Volvo nu va mai finanța marca Polestar. Va fi vândută complet către Geely
Volvo a anunțat oficial că nu va mai finanța marca de mașini electrice de performanță Polestar. Constructorul suedez se gândește inclusiv să scoată la vânzare brand-ul fondat împreună cu Geely.
Într-un anunț de ultim moment, Polestar, brand-ul de mașini electrice de performanță, nu va mai primi finanțare din partea Volvo. Constructorul suedez a luat această decizie în cadrul conferinței pentru rezultatele financiare din 2023.
Polestar a fost transformat într-o marcă de sine stătătoare în 2017, după o perioadă în care aceasta era divizia de performanță a celor de la Volvo. Toate modelele lansate de Polestar se bazează pe tehnologie Volvo. Însă, din cauza condițiilor de piață dificile, Polestar nu a reușit să se impună în segmentul mașinilor electrice. La începutul acestui an, Polestar a anunțat că și-a ratat obiectivele impuse cu privire la livrările de mașini pentru anul 2023.
Ca urmare a deciziei de a retrage finanțarea mărcii Polestar, Volvo va scoate acest brand la vânzare. Astfel, Polestar va reveni sub controlul majoritar al chinezilor de la Geely, care dețin Volvo. Compania chineză va continua să ofere sprijin operațional și financiar complet către Polestar, potrivit Volvo.
Chiar dacă Volvo nu va mai finanța marca Polestar, cele două brand-uri își vor continua colaborarea pe părțile de dezvoltare și cercetare, de producție și de servicii post-vânzare. În același timp, Thomas Ingenlath, șeful Polestar, și-a exprimat entuziasmul față de ideea ca Geely să devină noul acționar majoritar și direct al companiei.
La final, decizia de a opri finanțarea mărcii Polestar a fost primită cu un răspuns pozitiv din partea investitorilor mărcii Volvo. După acest anunț, prețurile acțiunilor Volvo au crescut cu 40%.
via Volvo, Polestar
-
dan_grc, vineri, 02.02.2024 14:45
Cum era cu demența pe acest site ? " Polestar in faliment, haha " , normal ca Volvo trebuia sa scape de Polestar, altfel se ducea la fund, pentru ca acest brand doar pierde bani și va pierde si la Geely, dar își permit deocamdată. Polestar avea sens atâta timp cât Volvo rămânea pe motoare termice, acum ca sunt electrice și la Volvo și vor doar electric până în 2030 ( știu ei ce fac ), de ce s-ar înghesui clienții sa plătească mai mult pe un Polestar ? Lăsați partea cu " exclusivismul ", când și Volvo are prețuri mari, o marcă și mai scumpă nu are viitor .
-
PMC, vineri, 02.02.2024 15:25
Uhm... nope... Nu trebuia sa scape de niciun Polestar. L-au gandit ca Infinity la Hyundai. Au bagat bani, investitii, timp, efort si tot ce inseamna asta ca sa ce? Sa renunte pentru ca Volvo are preturi mari? Preturi mari avea si inainte, un Volvo costa si inainte cat un Mertz. Exact asta au vrut, sa fie un brand exclusivist "de figuri". Si au calcat pe grebla, ca atatia altii. O sa fie si mai rau de atat, la ei si la altii. Distractia abia incepe. :) Si da, HAHAHA, absolut ca HAHA. Orice wakeup call pentru industria auto e bine-venit. Poate se trezesc inainte sa si-o ia in freza ca VW.
-
dan_grc, vineri, 02.02.2024 16:47
Fiecare cu părerea lui, a mea este ca Polestar avea sens doar ca brand electric, chiar dacă era mai scump ca Volvo, dar când vine și Volvo cu electrice, cu-n aspect asemănător... Sa nu comparăm VW cu Volvo din perspectiva forței financiare, VW si-a permis, Volvo este o subsidiară Geely, nu poate rezista independent, în ultimele decenii cel puțin asta s-a întâmplat.
-
pipo, vineri, 02.02.2024 19:18
@PMC , Infiniti e al lui Nissan ( ma rog ,Renault- Nissan) , Genesis e divizia lui Hyundai. La subiect- ce ne interesează Polestar, cine e Polestar ? Eu nu înțeleg ce-i cu atâtea stiri despre marca asta. Voi ati văzut vreodată pe viu vreuna ? Eu nu , și am tot umblat prin ceva tari în Europa asta, inclusiv în Suedia de câteva ori și nu am văzut vreuna. E o marca cu un impact insignifiant pe piata mondiala sau europeana. Nu mai vorbesc în Romanica. Lasă să o ia chinezii nu-i bai...
