Volvo își cheamă înapoi fostul său CEO la conducere. Hakan Samuelsson îl înlocuiește pe Jim Rowan

Publicat luni, 31.03.2025 10:38 de Tiberiu Safta

Hakan Samuelsson, fostul CEO Volvo, va prelua din nou conducerea mărcii suedeze după ce Jim Rowan, actualul șef al mărcii, și-a dat demisia. Anterior, Samuelsson a fost CEO-ul Volvo vreme de 10 ani.

Începând de astăzi, Volvo va avea un CEO nou. De fapt, nou este impropriu spus, deoarece poziția va fi ocupată de către Hakan Samuelsson, cel care a fost CEO-ul mărcii scandinave între 2012 și 2022. El îl va înlocui pe actualul CEO al mărcii, Jim Rowan, care tocmai și-a dat demisia din această funcție.

Chiar și așa, Hakan Samuelsson, în vârstă de 74 de ani, va avea un mandat de numai doi ani la conducerea Volvo. Marca suedeză se află în procesul de căutare al unui succesor care să ocupe această poziție pe termen lung.

„Suntem foarte încântați să îi urăm din nou bun venit lui Hakan Samuelsson în calitate de CEO”, a declarat Eric Li, președintele consiliului diviziei Volvo Cars. „El aduce o combinație rară de profunzime industrială, claritate strategică și leadership dovedit, iar Hakan are o cunoaștere largă a grupului nostru”, a mai adăugat oficialul mărcii.

via Volvo

  • dan_grc, luni, 31.03.2025 12:23

    Fostul CEO nu si-a dat demisia pur și simplu, a fost demis, sau mai frumos spus, forțat sa-si dea demisia, Volvo are o mică problemă în SUA, produce acolo doar un model, EX90, care n-ar fi afectat de noile tarife, doar că piața americană absoarbe mult mai multe SUV-uri pe benzină, XC90 face-lift este fabricat în China, piața din SUA este importantă pentru Volvo, nu știu cum va rezolva noul CEO această problemă, care este și fost, dar în vremuri total diferite .

  • alex_cu_a_mic, luni, 31.03.2025 13:00

    Volvo o sa-si cheme in curand inapoi si fostele motorizari. Nu spui care ca-mi sare-n cap "societatea civila" de pe aici.

  • Volvonorthvolt, luni, 31.03.2025 13:06

    Omul a fost dat afara (prea târziu), cu efect imediat, din alte 2 -3 motive mai importante decât impactul deciziei lui tramp: -A mizat tot pe electrice și acum, când UE da înapoi cu perioadele absurde de reducere a normelor de poluare, s-a trezit că Volvo are numai proiecte de electrice/hibride. Care concurează cu byd și alte chinezării la 1/3 de preț! -După ce vremurile l-au prins cu nadragi'n vine, s-a apucat sa critice UE, de parcă ei sunt de vina pentru lipsa lui de viziune(este singurul producător european care și-a pus toate ouăle în coșul hibrid/electric). -Când toată piața scoate berlinele și lasă breakurile și hatchurile, el face invers. În condițiile în care breakurile au fost imagine de marca la Volvo!

  • @dan_grc, luni, 31.03.2025 15:38

    Iar incepi cu dezinformari marca cocalar cu BMW. Chiar am fost curios sa vad un XC90 facelift, adica din asta model 2025. Si ghici ce scrie pe eticheta: Assembled in Sweden! Daca nu ma crezi, mergi la un dealer Volvo si verifica. Jim sa isi vada de englezii lui unde merge trecut troaca BMW cu spaga 100£! Volvo este printre putinele marci care deja indeplinesc normele de poluare Euro 7, in timp ce germanii inca se duc cu pomeni la Von der Leyen ca sa ii mai ajute vreo 2 -3 ani sa poata si ei face ceva. Deci: Volvo e produs/asamblat in Suedia si Belgia pentru piata Europeana! EX90 este produs in California! Nu mai manca rahat ca iti pute gura !

