Volvo deschide listele de comenzi pentru V60 plug-in hibrid în primăvara anului viitor

Publicat marţi, 13.12.2011 11:23 de Sebastian Toma

Oficialii Volvo au confirmat data la care va debuta plug-in hibridul lor diesel-electric, V60 D6. Modelul are un motor diesel de 2.4 litri, 215 CP şi 440 Nm şi emite doar 49 de grame de CO2 pe kilometru.

Cei de la Volvo au publicat detaliile oficiale ale lui V60 D6, noul lor hibrid plug-in şi au anunţat că vor deschide listele de comenzi în primăvara anului viitor. Modelul poate fi încărcat de la priză şi emite doar 49 de grame de CO2 pe kilometru în regim mixt, deşi este un break de clasă medie cu un motor diesel de 2.4 litri şi 215 CP.

Unitatea diesel pune la bătaie 440 Nm pentru roţile din faţă, în timp ce puntea spate are la dispoziţie un motor electric de 70 CP şi 200 Nm, alimentat de o baterie de 11.2 kWh amplasată sub podeaua portbagajului. Întregul ansamblu are o autonomie de peste 50 de kilometri în modul 100% electric, ceea ce acoperă nevoile multor şoferi, după estimările celor de la Volvo.

Şoferul are la dispoziţie trei moduri de rulare şi o comandă manuală de economisire a energiei din acumulator. Practic, modul Pure reprezintă rularea doar în baza motorului electric, modul Hybrid îmbină motorul electric şi motorul cu ardere internă, iar modul Power îi conferă modelului un plus de forţă pe perioade scurte de timp. Graţie sistemului hibrid, modelul poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6.9 secunde şi beneficiază de reprize deosebite. Performanţele respective sunt disponibile doar dacă acumulatorul este încărcat suficient în momentul în care şoferul accelerează. În standard, modelul porneşte în modul hybrid, după care şoferul poate să comute în ce mod doreşte. Tot în acest mod de rulare, Volvo V60 D6 se mândreşte cu o autonomie teoretică de 1.200 km.

Încărcarea completă a acumulatorului durează între 3.5 şi 7.5 ore, în funcţie de amperajul prizei, o priză standard necesitând aproximativ cinci ore pentru o încărcare completă. În timpul încărcării, modelul poate fi preîncălzit sau răcit pentru a nu solicita sistemul de climatizare la scurt timp după plecarea la drum. Noul model de nişă al suedezilor este aşteptat să se vândă în cel puţin 4.000 de unităţi pe an, odată ce producţia va atinge capacitatea maximă, în mai 2013. Până atunci, cei de la Volvo deschid listele de comenzi pentru acest model şi vor începe producţia unei serii limitate la 1.000 de unităţi "Pure Edition" în noiembrie 2012. Respectivele modele vin cu o vopsea Electric Silver, jante de 17 inch din aliaj uşor, sistem audio performant, conectivitate Bluetooth, senzori de parcare faţă-spate şi multe altele.

Via | Volvo

  • adrian78, marţi, 13.12.2011 12:19
    ..

    Sa le comande toate institutiile statului din Romania si sa se doteze cu prize de alimentare ca si asa consuma benzina de parca ar avea tancuri si ar mai economisi statul ceva bani la fel si cei de la Electrica CFR unde curentul este la galeata!!Pe partea cealalta ar scadea incasarile din accize si tva la stat din vanzarea combustibilului deoarece statul mentine artificial jumatate din consumul national!!

  • danutz9393, marţi, 13.12.2011 22:05
    Deosebit

    Este totusi altceva fata de celelalte modele hibride de pe piata. Are un consum rezonabil si in acelasi timp performante bune ( 0-100 km/h in 6.2 sec e o valoare respectabila). De asemenea motorul electric ofera cuplul maxim indiferent de turatie ceea ce ajuta mult. Si in plus e o masina polivalenta dar in acelasi timp unul dintre cele mai atragatoare modele break de pe piata. Very Good Volvo!

  • victor-18, marţi, 13.12.2011 22:34
    volvo v60

    in sfarsit hybridul care il asteptam

  • edi80, miercuri, 14.12.2011 17:04
    specific volvo...surprinde!!

    f tare acest hibird la ce date tehnice are ..consumul e de asemenea f bun in comparatie cu altii care fac masini hibride cu consum de 15%:)))) bun comentariul lu adrian dar sa nu uitam k e Romania si cultura auto inseamna fum,consum si poluare!!