Volvo a avut vânzări record în România, în 2024

Publicat marţi, 28.01.2025 10:29 de Tiberiu Safta

Volvo a avut parte de vânzări record pe piața din România în 2024. Anul trecut, marca suedeză a vândut peste 1500 de mașini noi în țara noastră.

Constructorul suedez a înregistrat vânzări record pe piața românească în 2024. În total, Volvo a vândut 1501 mașini noi în țara noastră anul trecut, lucru care reprezintă o creștere de 8% față de nivelul înregistrat în 2023.

Dintre cele peste 1500 de exemplare Volvo comercializate în România anul trecut, 710 mașini au fost cu motor hibrid cu încărcare la priză. Mai mult, vânzările de modele electrice au crescut cu 144% în țara noastră.

Cel mai vândut Volvo în România a fost XC60, cu 539 de exemplare comercializate. Pe locul 2 a fost Volvo XC90, vândut în 302 bucăți, iar podiumul a fost completat de XC40, cu 266 de mașini vândute. Cel mai vândut model electric a fost modelul EX30, fiind vândut în 223 de exemplare și fiind, totodată, al patrulea cel mai vândut model al mărcii în România. Tot anul trecut au fost livrate și primele exemplare EX90 în România.

via Volvo

  • Volvo, make RO great again, marţi, 28.01.2025 12:17

    Astea-s cifre inferioare dealerului Porsche din Wyoming.

  • Sorin Prelipceanu, marţi, 28.01.2025 12:32

    Când am citit cuvântul record, m-am gândit la vreo 50.000.

  • @Sorinel, marţi, 28.01.2025 19:15

    Vorbim de Romanica, nu te astepta la surprize prea mari din partea romanilor. Olandezii sunt europenii cu cei mai multi km rulati anual. Pe la ei vei vedea Volvo la fiecare colt de strada. Orice model, orice an. La romanasi prin bine BMW, Audi Mercedes. https://www.automarket.ro/stiri/cele-mai-rechemate-marci-in-europa-in-2024-mercedes-benz-pe-primul-loc-121205.html Lipsa educatiei isi spune cuvantul. Daca vrei sa vezi vanzari Volvo, cauta prin Olanda, Suedia, Norvegia, aia care mai si stiu ce sunt alea masini.

  • Nu ziceti hop..., marţi, 28.01.2025 20:36

    47% hibride, 33% diesel & benzina ( toate sunt MH)si 20% electrice. 2024 fiind ultimul an cu diesel, sa vedem cate electrice/hibride plug in vand anul acesta . Probabil 1100-1200.

  • Dutz, marţi, 28.01.2025 23:29

    @Sorinel, conduc Volvo (a fost nou) de 3 ani XC60 T6… nu-i rău, service acceptabil, dar nu-i nici 70% față de un X3. Este ce am avut înainte și ce o să vină în locul XC60-lui. Nu am nici o problemă notabilă cu Volvo (în afara de 2 seturi de discuri față ondulate, suport motor schimbat, ștergătoare cu duze integrate schimbate de 2 ori pe an, foarte bănoasă treaba), dar Volvo este zero la feedback și pe mine unul mă obosește mult față de BMW. La insonorizare este din o mare diferență, din nou avantaj BMW. Pe unde stau BMW-urile sunt apreciate și nu reprezintă un simbol pentru cocalari și mârlănie, deci este “doar” o mașină foarte bună (pararea mea).

  • @Dutz, miercuri, 29.01.2025 10:35

    Problemele pe care le mentionezi tu nu au treaba cu marca, ci cu dealerii din Romanica. Tocmai ce am facut service la 120000 km la un XC90 PHEV si dupa 8 ani nu am schimbat nici macar placute de frana sau discuri. Am piesele originale pe masina produsa im Suedia cu piese Made in Europa (nu cum cred unii). Nu am uzura anormala la anvelope, nu mi se pare deloc galagioasa si se tine foarte bine dupa peste 8 ani si 120000 km. Deci povestile cu Volvo prin Romania au legatura cu service-urile, nu cu masinile. Am avut alte 3 Volvo inainte si nu am avut probleme cu niciunul, dar niciunul nu a fost servisat in Romanica. Toate la service/reprezentante Volvo din alte tari. Am schimbat lame de stergatoare si consumabilele la fiecare service. Cat despre BMW-uri si cocalari, cred ca vrei sa te faci ca nu vezi realitatea. 2 morti in decembrie, unul cu M4 in Ploiesti, unul cu M8 cu familia s-au suparat pe o cisterna, unul smecher urca pe partia de schi, alt cocalar a ramas blocat pe transalpina desi scria ca drumul e inchis, alt "om de afaceri" cu X6 a luat cea mai mare amenda din Romania si stirile curg cu duiumul. BMW e clar marca marletelui, oricat va chinuiti voi sa acoperiti marlania.

  • @Dutz, miercuri, 29.01.2025 10:46

    https://www.bmwblog.com/2024/11/06/bmw-third-quarter-profit-drop-china-recall-ev-sales/#:~:text=BMW%20Group%20reported%20a%20steep,recall%20of%201.5%20million%20vehicles. BMW si Mercedes rup topurile de recall si pierderi pentru ca au de reparat. Desigur reparatiile se fac pe timpul clientului. Si pe banii lor ca pana la urma trebuie sa creasca preturile ca sa isi acopere gaurile si amenzile platite peste tot prin lume. Mergi pe X3, ca e masina adevarata boss. Probleme cu bateria, cu senzorii abs, cu motoarele, cu nemiluita. Dar daca iei de la samsari, desigur ca e buna boss, are doar 88000 km facuti de o bunicuta, nu bate, nu troncane :))

  • Serios?, miercuri, 29.01.2025 11:23

    @ @Dutz "... dupa 8 ani nu am schimbat nici macar placute de frana sau discuri" Pai da masina jos de pe platforma sau scoate-o din garaj si folosestea-o pe sosea sa vezi ca schimbi placutele de frana de vreo doua ori si cel putin o data discurile .

  • @Serios, miercuri, 29.01.2025 12:31

    Pai am facut peste 120000 km, inregistrati in bord. Cand mergi cu masina pe platforma, nu se inregistreaza km din cate stiu eu. Desi pare greu de crezut, e adevarat. La 8 ani si 120000 km un Volvo PHEV XC90 are placute de frana si discuri DIN FABRICA. Poate la BMW le schimbi la 10000 km ca va uitati mult la liniute. La 10000 km schimbati si anvelope si motorul. Volvo e totusi Volvo, nu masina germana abonata la recall... P.S mai terminati cu impresiile astea de mecanicii pamantului.