Volvo pune presiune pe Uniunea Europeană să interzică motoarele termice
Volvo vrea ca Uniunea Europeană să respecte propriul său plan de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice din 2035. Pentru asta, Volvo a semnat o declarație comună, alături de alte 49 de companii.
Constructorul suedez pune presiune pe Uniunea Europeană să interzică vânzarea de mașini noi cu motoare termice începând din 2035. În acest scop, Volvo a semnat o declarație comună, alături de alte 49 de companii, prin care toate firmele cer ca UE să-și respecte propriul plan.
Potrivit lui Jim Rowan, CEO-ul Volvo, tranziția către mașinile electrice este cea mai eficientă soluție de a reduce amprenta de carbon a Europei. Volvo nu este singura marcă auto care a semnat această declarație. Rivian este unul din semnatari, alături de alte firme cunoscute din afara industriei auto. Inclusiv Uber și Ikea sunt printre semnatarii acestei declarații comune.
Volvo a fost printre primii producători care s-au angajat să vândă doar mașini electrice începând din deceniul următor. Planul inițial a fost ca Volvo să devină o marcă pur electrică din 2030. Însă, din cauza vânzărilor în scădere a mașinilor electrice din acest an la nivel mondial, suedezii și-au revizuit planul.
Conform noului plan, Volvo vrea ca mașinile electrice și hibride să reprezinte între 90% și 100% din vânzările totale. De asemenea, la finalul lui martie 2024, Volvo a produs ultima sa mașină din istorie cu motor diesel.
via Motor1
-
dan_grc, miercuri, 02.10.2024 15:02
Prin Volvo se înțelege că vrea China . Nimeni nu împiedică Volvo sa devină 100 % electric din 2025, dar tot ei s-au răzgândit când își propusesera din 2030. Există două variante, rămânerea planului inconștient 2035, cazul în care vor rămâne aproape toți cu jumătate din producție și vânzări, motiv pentru care nu vor rezista unele mărci, a doua variantă prelungirea acestui termen cu 5-10 ani, iar cei care pedalează cu 100% electric vor rămâne de căruță, cu vânzări mult mai mici . În toate aceste discuții și situații, nimeni nu întreabă cu adevărat ce doresc clienții, studii de piață, nimic, dar deja unii constructori, CEO, directori de super marketing și politicieni europeni observă ca nu prea se potrivesc planurile. Vor avea surprize și mai mari, merită din plin .
-
Matei_cel_nou, miercuri, 02.10.2024 16:05
Dar IKEA ce treabă are?
-
@dan_grc, miercuri, 02.10.2024 16:09
Păi și tu poți lua troace obosite, nu te obliga nimeni sa cumperi electrice. Diesel bmw SH se vor mai găsi și în 2050. Ce treabă ai tu cu mașinile noi?
-
dan_grc, miercuri, 02.10.2024 16:18
Eu ti-am mai spus ca ești modest intelectual, păi dacă din 2035 nu se mai fabrică termice, nu vor mai fi nici second, în stare bună, prin 2040, nu ? Piața second va ajunge ca cea din Cuba, cu mașini de 50 de ani, iar alea noi electrice le va lua familia ta, ca sunteți mulți. Asta e diferența, această ipocrizie și prostie, cică nu ma obligă nimeni să-mi iau electrice, ba da, MA obligă peste câțiva ani, pe voi nu va obligă nimeni sa va cumpărați termice. Acum înțelegi de ce ești ca noaptea ?
-
@dan_grc, miercuri, 02.10.2024 16:25
Eu cred ca tu ești modest intelectual. In primul rand e vorba de interdicție de vânzare, nu de producție. Le pot produce în continuare pentru export. In al doilea rand din din 2035 pana în 2050 sunt doar 15 ani. Multe mașini importate la noi sunt mai vechi de 15 ani, cred ca și a ta. In al treilea rand, în 2050 cred că te vei uita după scaune cu rotile, electrice, desigur, nu după mașini.
-
George Simion, miercuri, 02.10.2024 16:42
Dizălu trebuie banat urgent! Să nu mai poată fi vândut nici sh. La electrice trebuie să dea drumul la bateriile solide odată. Toată lumea vrea electrice, nimeni nu vrea afumători zgomotoase, greu de condus, ce folosesc combustibilul mai mult pe prăjit muște in grilă. Sunt atât de primitive și toxice.. in câțiva zeci de ani sigur vor fi interzise de tot, doar la muzeu așa abominatii tehnice.
