toate modelele din gama Volkswagen, alături de numeroase modele din celelalte mărci ale concernului german.

Potrivit lui Martin Winterkorn, şeful Volkswagen, arhitectura MQB reduce timpul de producţie al unui automobil cu 30 de procente, ceea ce va aduce economii de scară semnificative, alături de posibilitatea creşterii producţiei fără a modifica uzinele. Platforma MQB a debutat deja în gama Volkswagen Group, primul model care o foloseşte fiind Audi A3. Următorul posesor de platformă MQB va fi Golf 7, model aşteptat să debuteze la Salonul Auto de la Paris din toamna anului curent. Platforma MQB le va permite nemţilor să instaleze atât motoare amplasate transversal, cât şi motoare amplasate longitudinal, iar arhitectura permite versiuni cu tracţiune faţă şi versiuni cu tracţiune integrală.

Noua arhitectură a Volkswagen Group le va permite nemţilor să producă modele precum Polo, Golf şi Passat pe aceeaşi linie de producţie. Pentru moment, acest lucru este posibil doar la nivel teoretic, reprezentanţii concernului evitând să anunţe această intenţie. Platforma MQB permite dezvoltarea de modele noi la costuri reduse, deoarece toate elementele tehnice sunt deja în producţie, iar ”banca de organe” a concernului ar avea suficiente resurse pentru orice creaţie a designerilor.

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • coco, miercuri, 22.08.2012 12:07

    Eu asa am inteles: aproape toate modelele din grupul VAG vor avea aceiasi platforma,se vor diferentia doar prin motorizari si forma finala a caroseriei. Nu cred ca as fi foarte incantat ca pasatul meu sa fie 50% din ibiza vecinului,adica mai bine cumpar ibiza cu aceiasi motorizare.

  • antonny, miercuri, 22.08.2012 12:19

    platforma MQB poate fi folosita pe mai multe modele ........dar ce facem cu pretul masinii ????.....una e pretul unui polo si altul e pretul unui passat .....eu cred ca platforma valoreaza 50 %din pretul de productie al masini

  • the hep, miercuri, 22.08.2012 12:34

    dar in acelasi timp vecinul cu Ibiza sau Polo e foarte incantat ca are aceeasi platforma tehnica si motorizare cu un Audi A3 . :d

  • Bogdan, miercuri, 22.08.2012 12:43

    Automarket nu ati fost la prezentarea golfului 7 jurnalistilor?

  • Hadouken, miercuri, 22.08.2012 12:47

    Nu e chiar asa. Pentru ca nu cumperi un Passat in detrimentul unei Ibiza doar pentru ca platforma e diferita. Il cumperi pentru ca este mai mare, materialele sunt de alta calitate, motorizarile sunt altele, suspensia, dotarile etc. Practic aceleasi motive le vei avea ca si pana acum. Schimbarile astea nu cred ca vor avea vreun impact asupra perceptiei produsului final, ci se vor reflecta in preturi mai mici... sa speram.

  • denon, miercuri, 22.08.2012 13:57

    O investitie buna si de viitor care sigur va fi adoptata si de alti constructori. Diferenta intre anumite modele nu consta numai de platforma folosita.Sunt destule detalii care fac diferenta precum: tipul caroseriei, design, marime, calitatea materialelor folosite, setarea suspensiei etc. ps: stiam ca pe platforma MQB se pot amplasa doar motoare transversal, pt.motoare amplasare longitudinal este platforma MLB.

  • Mafia, miercuri, 22.08.2012 20:35

    VW numarul unu in lume?Imi vine sa rad.Mai bine doresc sa devina coreenii de la Hyundai nr unu in lume,decat nemernicii astia ,care nu au suflet cand produc cate un autoturism.Sunt niste automobile cu motoare extremibil de slabe si cu o fiabilitate de nedescris.