Volvo anunţă o schimbare a strategiei de marketing: suedezii reduc prezenţa la saloanele auto şi vor să vândă maşini pe internet
Volvo vrea să se diferenţieze definitiv de celalte mărci de pe piaţă şi a anunţat noua sa strategie de marketing, numită "Volvo Way to Market".
Volvo a anunţat astăzi noua sa strategie de marketing, care vizează reducerea prezenţei la un salon auto anual pe continent în favoarea evenimentelor concentrate pe marcă, precum şi vânzarea de maşini pe internet în încercarea de a deveni lideri pe acest segment. Suedezii de la Volvo consideră că strategiile tradiţionale de marketing ale companiilor din industria auto sunt depăşite şi au mărit bugetul departamentului dedicat din cadrul mărcii pentru a ieşi în evidentî în industrie prin modalităţi complet diferite de comercializare ale automobilelor.
Volvo va avea stand doar la Salonul Auto de la Geneva
Primul pas pe care îl vor aborda cei de la Volvo în noua lor direcţie reprezintă reducerea prezenţei la saloanele auto internaţionale. În loc să fie prezenţi la fiecare eveniment din domeniu, Volvo vor veni la câte un salon auto pe an de pe fiecare continent, fiind alese evenimentele de la Geneva, Shanghai şi Detroit. În locul celorlaltor prezenţe, suedezii vor organiza un eveniment dedicat la sediul lor din Suedia unde vor invita jurnaliştii pentru a dezveli noile produse şi strategii de brand. Vânzările online vor face parte din strategia de viitor a mărcii, iar reprezentanţele şi service-urile vor fi îmbunătăţite pentru o experienţă cât mai plăcută pentru clienţi. Strategia ”Volvo Way to Market” nu este o declaraţie de superioritate, spun reprezentanţii Volvo, ci o mărturie a faptului că sunt diferiţi de celelalte mărci şi că trebuie să fie diferiţi şi prin felul în care îşi promovează şi îşi vândă maşinile.
Investiţii diferite în publicitate şi sport
Bugetul de publicitate al mărcii Volvo nu va fi la acelaşi nivel cu cel al concurenţei, dar Volvo va fi mai selectiv în alegerea canalelor media de promovare pe care le foloseşte şi va mări investiţiile în ceea ce priveşte reclamele care ţin de mesajul mărcii. În ceea ce priveşte sponsorizările, implicarea Volvo în sporturi va fi limitată la Volvo Ocean Race, un eveniment pe care suedezii îl consideră specific acestei mărci şi cel mai descriptiv pentru activitatea companiei. Aceste schimbări implică o abordare complet nouă asupra felului în care modelele Volvo sunt promovate în faţa publicului general şi au rolul de a atrage clienţii care gândesc diferit şi care doresc o maşină pe gustul lor.
Schimbări în reprezentanţe
Volvo va investi în reprezentanţele sale pentru a le asigura un format uniform, care să sublinieze apartenenţa scandinavă a mărcii. Toţi dealerii Volvo vor trece printr-un program de training care să îi familiarizeze pe aceştia cu strategia de prezentare şi de tratare a clienţilor într-o manieră suedeză. Cei de la Volvo vor merge atât de departe încât vor să integreze în reprezentanţe sunete specifice Suediei, să folosească pahare fabricate în Suedia în reprezentanţele sale şi să integreze atât moştenirea scandinavă, cât şi moştenirea suedeză în fiecare dealer în parte.
Consilier service dedicat pentru fiecare maşină în parte – standard în toată lumea din 2018
Test de anduranţă Volvo V40: prima revizie
Ultimul pas al „Volvo Way to Market” este reprezentat de Volvo Personal Service. Acest program implică introducerea unui tehnician de service pentru fiecare client Volvo, iar cei doi ar urma să fie prezentanţi la momentul livrării maşinii. Pe întregul parcurs al posesiei vehiculului, tehnicianul de service personal se va ocupa de vehiculul respectivului client pentru fiecare intrare în service. Programul respectiv a început deja campania de instruire a angajaţilor, anumite ţări adoptând deja programul Personal Service în stadiul de proiect pilot. Până în 2018, toate reprezentanţele Volvo din lume vor oferi acest serviciu în standard.
Via Volvo
Dupa ca am vazut ultimele noutati din segment, cred ca Volvo XC90 "will be the new black".