  • @dan_grc, luni, 31.03.2025 15:43

    Daca tot te dai atat de destept, spune si la noi astia care nu stim unde se produc Volvo pentru Europa, care este CEA mai importanta piata pentru Volvo? Hai scrie aici sa te vada toti cat stii! Apoi mai pune tot aici care e cea mai importanta piata pentru BMW! Si apoi poti sa ne zici la ce face reclama Volvo si cate masini cu motoare diesel mai vinde:)) si cum sta BMW la capitolul reclame si vanzari (pe cea mai mare piata, adica China :)) ) Nu mai comenta despre marci care nu sunt de nasul tau. Ramai la cocalari cu BMW-urile tu!

  • EXcr90, luni, 31.03.2025 16:00

    Nu stiu ce rulouri euro7 fumezi tu da cu 14-15% consum la XC90 numa euro7 nu e.

  • HATER, luni, 31.03.2025 16:00

    Nu ratezi ocazia sa te faci de ras, ce treaba are BMW cu aceasta stire ? Volvo si-a pus toate ouale electrice intr-un cos, au lansat EX90 acu mai bine de un an, s-au mai cacait foarte mult pana la productia de serie, pt ca problemede soft, il fac in SUA, ca stiau ei ca americanii rup la duvuri mari electrice, in Europa normele se relaxeaza pt cel putin doi ani, iar in China, Volvo, cu toate ca este detinuta de Geely , are scadere, ca mai toate marcile straine, mai putin alea autohtone, deci de aia a fost demis presedintele, acu plangi mai cu decenta, ca prea esti penibil .

  • dan_grc, luni, 31.03.2025 16:21

    Asa este, am greșit, XC90 este asamblat în Suedia, dar nu schimbă absolut deloc datele problemei, piața americană este importantă pentru astfel de modele, va fi mai scump de luna viitoare, în condițiile în care are o vechime . Fostul CEO n-a fost concediat degeaba, nu este vina Bmw :) .

  • @Hater, luni, 31.03.2025 16:24

    Volvo si-a pus toate ouale intr-un cos, a renuntat COMPLET la diesel si anul trecut a avut vanzari record. Stirea are treaba cu BMW pentru ca un prost sustinator al marcii corupte tot scrie prostii despre Volvo, fara ca macar sa stie despre ce vorbeste. Si putem dovedi ca e prost pentru ca atunci cand UE baga taxe suplimentare la electricele chinezesti Dorel zicea ca e bine, ca apoi UE sa isi dea seama ca le-a dat in cap la germani de fapt.

  • @dan_grc, luni, 31.03.2025 16:34

    Eu pot demonstra ca esti prost: 1. Ti-ai dat cu parerea despre XC90 fara sa stii (ma mir tare ca ai recunoscut). 2. Tot incerci sa comentezi negativ despre o marca ce promoveaza siguranta, care respecta normele de poluare Euro 7 deja, care nu si-a luat amenzi pentru aliante ILEGALE, cifre de vanzari umflate pentru a pacali investitorii si nu are reclame interzise pentru ca promoveaza marlania si agresivitatea! 3. Esti posesor de troaca diesel sh de la o marca super corupta! Deci Volvo isi vede de treaba si tu mananci rahat. Vezi ca BMW vinde cel mai bine in China si state si tocmai ce le-a dat la chinezii de la Xiaomi cativa directori :)) BMW produce in China dinaintea Volvo!!! Cei mai afectati de noile taxe americane ii va afecta pe germani, mult mai mult decat pe Volvo :)) https://stirileprotv.ro/stiri/financiar/tarifele-vamale-americane-o-catastrofa-pentru-constructorii-germani.html Esti prost QED. :)) Germanii inca vind masini cu motoare termice imputite fix la americanii care nu prea pun accent pe emisii, deci Volvo nu prea are treaba cu ei. Marea greseala a Volvo a fost sa se uite la California pentru productia lui EX90. Il putea produce in China, dar din cauza taxelor impuse de prostii Europei....au ales altceva. Daca nu au inteles cat esti de prost, putem veni si cu mai multe dovezi. Dar doar faptul ca ai BMW sh diesel este un motiv destul de important. P.S. nu te mai lua de Volvo ca nu au dat miliarde pentru minciuni si nu promoveaza marlania!!! Tu ai masina marlanului suprem, deci esti bine, cu ce trebuie!

