Volvo detaliază sistemul hibrid al lui XC90 T8: 400 CP, 640 Nm şi 2.5 litri la sută

Publicat marţi, 09.12.2014 19:04 de Sebastian Toma

Volvo a dezvăluit specificaţiile tehnice complete ale lui XC90 în versiunea hibridă plug-in T8. Cei 400 CP şi 640 Nm ai sistemului hibrid îl fac pe acest model să fie cel mai economic SUV hibrid din lume în timp ce este şi cel mai puternic.

Volvo XC90 T8, primul model al mărcii suedeze dezvoltat de la zero cu o versiune hibridă plug-in în minte, se mândreşte cu un consum mixt de numai 2.5 litri la sută în contextul unui sistem hibrid care anunţă 400 CP şi 640 Nm. Aceste resurse îl califică pe XC90 T8 în acelaşi timp pentru titlul de cel mai puternic SUV hibrid de pe piaţă şi pentru titlul de cel mai economic SUV disponibil.

Emisiile CO2 ale acestuia sunt de 59 de grame pe kilometru în regim mixt, rezultat incredibil pentru un SUV şi comparabil cu cel al unor compacte sau subcompacte cu sisteme hibride de propulsie.

Noul Volvo XC90: toate informaţiile şi galerie foto completă

Sistemul hibid al lui XC90 T8 este format dintr-un motor 2.0 turbo cu patru cilindri în linie, susţinut de un motor electric de 80 CP şi 240 Nm. Datorită acestora, modelul suedez poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.9 secunde. Maşina are un motor electric suplimentar localizat între motorul cu ardere internă şi transmisia cu opt trepte. Acea unitate dezvoltă 46 CP şi ajută la tranziţia dintre rularea în modul 100% electric pe care îl şi asigură la modul de rulare hibrid, pe lângă faptul că porneşte unitatea cu ardere internă de fiecare dată când este nevoie, înlocuind un starter tradiţional. Motorul electric de 46 CP poate să funcţioneze şi ca un generator de curent electric, fiind capabil să încarce acumulatorul Litiu-ion al hibridului suedez.

Volvo XC90 va oferi direcţie autonomă şi trei sisteme de siguranţă prezentate în premieră mondială

Versiunea T8 a lui Volvo XC90 are un preţ de pornire de 78.465 de euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Motorizarea de top T8 Twin Engine vine în standard cu echiparea Momentum, iar pasul spre echipările superioare costă 3.800 de euro (pentru R-Design), respectiv 3.600 de euro (pentru Inscription). Între Kinetic (bază) şi Momentum (mediu), diferenţa este de 4.700 de euro cu TVA inclus pentru celelalte două motorizări din oferta XC90, D5 şi T6.

Animaţie - cum funcţionează sistemul hibrid al lui Volvo XC90 T8

Via Volvo

  • Andi, marţi, 09.12.2014 19:56

    Interesant...

  • nume, marţi, 09.12.2014 23:02

    Cel mai economic SUV hibrid din lume? Posibil. Cel mai puternic? Nici vorba - vezi Porsche Cayenne S.

  • iuliohir, miercuri, 10.12.2014 09:07

    @nume : Acolo e pus "economic si puternic" ! Nu le lua separat !

  • edi80, miercuri, 10.12.2014 13:32

    asta da stire!! hai sa zici ca nu o fi 2,5 o fi 3,5 dar tot bine e pt un suv si pt un asemenea motor!!! nu ca altii zic 4 5 si in realitate e 18....:)

  • Vulvo, sâmbătă, 13.12.2014 15:34

    Baliverne! Astia dau consumul pe ciclu combinat doar pentru autonomia electrica, dupa care Dumnezeu cu mila pentru motorasul ala de 2 litri pus pe ditamai hardughia. Probabil consuma 2,5 litri/suta km pentru primii 30 km dupa care vreo 18-19 la suta. Sa nu uitam ca Volvo nu a fost niciodata un performer la consumuri comparativ cu germanii.

  • arogantul, sâmbătă, 13.12.2014 18:23

    @ Vulvo daca ai sti macar doua parale despre motoarele volvo, sau daca ai avea putina inspiratie sa cauti pe GOAGAL inainte sa postezi o mare imbecilitate, ai sti ca motorasu ala de 2 litri ofera 320 cai putere si vine echipat cu un turbocharger si un superchager sau mai pe limbaj european turbina si kompresor (cum ar spune nemtii) iar consumul strict al acelui motorash este de 7,7 litri mixt, o scadere semnificativa de la vechiul T6 cu 6 cilindri in linie si cu twin scroll turbo care consuma 10,2 mixt. iar cifra de 7,7 litri vine de la acelasi motoras de 2 litri pus pe aceeasi hardughie de doua tone si 300 de kile, Noul XC 90 fiind disponibil deocamdata cu 3 motoare, D5 de 225 caluti , T6 de 320 caluti si T8 twin drive de 400 caluti.