Volvo a dezvoltat un injector revoluţionar pentru motoarele diesel

Publicat luni, 08.04.2013 11:19 de Sebastian Toma

Inginerii Volvo au prezentat noile injectoare dezvoltate pentru viitoarea familie de motoare diesel, numită VEA. Aceasta aduce un plus de precizie prin controlul suplimentar al presiunii de injecţie.

Volvo va lansa în această toamnă o nouă familie de motoare diesel, numită VEA (Volvo Engine Architecture). Aceasta va debuta alături de tehnologia i-Art, care prevede montarea unui senzor de presiune înaltă la nivelul fiecărui injector al sistemului common-rail. Ideea celor de la Volvo permite creşterea presiunii de injecţie la 2.500 bari, descrisă ca fiind o revoluţie în lumea motoarelor diesel, actualele sisteme common-rail fiind echipate cu un singur senzor de presiune la nivelul întregii rampe.

Nivelul crescut de precizie asigurat de acest sistem va permite monitorizarea şi reglarea precisă a debitului furnizat de injectoare pentru fiecare ciclu de combustie derulat în cilindri.

“Vom dezvolta motoare mai mici ş imai inteligente, care vor oferi atât de multă putere încât V8-urile vor fi dinozauri. Motoarele noastre cu patru cilindri vor oferi un nivel superior de performanţă faţă de actualele unităţi cu şase cilindri şi vor fi mai eficiente decât actualele motoare cu patru cilindri din gama noastră. Pe lângă asta, electrificarea modelelor noastre ne va aduce un nivel de putere comparabil cu actualele V8-uri”, a declarat Derek Crabb, vicepreşedinte al departamentului de dezvoltare a trenurilor de propulsie de la Volvo Car Group.

Noua familie de motoare diesel de la Volvo va debuta în toamna anului curent. Alături de aceasta, suedezii vor lansa şi o transmisie automată cu opt trepte, menită să ajute la reducerea emisiilor de CO2 şi a consumului de carburant prin rapoartele sale suplimentare. Următoarea gamă de motoare otto de la Volvo va avea în standard injecţie directă, iar toate motorizările suedezilor vor fi modulare, împărţind anumite componente pentru a putea reduce costurile.

Via Volvo

  • ScorpyonVAG, luni, 08.04.2013 12:01

    Respect VOLVO. 1. Niciodata nu se va compara un 4 in linie cu un V8 (decat electificat la putere... deci 4in linie + motoare electrice). 2. Niciodata un 4 in linie nu o sa sune ca un V8. 3. Niciodata un 4 in linie dopat cu sute de cai nu o sa duca nici macar jumatate din viata unui V8. 4. Astea mici sunt bune pentru taxe si impozite, in rest ...

  • TC1900, luni, 08.04.2013 13:47

    putina reclama volvo...

  • antiqua, luni, 08.04.2013 13:51

    tot ce spune domnul de mai sus e adevarat...morala :motoarele in 4 pistoane nu mai au niciun rost ,deci trebuie scoase din productie.dar noi mai stim ceva,asa-i ca daca aceasta tehnologie venea de la altii ...era salutara?inca ceva ,motorul dumneavoastra in cate pistone e?

  • @TC1900, luni, 08.04.2013 14:30

    Automarket este un site cu stiri din domeniul auto, iar Volvo este un producator auto. Dupa logica ta, orice articol despre orice marca auto ar trebui sa fie reclama la marca respectiva?

  • AndreiRN, luni, 08.04.2013 19:40

    Pai vor fi injectoare produse in China precum cele de la VAG si stim ce fiabilitate au. Transmisiile sunt iar din China dar de design american furat. Volvo a devenit portita Chinezeasca de etalare a technologiei furate de Chinezi. Si vor avea succes.

  • TC1900, luni, 08.04.2013 19:50

    Ideea celor de la Volvo permite creşterea presiunii de injecţie la 2.500 bari, descrisă ca fiind o revoluţie în lumea motoarelor diesel stirile auto sunt f bune, insa trebuie sa distingem printre cuvintele celor de la marketing gen revolutie... nu de alta dar unii vor avea impresia ca s-a reinventat motorul diesel

  • ScorpyonVAG, luni, 08.04.2013 20:30

    @antiqua: Eu vorbeam la modul general. Majoritatea au motoare cu patru cilindrii, insa toata lumea si-ar dori ceva de la 6 in sus. Ideea este ca nu oricine poate intretine (costuri+taxe) un V8,V12,V6.

  • @scorpyon..., luni, 08.04.2013 20:52

    4.,, Astea mici sunt bune pentru taxe si impozite, in rest''...pentru 90% dintre oamenii care conduc masini.nu-i asa?

  • mda, luni, 08.04.2013 23:35

    Este o evolutie, nu este nici o revolutie, cresterea presiunii de pulverizare se tot intampla de cateva decenii, ceea ce face Volvo acum ca " vom face motoare mai mici si mai inteligente" nu este vreo noutate, este o normalitate si majoritatea fac asta. Volvo este " numero uno" la diesel cand vor reinventa principiul de functionare, pana atunci altii sunt cei care l-au inventat. Cat despre motoarele cu 6 si 8 cilindri, vor continua sa existe pentru ca sunt clienti pentru ele, mai ales cele cu 6 cilindri se dezvolta si ele, nu stau pe loc sa ajunga cele cu 4 cilindri niste minunatii tehnologice iar cele cu 6 si 8 cilindri "dinozauri", cum Volvo nu are mare traditie la motoare V8 pt autoturisme e normal ca se axeaza pe 4 cilindri, toate au avantaje si dezavantaje.

  • ironR, marţi, 09.04.2013 13:19

    incep sa-i apreciezi pe chinezi ca au preluat volvo, din ce se vede investesc bani binisor si ii lasa sa-si faca treaba in felul lor, al suedezilor.

  • vic, marţi, 09.04.2013 20:13

    volvo rule s