  • dan_grc, luni, 31.03.2025 16:58

    Bagă fără oprire, Volvo nu are treabă cu americanii, ok, de aia EX90 se fabrică acolo, această stire este incompletă oricum, fostul șef a fost dat afară pentru ca toate sunt conform planului, ai dreptate, deci cu cine te cerți de fapt ? Ai perfectă dreptate.

  • @EXcr90, luni, 31.03.2025 16:59

    14-15% a fost consum scos de @dan_grc conducand incet noul XC90 cu motor diesel produs in China. Daca faci test cu un XC90 PHEV scoti cel putin 25% consum, ca e si mai greu si motorul trage greu pe autostrazi ca are si o baterie grea care se goleste si mergi cu greutate aiurea dupa tine. Deci clar nu respecta nicio norma Euro, de aia isi iau continuu amenzi. https://www.automarket.ro/stiri/vesti-bune-pentru-industria-auto-din-europa-vor-fi-relaxate-regulile-121697.html?utm_source=projectagora&utm_medium=contentdiscovery Sa citam "Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz se numără printre constructorii care au salutat această decizie. Volvo, pe de altă parte, este de părere că această propunere va încetini tranziția către mașinile cu zero emisii." Deci germanii saluta si pupa in cur (ca de obicei, dar fara software de data asta), iar Volvo are o alta parere pentru ca nu respecta normele si vrea amenzi :)) Multi si prosti zicea cineva!

  • @dan_grc, luni, 31.03.2025 17:03

    Eu ti-am putut demostra ca esti prost cu acte in regula si tu insisti sa dovedesti asta. Parca Volvo murea fara Diesel acum vreun an :)) https://www.automarket.ro/stiri/romania-a-avut-cele-mai-multe-accidente-mortale-din-uniunea-europeana-in-121887.html Mai bine ne zici cum sta treaba cu astia ca tine.

  • @dan_grc, luni, 31.03.2025 17:26

    Deci: Hakan revine la Volvo, stie brandul, face treaba buna nenea, nu apeleaza la externi. In acelasi timp, ce face BMW? https://www.automarket.ro/stiri/xiaomi-a-recrutat-5-directori-de-la-bmw-pentru-viitoarea-expansiune-in-121973.html Da directori la chinezi :)) Poti sta linistit in privinta Volvo, ei fac in continuare reclama la siguranta si respecta anumite norme si principii, iar marca ta favorita baga in continuare linute si nu reuseste sa respecte nici in 2025 normele. Nimic nou sub soare, aceeasi prosti care duc grija altora. Respect Volvo pentru ca si-au adus omul inapoi. Era mai rau daca aparea in peisaj vreu cocalar de la BMW sa le schimbe strategia.

  • dan_grc, luni, 31.03.2025 17:52

    Vad ca persistă problema, comentariile sub anonimat cu injurii nu reprezinta o problemă, bine atunci, dragă oligofren împăiat, de câte ori a dat faliment Bmw în ultimii 10 ani, după spusele tale de idiot, dacă nu va renunța la diesel ? Din 2015 tot spui asta . Acum vreo dou ani ce ti-am spus cu Volvo 100% până în 2030, chiar mai devreme ? Cine s-a sucit în 2024 ? Bmw cu diesel, sau Volvo cu 100 % electric ? Iti demonstrezi singur că TU ești prost . Când spuneam ca Volvo greșește cu renunțarea la diesel era mai în spate, 2021-2022, dar și aici ești prost, Bmw demonstrează astăzi ca oferirea tuturor sistemelor in paralel funcționează foarte bine . Cu stima.