-
Dutz, vineri, 02.02.2024 19:29
Anul trecut sold out… focile aplaudau, hate-ul VS ICE-uri (cauza care ne omoară bebelușii) creștea… și spuneam că-i un rahat și ca genul asta de mașini nu sunt vandabile. Preluarea este echivalentul falimentului. Milioanele sunt la gunoi… doar poluare inutilă. O mașină (model de volum) care nu se vinde în minim 500 de buc/zi nu poate fi competitivă și nici relevantă. Ia de aici…. Elon Musk anunță că va cere acționarilor Tesla să voteze pentru mutarea sediului fiscal al companiei în Texas, după ce o judecătoare din Delaware i-a anulat pachetul salarial în valoare de 56 de miliarde de dolari. Geniul care mai are 13% din Tesla și are nevoie de voturi să-și ia și el “ceva bănuți”… helooooo 56 miliarde!!!! Da-o naibi frate!!! Mașini subvenționate… bravo focile, super model aveți. ;)… cum am spus Caritas!
-
APROPO DE POLUARE, vineri, 02.02.2024 19:34
Atatea materiale folosoite degeaba pentru atatea masini care au dat chix, pentru teste, pentru prototipuri samd, aia nu e poluare? Pana la urma poluarea si "amprenta de carbon" nu e data doar de gazele de esapament.
-
alex_cu_a_mic, vineri, 02.02.2024 20:17
Polestar, o stea care n-o fost sa fie. Sau altfel zis de ce nu e bine sa te dai Taylor Swift cand nu ai trecut de preselectii la Romanii au talent. Stiu ca-s multi atasati de Volvo/Polestar dar in domeniul asta e mai bine sa fii cu picioarele pe pamant. Polestar a incercat sa se desprinda dar a aterizat fortat in bratele Geely. Succesuri la urmatoarea desprindere.
-
unuldinmultime, vineri, 02.02.2024 22:31
În domeniul auto, dacă nu produci ce cere piața sau nu ai puterea financiară să susții modele mai puțin vandabile, ești mâncat. Polestar pur și simplu nu s-a vândut, chiar dacă unii se plâng că vai, este un model legendar și spectaculos bla bla. La fel ca Alfa, la toți le place, dar foarte puțini cumpără. Până la urmă, uitați-vă la Ferrari și Lamborghini care ziceau că nu vor produce în veci suv-uri... au produs și nu fac față comenzilor.... dacă piața cere un lucru, nimeni nu poate ignora asta.
-
Vali, vineri, 02.02.2024 23:08
Nu cred ca va fi o problema parea mare pentru Polestar, poate fi chiar bine pentru ei. Daca ne uitam la cum s-a dezvoltat Volvo dupa ce a fost cumparat de Geely, nu cred ca se pot plange. Sa vedem cu ce modele mai apar baietii. 40% crestere la actiunile Volvo nu suna rau deloc :) Nu cred ca BMW a crescut asa in ultimii 5 ani :))
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", sâmbătă, 03.02.2024 02:30
Hop și prostu' cu Tesla'n c... Obsessive Compulsive Disorder
-
Andrei, sâmbătă, 03.02.2024 03:07
Experimentele cu aceste sub-branduri par că au eșuat. Ma aștept să urmeze și DS sau Genesis. Pare ca singurul care merge e Cupra dar... dispare SEAT. Interesant că încearcă și Renault cu Alpine. Pana acum aveau modele complet diferite, acum Alpine va lansa un Renault 5 mai sportiv. Nu îi văd bine. Cred că problema e că în majoritatea cazurilor producătorii nu își permit și nu vor să dezvolte platforme și trenuri de rulare diferite pentru aceste branduri. Asta înseamnă că diferențele sunt minore, de aspect sau echipare. 308 și DS4 sunt practic identice ca tehnologie, difera aspectul și interiorul, mai sportiv la 308, mai luxos la DS4. Polestar are și o poziționare contradictorie: se vrea alternativa la Tesla și un Volvo mai sportiv. În același timp. Dar nu se diferențiază prea mult de Volvo și tehnic sunt în urma Tesla. In fine, eu sunt de părere că e bine să existe opțiuni diferite și concurenta. Viitorul Polestar 5 arata incredibil de bine.
-
@pipo, sâmbătă, 03.02.2024 03:10
Da, da am văzut destule Polestar 2. In schimb Genesis cred ca vreo doua, probabil conduse de jurnaliști.
-
Andrei, sâmbătă, 03.02.2024 03:11
PS: Polestar a vândut în 2023 mai mult decât în 2022. Sunt pe creștere dar sub ținta de volum.
-
Dutz, duminică, 04.02.2024 00:14
Interesant că unii încă compară 2023 cu 2022. Pe lângă faptul că in 2022 au fost fabrici închise chiar și peste 3 luni din cauza crizei de semiconductori în cazul Polestar în 2022 abia au început cat de cât vânzările. Cine a vândut mai puțin în 2023 față de 2022? Polestar are planuri, să le și vedem… că la mașini lansate bate vântul ;)
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Ore de ce nu continua procesul de aruncat bani pe geam? Hmmmm.... :)))