Volkswagen: Viitoarele ID.3 și ID.4 facelift vor avea butoane fizice

Publicat miercuri, 25.06.2025 11:17 de Alexandru Monenciu

Viitoarele Volkswagen ID.3 și ID.4 facelift vor avea mai multe butoane fizice în habitaclu, este anunțul făcut chiar de Kai Grunitz, directorul de dezvoltare al mărcii germane.

După mai multe plângeri venite din partea clienților, constructorul german de automobile a recunoscut că trecerea la un interior mult prea digitalizat și, mai ales, renunțarea la butoanele fizice a fost o greșeală.

Tocmai de aceea, Volkswagen vrea să se revanșeze și anunță că pregătește un habitaclu revizuit pentru viitoarele ID.3 și ID.4 facelift. Noul plan de interior a fost anunțat de conceptul ID.2all.

Acesta presupune butoane fizice pe volan, dar și 5 butoane fizice pentru cele mai importante funcții, montate chiar sub ecranul central al sistemului multimedia. Aceste funcții vor fi volumul radio-ului, funcția de încălzire pentru ambele zone, viteza ventilatorului și luminile de avarie.

Anunțul a fost făcut chiar de Kai Grunitz, directorul de dezvoltare Volkswagen.

Șeful de design al mărcii germane, Andreas Mindt, a confirmat, de asemenea, că Volkswagen "nu va mai face această greșeală. Pe volan, vom avea butoane fizice. S-a terminat cu ghicitul. Există feedback, este real, iar oamenii iubesc asta. Sincer, este o mașină. Nu un telefon."

via Autocar

  • DanG, miercuri, 25.06.2025 11:36

    Slab, dupa 10 ani de insistat cu aceasta prostie de comenzi pe display cat un TV. Ma asteptam de la VW sa iti ofere posibilitatea sa iti pui butoanele de clima optional, pentru o suma frumusica :-) Au ratat ocazia de a mai face un ban cinstit, cum face Apple, care iti da telefonul doar cu un cablu.

  • Jian de la Calafat, miercuri, 25.06.2025 12:20

    Intr-o lume auto in care compromisurile sunt mai putin/mult prezente, initiez un sondaj...... Ce preferati, ICE cu tactil* sau BEV cu butoane fizice** ? * - verde **- rosu

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 25.06.2025 12:26

    Urmatoarea miscare va fi sa puna TDI-uri pe ID-uri. Industria auto pare setata ca in bancul ala cu rabinul care-i spune ciobanului care se plange ca traieste prost sa-si bage toate caprele in casa ca dupa ce le va scoate sa-si dea seama ca traieste mult mai bine.

  • la butoane, miercuri, 25.06.2025 18:02

    și se vor întoarce din nou la aspectul fără butoane, când vor trece la mașinile care se conduc singure. Adevărata problemă este că unul din doi șoferi stă cu telefonul la ureche în timp ce conduce, că nu e în stare să-și împerecheze telefonul cu mașina, așa că ce să mai vorbim de comenzi tactile pe ecran, sau comenzi vocale? Aș pune pariu că ăia care stau cu telefonul în mână când sunt la volan, nici măcare un RCA online habar nu au să-și facă și atunci, de lene să meargă la un asigurător, circulă fără asigurarea obligatorie.

  • Elektrikkk, miercuri, 25.06.2025 21:18

    În sfârşit le-a venit mintea la cap.

  • ignis, joi, 26.06.2025 12:44

    "constructorul german de automobile a recunoscut că trecerea la un interior mult prea digitalizat și, mai ales, renunțarea la butoanele fizice a fost o greșeală" Nu a fost o greșeală, a fost o PROSTIE, o IDIOȚENIE impusă cu forța de "manageri" și "designeri". A încălcat cele mai elementare reguli de ergonomie și de bun simț, de common sense. Adică te amendează dacă te uiți la telefon când conduci, dar constrctorul elimină butoanele fizice pe care le apăsai sau le roteai fără să iei ochii de la drum, ca să te uiți pe un ecran central să cauți prin meniuri când vrei să schimbi turația ventilatorului. Când am scris asta pe aici acum câțiva ani buni, că e o prostie colosală eliminarea butoanelor fizice, săreau pe aici guguștucii să comenteze că ingineri germani știu ei mai bine. Mai sunt și alte aberații încă puse de "designeri" în mașini, gen ecrane LCD în locul oglinzilor retrovizoare, amplasate în locuri imposibile. Imbecili nu înțeleg că dacă tot pui camere pe lateralele mașinii, ecranele pot fi puse simetric în stanga și dreapta volanului (ca la scutere și motociclete), în câmpul vizual. Nu trebuie să te uiți ca imbecilul la un ecran amplasat în poala pasagerului din dreapta, lângă aeratoare.

  • ignis, joi, 26.06.2025 12:52

    @DanG Corect. De exemplu Tesla care e o aberație de ergonomie a condusului ar trebui să vândă kit-uri de personalizare, să pui o consolă și butoane unde vrei și cum vrei. Există mouși care au mai multe butoane fizice pe care să le apeși rapid decât o mașină Teslai. Adică pentru un joc RPG, care e un software îți trebuie nșpe butoane fizice. Oare de ce? Ca să înțelegeți despre ce vorbesc dau un exemplu. "Razer Naga V2 HyperSpeed"