  • @hateru, luni, 31.03.2025 21:53

    https://www.carscoops.com/2025/03/volvo-brings-back-former-ceo-hakan-samuelsson-amidst-challenging-times/ Toate publicatiile spun acelasi lucru, mai putin AM, a fost readus fostul CEO, care are doi ani la dispozitie sa repare lucrurile, dar exista un maimutoi mai sus care insista ca lucrurile sunt foarte bune la Volvo

  • @dan_grc, luni, 31.03.2025 21:54

    Volvo a facut cea mai buna afacere ca a renuntat COMPLET la Diesel. Are vanzari record si o duce foarte bine. Nu are nevoie de DIZAL ca altii care nu pot face fata noilor norme de poluare. Are PHEV, BEV si mild hibrid, deci de toate pentru toti oamenii evoluati. Retardatii sa mearga pe Diesel cancerigen si pe softuri ilegale!

  • @hateru, luni, 31.03.2025 22:01

    Eu credeam ca Volvo e chinezarie si are CEO chinez:)) Cel putin asa zicea @dan_grc. Si mai avem experti care prevedeau falimentul Volvo cand au renuntat COMPLET la diesel si ce sa vezi, au facut vanzari record cu modelele noi fara DIZAL! Si nu le merge prea rau, deci ce viseaza Danut si haterii, sunt alte abureli si dezinformari, ca Volvo XC90 produs in China, chinezarii si alte prostii. Mai desteptilor, de ce nu au adus chinez la conducere??? Sau vreun expert de la BMW:)) sa vina cu modelele alea oribile cu grile de marlani si designul agresiv:)) Pentru ca Volvo a fost si ramane pentru cei ce vor mai mult decat marlanie!

  • @hateru, luni, 31.03.2025 22:52

    Pentru a face putintel lumina in capusorul unora trebuie sa mentionam urmatoarele: https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/339463/volvo-cars-reports-second-consecutive-year-of-record-sales-revenue-and-profits-in-2024-anticipates-c#:~:text=Volvo%20Cars%20in%202024&text=Revenue%20in%202024%20amounted%20to,reached%20a%20record%20763%2C389%20cars. Volvo a avut in 2024 record de vanzari, dupa ce in 2023 a avut tot record de vanzari. Deci ce sa repare Hakan cand vanzarile au mers foarte bine? Sa mai mentionam ca Europa cere in continuare electrice si renunta la dieseluri! Masinile BEV au depasit ca vanzari pe cele diesel, preferatele europenilor sunt full hibridele, benzinarele si PHEV! DIZAL kaput! Deci de ce sa mai tina Volvo DIZAL cand nu le mai vor evoluatii si cota de piata e vai de ea, doar saracii le mai iau pentru consum... Si nu in ultimul rand trebuie sa mentionam ca Romanica e iarasi in topul mortilor in accidente rutiere! La pol opus e Suedia unde se produce si se vinde cel mai bine Volvo. Deci despre ce reparatii visati voi si ce probleme mari are Volvo, nu prea inteleg cei ce judeca. Probleme mari au germanii ca ei exporta mult in China si SUA. Pentru ei sunt cele mai importante piete, deci sa vedem pe ei cine ii repara, ca sunt si stricacioase troacele obosite. Si in incheiere trebuie mentionat ca fapt divers ca placerea de a conduce se atribuie tot unui Volvo: P1800! Irv Gordon a condus un Volvo, masina cu cei mai multi km din lume, peste 5 milioane de km! Deci baieti, mergeti la reparat mansarda ca va da cu virgula! Nu uitati, vanzari record, fara DIZAL si cresc vanzarile de electrice fara subventii!