-
dan_grc, miercuri, 02.10.2024 16:50
Din 2035, eventualele termice produse pentru export, nu vor fi comercializate în Europa, deci insiști în prostie pentru ca nu cunoști altă stare . De ce vorbim de 2050, când tu astăzi ai electrică doar mașina de tuns/ bărbierit ?
-
Andrei, miercuri, 02.10.2024 16:51
@Dan Acum nu multa vreme ne trimiteai în străinătate dacă nu ne convine. Eu sunt deja, de multi ani, dar mulțumesc frumos pentru gândurile bune. Dacă tot vorbești de ipocrizie nu crezi că e o soluție și pentru tine? În 2040 te muți în afara UE, undeva unde încă mai poți lua termice. Și uite așa nu te obligă nimeni să iei electrică.
-
@dan_grc, miercuri, 02.10.2024 17:11
De unde știi tu ca nu am sau nu îmi voi lua electrică? Crezi că toți suntem ratați ca tine sa luăm ce aruncă alții? E drept ca nu ar trebui sa vorbim de 2050 pe un site de mașini noi. Auzi, dacă tot îmi zici că sunt prost: Luminează-mă, te rog, tu ce cauți pe aici dacă nu mașina pe care o vei lua în 2050? Autovit.ro nu are forum? Când apare o știre cu ultimul model BMW, fuga acolo sa discuți despre ce îți vei lua tu când îl aruncă un german, prin 2050.
-
dan_grc, miercuri, 02.10.2024 17:30
Andrei, trimiterile astea au fost începute de alde voi, "dacă nu va convine, duceți-vă în Rusia ", pai este corectă și viceversa, nu vă convine Europa ca adopta doar pe hârtie, dar necivilatii de locuitori nu vor electrice, duceți-vă voi în China, unde e patria lor, lăsați țările înapoiate. Dacă sunteți asa mulți pe afară, ce treabă aveți cu amărâții de români ? Luați-vă electrice, fără pomeni, nu puteți sa faceți asta fără sa militați pentru interzicere termicelor ? Se pare ca nu, rămâne la fel, electricele sunt băgate pe gât, termicele nu, decât sa plec eu, poate vor pleca cei care au votat așa ceva și sa se ducă ei unde vor . Voi sunteți cei care aveți nevoie de validarea propriilor alegeri, iar pentru discursul ecologic, la fel, ești în străinătate, într-un loc curat, fără dieseluri puturoase bănuiesc, deci nu înțeleg nemulțumirea ta, e doar băgare de seamă.
-
dan_grc, miercuri, 02.10.2024 17:33
Nu trebuie sa am dovezi, prostia și minciuna se simt, desigur ca-ti vei lua electrice, într-un final, dar încă n-a ieșit pe piață electrica subvenționată 90%, dar nu se știe.
-
@hateru, miercuri, 02.10.2024 18:02
Hopa, a mai aparut unul strainez, foarte curios cum sunt atatia pe acest forum, ce traiesc decent afara dar le pasa de parcul auto din Romania . Pe engleza esxista un termen potrivit, phatetic .
-
Andrei, miercuri, 02.10.2024 18:04
Ok, dacă e corect atunci ne ducem fiecare unde ne convine. Mie îmi convine în UE. Ție pare ca nu dar măcar știi ce poți face în privința asta, în loc sa te tot plângi de ce a decis UE, care e condusa de șefii statelor membre, aleși prin vot democratic.
-
Dutz, miercuri, 02.10.2024 18:44
Ne este democratic să te plângi? Să-ți spui punctul de vedere? Ales democratic înseamnă un cec în alb? În democrație influențarea, corupția și șantajul se cheamă lobby… hai joc de gleznă cǎ sunteți spălați pe creier. Cat de mare analist trebuie să fi ca să observi că merg toate din ce în ce mai bine în toate domeniile, nu-i așa? Oamenii sunt tot mai bine dezvoltați și pregătiți intelectual, capabili să decidă pentru ei în cunoștință de cauză. Au tot mai mulți hobby-uri și pasiuni sănătoase, sănătatea este tot mai bună… etc. Noaptea minți, dar focile cu cămăși maro susțin democrația. Mi se rupe mai nou de UE, păcat că ajuns (democratic, nu-i așa), pe mâna unor marionete fără caracter. Istoria nu garantează viitorul… altfel spus ne ducem la vale, rapid.
