Volvo a dezvoltat un injector revoluţionar pentru motoarele diesel
Inginerii Volvo au prezentat noile injectoare dezvoltate pentru viitoarea familie de motoare diesel, numită VEA. Aceasta aduce un plus de precizie prin controlul suplimentar al presiunii de injecţie.
Volvo va lansa în această toamnă o nouă familie de motoare diesel, numită VEA (Volvo Engine Architecture). Aceasta va debuta alături de tehnologia i-Art, care prevede montarea unui senzor de presiune înaltă la nivelul fiecărui injector al sistemului common-rail. Ideea celor de la Volvo permite creşterea presiunii de injecţie la 2.500 bari, descrisă ca fiind o revoluţie în lumea motoarelor diesel, actualele sisteme common-rail fiind echipate cu un singur senzor de presiune la nivelul întregii rampe.
“Vom dezvolta motoare mai mici ş imai inteligente, care vor oferi atât de multă putere încât V8-urile vor fi dinozauri. Motoarele noastre cu patru cilindri vor oferi un nivel superior de performanţă faţă de actualele unităţi cu şase cilindri şi vor fi mai eficiente decât actualele motoare cu patru cilindri din gama noastră. Pe lângă asta, electrificarea modelelor noastre ne va aduce un nivel de putere comparabil cu actualele V8-uri”, a declarat Derek Crabb, vicepreşedinte al departamentului de dezvoltare a trenurilor de propulsie de la Volvo Car Group.
Noua familie de motoare diesel de la Volvo va debuta în toamna anului curent. Alături de aceasta, suedezii vor lansa şi o transmisie automată cu opt trepte, menită să ajute la reducerea emisiilor de CO2 şi a consumului de carburant prin rapoartele sale suplimentare. Următoarea gamă de motoare otto de la Volvo va avea în standard injecţie directă, iar toate motorizările suedezilor vor fi modulare, împărţind anumite componente pentru a putea reduce costurile.
Via Volvo
Respect VOLVO. 1. Niciodata nu se va compara un 4 in linie cu un V8 (decat electificat la putere... deci 4in linie + motoare electrice). 2. Niciodata un 4 in linie nu o sa sune ca un V8. 3. Niciodata un 4 in linie dopat cu sute de cai nu o sa duca nici macar jumatate din viata unui V8. 4. Astea mici sunt bune pentru taxe si impozite, in rest ...