  • Vali, luni, 31.03.2025 23:07

    Cele mai bine vandute modele Volvo: XC60, XC40, EX30. Deci o sa planga tare dupa Diesel si EX90. Volvo si-a pus toate ouale pe electrice pentru ca asta a cerut UE. Numai ca UE are de ajutat marcile care nu pot face fata tranzitiei (germanii renumiti pentru softuri ilegale). Deci Volvo poate face, dar nu are suportul UE. Nu poti produce full electrice daca UE nu investeste in infrastructura. Daca UE ar desfiinta toate benzinariile, atunci as fi curios ce fac cei cu DIZAL si benzinare :)) Ca sa vedem care e mai tare, ar trebui sa jucam dupa niste reguli. Daca arbitrul e German si ia spaga de la cei ce nu pot juca corect, atunci nu mai sunt reguli, ci niste abureli! Daca eu va zic ca va dau premiu cand ajungeti la final de drum, dar apoi ma razgandesc, atunci s-ar putea sa nu va placa concursul. Dar cum voua va plac spagile la ITP ca sa treceti troacele obosite, atunci nu am pretentii sa stiti diferenta intre a fi corect si a fi corupt.

  • Matei_cel_nou, luni, 31.03.2025 23:15

    Foarte amuzant că trompetele anti-EV încă mai au vise umede cu revenirea motoarelor termice. Vrabia mălai visează. Sau cum era.... Speranța moare ultima?

  • espertul, marţi, 01.04.2025 07:23

    Alt destept, motoarele termice n-au plecat nicaieri, deci n-au unde sa se intoarca, trompetele pro electrice spuneau la fel si cu Volvo doar electric prin 2027 cel tarziu

  • Mircea, marţi, 01.04.2025 08:44

    Ce afectati sunt romanii, mai ales cei cu BMW-uri diesel sh, despre ce se intampla la Volvo... In conditiile in care Volvo nu vinde in Romanica nici 2000 de unitati. Si in conditiile in care Romania e pe primul loc la accidente rutiere mortale. Bravos Danut, ai preocupari bune. Nu ne explici mai bine de ce 5 directori de la BMW pleaca la Xiaomi? Sau asta nu conteaza pentru tine, ca tu vrei Volvo diesel si te afecteaza tare ce face Volvo acum.

  • @dan_grc, marţi, 01.04.2025 08:53

    Dar la BMW cine repara treaba??? Ca sunt cele mai urate modele din istorie cu grila aia oribila, design marlanesc si cele mai proaste. Ba le zice BMW sa nu le imncarce lumea ca e pericol de incediu, ba iau foc dieselurile si isi iau BMW amenzi pentru ca nu fac recall la timp, ba li se rup diverse. Si mai mult, le pleaca si directorii in grup la chinezi :)) Deci asta e problema mai mare decat ca revine un om care stie cum merge treaba deja la Volvo. La BMW nu mai stie nimeni cum merge:)) decat cu spagi si combinatii :)) Hai mai baga niste ulei ca sa nu strici motorul la troaca.

  • @Mircea, marţi, 01.04.2025 09:02

    Volvo vinde bine in Romania. 2000 de masini inseamna cota de piata de ~1.5% ceea ce e foarte bine pentru un producator precum Volvo. Seat nu cred ca are 1.5% cota de piata cu o gama de masini mult mai mainstream decat Volvo. Oricum, schimbarea sefului la Volvo indica o nemultumire mare si o pozitie ingrata. Sa ai fabrica de electrice in California e o decizie foarte proasta. Sa nu produci termice in SUA care e o piata cu ~10% vanzari de electrice este iar o decizie foarte proasta.

  • @dan_grc, marţi, 01.04.2025 10:03

    Pentru a intelege cum sta treaba cu voi, trebuie sa citim urmatoarele articole: https://ziare.com/lectura/romania-coada-clasament-ue-citit-1887124 https://www.libertatea.ro/stiri/romania-top-state-ue-accidente-mortala-care-sunt-tari-sigure-5238658 https://business-review.eu/business/romania-registers-lowest-recall-rate-of-volkswagen-cars-in-dieselgate-scandal-177130 Deci cand sunteti cei mai inculti, muriti ca prostii in accidente rutiere (dar va credeti cei mai buni soferi, mai ales astia cu BMW-urile), suntem ultimii la software update pentru DIESELGATE, dar primii la cumparat jafurile din vest, ce pretentii sa ai la tine mai Danut. Limitatii sunt limitati si merita sa moara ca prostii! Isi merita soarta ca atat pot ei.

