Volkswagen va prezenta o nouă versiune a maşinii care consumă un litru la sută

Publicat vineri, 21.01.2011 11:33 de Sebastian Toma

Celebrul Volkswagen 1L Concept se întoarce din nou în faţa publicului, de data aceasta într-o versiune îmbunătăţită, dar rămâne în continuare doar un concept de prezentare a tehnologiilor BlueMotion.

Conceptul Volkswagen 1L se întoarce în atenţia presei la Salonul Auto de la Qatar. După cum ştiţi, respectivul concept a debutat în 2009 la Salonul Auto de la Frankfurt şi reprezintă rezultatul a zece ani de lucru în secret pentru inginerii Volkswagen, iar noua versiune a acestui concept va fi prezentată pentru a reaminti avantajele tehnologiei BlueMotion a celor de la Volkswagen, modelul 1L fiind avangarda acestor tehnologii.

Potrivit celor de la Volkswagen, modelul 1L are un consum mediu de 1.2 litri la sută. Conceptul 1L este echipat cu un motor TDI cu doi cilindri în linie şi beneficiază de aportul unui motor electric alimentat de o baterie litiu-ion. Cei de la VW nu sunt la primul lor model ultra-economic, existând o versiune 3L a lui Lupo care reuşea să atingă un consum de 3 litri la sută în condiţii de condus economic.

Nemţii de la Autobild spun că Volkswagen va realiza şi o versiune de serie a lui 1L concept. Respectivul model va debuta în producţie în 2013, dar nu există informaţii suplimentare despre acest vehicul. Apariţia în producţia de serie în forma actuală este puţin probabilă, dar fără această formă modelul nu va reuşi să aibă un coeficient aerodinamic suficient de bun pentru a reduce la minim consumul de carburant.

Via | Autoblild

  • GeO, vineri, 21.01.2011 14:15

    consumul este extraordinar de bun..dar acuma depinde de performantele motorului....nu stiu cum arata masina in realitate dar din poza am impresia ca este destul da mare...

  • agoox, vineri, 21.01.2011 14:29
    mare?

    nu are cum sa fie destul de mare cand ai un singur scaun, doar al soerului. din poza nu se vede foarte bine dar parca mai este un scaun in spate deci trebuie sa fie foarte ingusta masina. este un fel de motocicleta cu 4 roti si acoperita.

  • gelu, vineri, 21.01.2011 14:31
    da, cand ai 2 scaune puse'n tandem...e "mare"

    e un pish-vaser tipic WV. "invenatatorii" astia de la WV prostesc prostii. E cam ca la noi: vom face 1.000km de autostrada pe an si realitatea e ca ...nu exista in oferta celui mai popular producator un model full-electric. va dati seama de cate ori "faci" jermanica cu un plin sa aduci ciocolata, cafea si sapun balea sa le vinzi in bazar?

  • vsz, vineri, 21.01.2011 14:55
    :)

    dupa poza are 3 roti, can nasol

  • Cristi, vineri, 21.01.2011 14:56
    Progresam

    Bine!Aici va fi bataia intre marci pentru masinile "poporului". Conceptul e interesant ca idee. Dar merita dezvaluite si niste specificatii tehnice. E importanta si capacitatea motorului, consum maxim (caci asa am mai auzit de recorduri gen cel prezentat chiar pe automarket cu insignia care consuma 3.2l/100km dar care in mod neeconomic duce si pe la 10. Nici motorasul de tuns iarba de pe matiz nu era gurmand si totusi nu a avut succes masinuta (binenteles nu comparam marcile). Practic cu ce se deosebeste de un scuter cu plafon, gyro pe trei roti? Caci daca performantele sunt similare si platesti triplu pt ca sa ai usi... http://www.thebikergene.com/scooters/automotos-85mpg-roofed-tilting-3-wheeler-goes-on-sale-soon-and-its-cheap/ @GeO pare din poza a avea un loc in fata si unul in spate. Destul de ok pt o masina de oras, tinand seama ca majoritatea masinilor transporta doar soferul.

  • Dr Felix, vineri, 21.01.2011 16:20
    ''beneficiază de aportul unui motor electric" ?!?!?

    Si atunci cat consuma numai cu motorul Otto?

  • noo, vineri, 21.01.2011 16:23
    eu am lupo 3l

    eu am lupo 3l, este o masina f mica dar interiorul este bine organizat, pe autostrada te cam ia vantul dar la 110 iti consuma 2.1 si la 140 2.9, in oras (buc) nu a luat mai mult de 3.7 iarna bara la bara, in medie 3.1. maxim am prins cu ea 204 pe gps pe autobahn (treceam majoritatea pe langa mine zici ca stateam p loc) sunt multumit de masina si nu cred ca, conceptul lor 1L este unul bun, este mult prea mic...in lupo bagi 4 daca vrei sa iti bati joc de ei (este totusi mai mult loc decat in 207cc si 307cc)

  • sorin, vineri, 21.01.2011 17:01
    otto

    nemtii nu-si d-au seama ca sunt mult prea scumpe masinile lor pentru un amarat de roman ,dar iata ca si amaritul de neamt cumpara loganul si dusterul nostru nu se mai uita la brend ,din acest lucru ar trebui sa invatam sa ne apreciem marca noastra nu am masina autohtona dar daca ar fi sa-mi i-au mi-as lua un duster asa prost cum e .

  • georgemusca, sâmbătă, 22.01.2011 19:24
    bv sorin

    asa trebuie sa gandim luam muraturile stricate de la astii si a noastre stau in show room,dacia este o masina buna cel putin 1,5 dci este un motor doarte reusit care duce frumos,eu am condus una de 130 000 de km si sincer era super ok, mai am pe cineva are peste 100 000 de mii si merge super,foarte multi oameni sunt multumiti de logan si zic lucruri bune,asa ca masinile nemtilor nu sunt chiar cele mai bune