Volkswagen va lansa Polo R, versiune sport de 210 CP

Publicat marţi, 04.05.2010 17:40 de Mircea Meșter

Cea mai sportiva versiune a Masinii Anului in Europa va fi lansata in cursul anului 2012. Polo R va avea 210 CP.

Volkswagen va scoate pe piata in 2012 o versiune R a lui Polo, model care pana acum a avut parte in zona superioara a plajei de puteri de cel mult o versiune GTI.

Conform unor informatii publicate astazi de Autocar, scopul celor de la Volkswagen este de a popula si de a castiga o felie cat mai mare din segmentul hatch-urilor sportive subcompacte, care astazi iese in evidenta prin Clio RS, Mini JCW sau Citroen DS3R.

In spatele denumirii R se va ascunde un model care va stoarce 210 CP dintr-un motor de 1.6 litri. Spre deosebire insa de fratele mai mare Golf R, Polo R nu va beneficia de un sistem de tractiune integrala din cauza faptului ca platforma modelului german nu permite acest lucru.

Primul membru al noii linii de performanta Volkswagen, Golf R, a fost prezentat in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, in toamna anului trecut. Acesta este motorizat de un motor de 2.0 litri care dezvolta 270 CP.

via | Autocar

  • meme, marţi, 04.05.2010 18:15

    coool!

  • bmw e bmw, marţi, 04.05.2010 18:54

    tot mini si ds3-r sunt baza.

  • ZZZ, marţi, 04.05.2010 18:54
    sau nu

    "Primul membru al noii linii de performanta Volkswagen, Golf R, a fost prezentat in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, in toamna anului trecut." Ba parca primul a fost Scirocco R, da nu conteaza....vorba aceea, merge la tara

  • alexei89, marţi, 04.05.2010 19:12
    R

    dece i-au spur R daca nu este cu tractiune integrala? Aaa, am uitat, VAG face orice numai sa isi vanda masinile, nu ma mira ca cei de la Alfa Romeo pentru minciunile legate de consumul modelului A3!

  • VST, marţi, 04.05.2010 19:50

    De emisii bre!!!nu consum "dar merge la tara!"Nu conteaza la rumani

  • alexei89, marţi, 04.05.2010 20:14
    litri

    ba au fost acuzati si de consumul de 3,6 l/100km

  • meme, marţi, 04.05.2010 20:40

    ba alexei mintea ta crede ca r vine de la tractiunea integrala sau cum???

  • andi, marţi, 04.05.2010 21:16
    @BMW

    pleaca mah cu tigaiile ale de mini si DS3.

  • @andi, marţi, 04.05.2010 21:37

    neam de neamul tau nu a mers cu un mini cooper s

  • proVAG :), marţi, 04.05.2010 22:10
    proVAG :)

    Polo R se anunta un model promitator, iar daca oficialii VW au luat aceasta decizie, stiu cu siguranta carui segment de piata se adreseaza. Intreaga istorie VW arata ca lucrurile nu s-au facut pe "nimerite". Ce nu inteleg eu e de ce la fiecare stire privitoare la VW, Audi sau alta marca din grupul VAG, trebuie sa apara "galeria" adversa cu stampila ... cei care "aud" si ei una de la concurenta sau au crescut cu singurul ideal in viata de a avea un B*W, M******S sau considera R*****T o "alternativa accesibila" pentru inceput si improasca cu noroi o marca sau alta, fara nici un fel de experienta sau habar. Mai ramane sa se ia la bataie galeriile ca la meci ... apreciati fratilor ce merita si criticati ce nu, lasati stampilele de pe frunte!

  • illy, marţi, 04.05.2010 22:13

    problema galeriei de la bmw e ca grupul vag a facut un avion care se numeste veyron , si asta nu ii lasa sa doarma noaptea , penibil de-a dreptul

  • frustratilorrrrrr, marţi, 04.05.2010 23:12

    numai copii de 14 ani si frustratii retardati pronunta numele masinii cu 1001 de cp.....numai un limitat care nu stie folosul unei masini poate sa se laude cu masina aia.....ca sa numai spun ca pe circuit chestia aia cu doua motoare w8 unite ia bataie de la un m3 e46 csl din 2004.