  • @hateri, marţi, 01.04.2025 10:59

    Daca vreti sa va luati de Volvo, veniti cu articole interesante: cate amenzi si-au luat pentru ilegalitati, cati marlani cu Volvo fac liniute si mor ca prostii sau omoara nevinovati, cati marlani cu Volvo depasesc aiurea si intra in cisterna, cati marlani cu Volvo au permisul ridicat pentru agresivitate in trafic. Voi va luati de o stire ca revine un om de baza la conducerea Volvo... Si ce e rau in asta? A omorat pe cineva? A dat spagi sau a fost implicat in aliante ILEGALE? Mai baieti, voi sunteti inca mici si prosti, meritati doar BMW-uri sh DIZAL de la samsarii care le fac din bucati si vi le vand voua cu 77000 km reali dupa 5 ani de Germania. Ia vedeti aici cum se conduc super sportivele: https://www.stiridecluj.ro/social/accident-violent-pe-calea-dorobantilor-in-cluj-soferul-unui-bmw-x6-a-plonjat-pe-trotuar-si-a-intrat-frontal-intr-un-stalp-publicitar-din-beton-video https://stirileprotv.ro/divers/o-liniuta-intre-doua-bmw-uri-in-oras-s-a-sfarsit-cu-un-vitezoman-infipt-in-lama-unui-buldoexcavator.html https://www.bzi.ro/accident-spectaculos-la-letcani-bmw-scapat-de-sub-control-face-ravagii-pe-trotuar-5155875 Si cand ma gandesc ca boii astia nu repara nimic in urma lor si mai tin ocupate si salvarile care poate ar ajuta oameni care au nevoie... Eu as da o lege simpla: daca boul face liniute si face accident, sa nu fie salvat ca a cautat-o. O mamica a fost omorata in campia turzii de un bou cu un BMW cand facea liniute. Boul este liber!!! Deci sunteti in pericol baieti, urmatoarea data puteti fie voi sau copiii vostri! Nu luati Volvo ca sunt cu siguranta si fac reclama la siguranta. Luati BMW-uri care ies primele la liniute. Anul viitor poate sunteti chiar voi in statistici cu morti in accidente rutiere!

  • Mihai, marţi, 01.04.2025 14:30

    Se pare ca haterii pot da doar unlike, dar nu pot veni cu articole interesante despre Volvo, cu cazuri de coruptie si probleme. https://fortune.com/europe/2024/11/06/bmw-faulty-brakes-chinese-sales-profits/ OPA, cica au probleme mari cu franele, probleme cu piata din China, cea mai importanta pentru ei. Danuuuuut, comenteaza aici https://www.businessinsider.com/bmw-sales-china-problem-trump-trade-war-vw-byd-2025-3 Probleme in China, probleme in state, poate le mai dau germanii niste bani sau mai mint investitorii ca sa mai primeasca niste fonduri sa treaca cu bine criza. Deci mai baieti cocalari, vedeti ca masinile alea super fiabile de la BMW au mari probleme tehnice si lasati Volvo, ca se descurca.

  • Gigel, marţi, 01.04.2025 15:10

    In timp ce Volvo face vanzari record an dupa an si profit, altii nu o duc prea bine: https://www.cnbc.com/2025/03/14/bmw-bmw-full-year-results-2024.html#:~:text=BMW%27s%20net%20profits%20slumped%20by,line%20with%20an%20LSEG%20forecast. "BMW’s net profits slumped by more than a third in 2024, flagging “continuing subdued demand in the Chinese market.” Net profit for the year fell by an annual 36.9% to 7.68 billion euros ($8.32 billion), in line with an LSEG forecast." De asta le pleaca in gasca oare managerii la chinezi? https://www.topspeed.com/xiaomi-is-recruiting-bmw-executives/ Intrebarea nu e "de ce angajeaza Xiaomi manageri de la BMW?" Mai bine zis de ce fug germanii la chinezi? Ca parca ei erau mai si tari, germanii vroiau taxe pentru masinile electrice chinezesti, germanii sunt meseriasi....germanii pupa in cur China in realitate:))