Volvo a construit un oraş-simulacru pentru a testa sistemele de siguranţă ale viitorului

Publicat vineri, 22.08.2014 13:22 de Mircea Meșter

AstaZero este numele centrului de testare pe care Volvo l-a construit împreună cu alţi parteneri suedezi în apropierea oraşului Goteborg. Aici se poate simula traficul din oraş, de pe autostradă, de pe şosele sau din intersecţii.

După ce şi-a stabilit ţinte foarte curajoase la capitolul siguranţă, anunţând că scopul companiei este de a dezvolta maşini care vor salva vieţile tuturor şoferilor care conduc un Volvo până în 2020, compania suedeză a publicat o serie de imagini care dezvăluie locul în care viitoarele sisteme de siguranţă sunt testate.

Este vorba de un complex construit special pentru testele cu maşini şi care simulează la scară 1:1 toată gama de contexte în care o maşină se poate afla atunci când rulează: de la vitezele maxime pe autostradă până la traficul citadin într-un oraş "fals" construit special pentru maşini, trecând prin şosele expres sau drumuri rurale.

Numele centrului de testare se numeşte AstaZero, se află la o aruncătură de băţ de Goteborg şi, spun cei de la Volvo, are rolul de a pune sistemele de siguranţă futuriste de pe viitoarele modele Volvo în situaţiile cu care acestea se pot întâlni în viaţa de zi cu zi. "Se pot simula toate tipurile de scenarii din trafic, lucru limitat care la cele mai multe centre de testare. Putem să punem maşinile în situaţii precum aglomeraţia din traficul urban, autostrăzi, şosele cu multe benzi sau diferite tipuri de intersecţii. Condiţiile sunt cruciale pentru a studia modul în care maşinile interacţionează cu obiecte care se mişcă, precum alte maşini, pietoni, biciclete, mopede, motociclete, camioane, autobuze sau chiar animale care pot apărea pe asfalt", spune Pether Wallin, directorul centrului de testare a cărui construcţie a costat 55 de milioane de euro.

Centrul de testare AstaZero este construit pe o suprafaţă de doi kilometri pătraţi, iar Volvo face parte dintre iniţiatorii proiectului, alături de guvernul suedez şi de o serie de universităţi din ţara scandinavă. Numele său, este un acronim al expresiei Active Safety Test Area, iar accesul la centrul de testare este deschis prin închiriere oricărui constructor auto, furnizor din industrie sau institut tehnic interesat.

via Volvo

  • Suleyman Cunoscatoru, vineri, 22.08.2014 15:05

    Altii in alte tari mor de foame si nu au nici apa de baut si Volvo construieste orase sa se joace cu sistemele... valabil pentru toti constructorii.

  • LauCalin, vineri, 22.08.2014 15:23

    Si uite unul din motivele pentru care de peste 15 ani apreciez aceasta marca, chit ca nu e la fel de "smechera" precum BMW, Mercedes sau Audi.

  • uzibereta, vineri, 22.08.2014 17:36

    esti varza suleyman,daca taceai filozof ramaneai..pfff aceasta initiativa o consider f buna,in viitorul apropiat o sa se ajunga la tehnologii f avansate la masini..e normal sa se faca teste. daca te referi ca alte tari mor de foare,de ce nu faci referire la acele tari care arunca banii aiurea pe armament....esti praff man

  • Fopel, vineri, 22.08.2014 21:22

    Buna asta. Daca ar construi alti producatori orase pentru masinile lor, ar fi: BMW: printre cluburi, terase, fara treceri de pietoni/semafoare/linie continua Mercedes: printre casute cu turnulete si DNA-uri Audi: printre service-uri si platforme de tractari

  • vianu, vineri, 22.08.2014 21:48

    @AM pare ca aveti o mica eroare in informatie. 5,7km este "traseul rural" si nu cel de autostrada. astazero.com @suleyman...Volvo (printre altii) e partener, plus o gasca intreaga de institutii si companii care au pus la bataie banii

  • Marian, luni, 25.08.2014 13:49

    Cam naspa obiectiv au astia de la Volvo : "scopul companiei este de a dezvolta maşini care vor salva vieţile tuturor şoferilor care conduc un Volvo până în 2020". Scapa soferul si restul poa' sa crape, ei si-au indeplinit obiectivul :))

  • vianu, luni, 25.08.2014 14:54

    @Marian...parca volvo era cel care pusese airbagul de pocnea din capota motorului, nu? Dupa cateva milioane bune pe R&D as zice ca obiectivul celor de la Volvo e ceva mai larg. Motivele disparitiei sistemului nu-l comentez dar intentia, chiar daca supusa esecului, a fost singulara in industrie.

  • Marian, luni, 25.08.2014 16:41

    Eu am vrut sa spun ca nu cred ca cei de la Volvo au zis ca doar soferii vor scapa, ci poate nu este bine tradus textul. Aia cu airbagul din capota este o idee buna pentru protectia pietonilor, dar imbunatatind sistemul de franare automata si astfel se va evita accidentarea pietonilor, atunci nu isi mai avea rostul acel airbag.

  • vianu, luni, 25.08.2014 17:28

    @marian, acum am inteles ce ai vrut sa zici. Ai dreptate....