  • Maka, miercuri, 05.05.2010 00:01

    Apreciez Polo dar pana nu isi schimba proiectul de suspensie, actualul Polo nu are nici o sansa cel putin in fat alui Mini , daca vorbim de soferi care stiu sa se distreze cu volanul. Daca ii ignoram pe acestia, Polo va fi in contiuare o masina buna si un brand de masa cu succes. Cel mai bun insa pe segmentul acesta sportiv nu poate sa fie decat cel mai devreme de la generatia urmatoare.

  • alexei89, miercuri, 05.05.2010 00:17
    R

    la fel cum au creat polo gti dupa traditia lui golf gti puteau sa creeze si polo r dupa traditia lui golf r! Daca nu are tractiune integrala de ce i-au mai zis R, fara tractiune integrala ramane tot GTI! Nu am obiceiul sa ridic in slavi BMW, aici e vorba de porcariile pe care a reusit sa le faca grupul VAG, daca voi considera ca si alta marca va face porcarii de genul acesta imi voi exprima opinia! Acum o luna grupul VAG a lansat o gama de ketchup, acum cateva zile au fost acuzati de Alfa Romeo ca ar minti in legatura cu datele tehnice legate de A3, iar azi vedem ca vor produce Polo R care se pare ca este Polo GTI! Oamenii se asteapta la tractiune integrala caci altfel nu este decat un GTI!

  • asd, miercuri, 05.05.2010 01:27

    "R" nu inseamna tractiune integrala ci se refera la divizia de performanta vw(asa cum exista "S" si "RS" la audi spre exemplu). Iar pt meseriasul ala de mai sus care spune ca veyronu ia bataie de la un m3 pe circuit ii reamintesca ca veyronul se prezinta ca un GT si nicidecum ca o masina cu configrutatie pt circuit. P.S.Nici scirocco nu dipune de o tractiune integrala asa ca nu inteleg de ce traditie vb tu acolo.

  • Victor, miercuri, 05.05.2010 02:09
    @frustratilorrrrrrrrrrrr

    Totusi mai ridica putin stacheta un M3 nu este la fel rapid ca un Veyron dar sunt destule masini cu puteri de 600CP si mai bine care intrec Veyron ul

  • Jack90, miercuri, 05.05.2010 08:45
    veyron pe circuit

    http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Gear_test_track#Power_Laps Veyron intrece pe circuit un Maserati MC12, un Ferrari Enzo si un Murcielago Superveloce( masini proiectate pentru a fi cat mai rapide pe circuit cu cel putin 600cp). Informati-va inainte de a arunca cu noroi intr-o masina care a impins granitele automobilistice

  • evo, miercuri, 05.05.2010 10:26
    o masinuta draguta

    Stiu ce sunt aia 500 de CP, ca ii am sub fund...polo R are menirea sa fie o urbana sportiva cu un consum mic, , dar sa nu tragi de ea intr-o depasire.Numai buna de mers la servici. E foarte OK de oras...pana acum imi placea ibiza cupra dar cred ca o astept pe asta.

  • andi, miercuri, 05.05.2010 11:35
    @BMW

    spre prostia ta din cap pot sa iti zic k am mers destul cu un Cooper S -1.6- 128kw - 174 cp k sa-mi dau seama ce fel de masina e. asa k parerile tale sunt penibil si kiar prostesti k asa k tine.

  • ., miercuri, 05.05.2010 16:11
    Toti saracii comenteaza

    Nu va mai agitati sa le explicati, oricum toti fanaticii astia bmw sunt niste rupti in ...vorbesc de mini jcw dar nici nu au bani sa se uite la unu. Apoi ce treaba are polo cu 4x4 ? mini e tot fata, toti din clasa sunt. Si divizia R la vw e divizia sport nu divizia 4x4. Mini e super masina si da, am si condus cooper s, dar ca sa zici ca polo e praf pe langa el sau ca ds3 care e un fel de atarnache pe langa amandoua, e mai tare...trebuie sa fii cel putin retardat.