-
@dan_grc, miercuri, 02.10.2024 19:37
Vezi ca poti comenta la articolul despre BMW care roaga germanii sa nu accepte taxele impuse masinilor electrice din China! Chiar ca prostia e fara limite la tine! Uite, da-ti cu parerea aici: https://www.automarket.ro/stiri/bmw-indeamna-germania-sa-respinga-taxele-vamale-pentru-masinile-electrice-119789.html Asta e marca ta preferata, pupa-i in dos pe ei si zi-le ca nu e ok ce fac! Ce face Volvo nu e treaba ta. Nu te mai lua de o marca care nu vrea putoare si promoveaza siguranta. Poti sa te iei de una care are ca tinta prostii, manelistii, cocalarii si care promoveaza violenta, drift, liniute si consum mare de combustibil si anvelopele arse si placute de frana prajite. Mai lasa Volvo ca nu ii vad sa faca vreun rau. Nu vad marlanii sarind din Volvo la bataie.
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", miercuri, 02.10.2024 19:58
Te salută inexorabil, a zis ca bate vântul în noaptea minții, ești mai prost ca o focă spălată pe creier cu cămașă maro.
-
Mama lu' Dutz, miercuri, 02.10.2024 23:15
Măi copii, măi. Nu mai fiți răi! L-a speriat o focă când l-am dus la delfinariu și a rămas așa,...cu sechele. Dar a zis doctorul că îi trece până iese la pensie. Cu ceai de mușețel.
-
@dan_grc, joi, 03.10.2024 09:01
Pai au surprize mari deja: VAG cu softuri mincinoase da faliment, BMW si Mercedes nu o duc prea bine. Pentru ca lumea va avea nevoie de masini, nu chestii care isi schimba culoarea si design sau facelift facut anual. Cocalarii vor avea de suferit pentru ca pe piata de sh nu vor mai ajunge nici 10% troace obosite de la straini, ca le vor pastra ei. Doar din furaciuni, specialitatea cocalarilor, sa mai gaseasca cate o pesa. Ai fost invitat sa cauti piesele chinezesti de pe Volvo si nu vrei. Ai fost invitat sa stai in garaj inchis cu motorul DIZAL pornit si nu vrei.... Cam asta e realitatea despre care vorbim: toti prostii isi dau cu parerea despre ce este bine, dar nu vor sa ne convinga dand exemple.
-
@dan_grc, joi, 03.10.2024 12:54
Ia vezi cum sta treaba aici: https://www.euronews.com/business/2024/08/23/bmw-overtakes-rival-tesla-to-take-the-top-spot-in-european-ev-sales Deci BMW rupe la vanzari de electrice ca ii dicteaza....cine??? Sau doar la Volvo se aplica partea cu China, la BMW daca vinde bine electrice este datorita managementului German, la Volvo daca vinde electrice e din cauza ca vrea China. Tu esti la un grad de retard demn de BMW! Mi s-a intamplat sa intalnesc specimene ca tine: nu stiau cum functioneaza un PHEV, nu stiau ce e ala un Volvo, si-au luat masina dupa aspect si dotari chipurile full, dar mergeau cu fes in cap si geaca groasa ca nu aveau bani de motorina si ce sa vezi: treceau verificarile tehnice periodice cu spagi! Si nu unul, ci in turma la acelasi mecanic corupt! Bai cocalarilor, vedeti ca aia care circula mult prin Europa aleg Volvo, Kia, Toyota, nu stau cu BMW-urile prin service!
-
Fain frigiderul din poza, vineri, 04.10.2024 08:10
Sunt curioasa, usa se inchide cu magnet?
-
@dan_grc, vineri, 04.10.2024 10:41
Cica Volvo face ce zice China: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/germany-vote-against-eu-tariffs-chinese-electric-vehicles-sources-say-2024-10-03/ Vedeti ca va murdariti la gurita de la pupat BMW, VAG si Mercedes. Deci Germania se inchina TOATA Chinei!
-
Mihai, sâmbătă, 05.10.2024 17:47
Ikea a semnat petiția dar tot ei taie cei mai mulți copaci din lume și asta o spun cei care sunt la curent cu chestia asta
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
VOLVO a.k.a. CHINA