Volvo s-a răzgândit: va produce motoare hibride noi și după 2030

Publicat vineri, 31.10.2025 15:26 de Tiberiu Safta

Volvo va ține în viață motoarele termice și hibride pentru mai multă vreme decât fusese anunțat inițial. Astfel, Volvo va continua să dezvolte și să vândă astfel de motoare și după 2030.

La începutul lui 2021, Hakkan Samuelsson, CEO-ul Volvo, a anunțat oficial că marca suedeză va deveni 100% electrică începând din 2030. Acum, la 4 ani după acest anunț, Volvo a decis să schimbe macazul și să se alăture celorlalte mărci auto în a întârzia planurile de electrificare pe fondul vânzărilor de mașini electrice sub așteptări.

În acest sens, Volvo nu va mai fi o marcă pur electrică din 2030. Marca scandinavă se va concentra asupra dezvoltării unor generații noi de motoare hibride cu încărcare la priză care, potrivit unor noi declarații ale lui Samuelsson, ar trebui să fie disponibile până la sfârșitul deceniului următor.

„Avem nevoie de a doua generație de motoare hibride cu încărcare la priză care să ne țină până la sfârșitul anilor 2030”, a declarat șeful Volvo pentru publicația Automotive News Europe.

Schimbarea de abordare a celor de la Volvo apare la aproape 2 luni după ce același Hakkan Samuelsson declarase că toate mașinile noi vândute după 2035 vor fi electrice și că unele mărci nu vor supraviețui tranziției către electromobilitate.

Unul din noile modele care vor avea un propulsor hibrid PHEV este noua generație XC70. Acest model va fi vândut, pentru început doar în China, însă va ajunge și în Europa cel mai devreme în 2027. De asemenea, Volvo XC90, cel mai mare model din gama producătorului, va primi și acesta o generație nouă cu motoare hibride. A 3-a generație a SUV-ului de dimensiuni mari ar urma să-și facă apariția nu mai devreme de 2028.

via Motor1

  • Seriff, vineri, 31.10.2025 15:57

    Si-au dat si ei seama ca daca merg doar pe electrice se vor duce de rapa.

  • Dutz, vineri, 31.10.2025 18:16

    Da pe naiba… fake news, Volvo va fi 100% BEV din 2026, pardon 2028, sau 2030… anyway undeva in viitor, nu focile? Oricum, ce marlani cei de la Volvo, să comunice așa ceva înainte de weekend și foarte aproape de Crăciun, zău că nu se face așa ceva ;)

  • dan_grc, vineri, 31.10.2025 18:44

    Cum se spune în popor " that didn't age well " , aștept poluarea articolului cu multe rânduri pe lângă subiect .

  • @dan_grc, vineri, 31.10.2025 19:30

    In popor se mai spune ca daca ai multi cocalari contra, nu poti face diferenta. Tot din popor, ca iti place engleza, se mai spune: " Imagine using electricity in literally every part of your life but being triggered when used for a car". In traducere libera pentru cocalari: telefoanele mobile nu merg cu motorina, televizoarele nu merg cu motorina, calculatoarele nu merg cu motorina, masina de spalat nu merge cu motorina, frigiderul nu merge cu motorina, etc... Lumea evolueaza insa unii trebuie sa ne tina pe loc. Volvo nu poate trece la full electric pentru ca nu se ocupa unii si de infrastructura. Au germanii interese, i pupa pe Von den Leyden ca sa amane normele de poluare si sa mai vanda troace. Ca daca se aplicau noile norme de poluare si se dezvolta infrastructura, eram departe. Si inca ceva prostilor, fac o predictie: Volvo va da faliment, nu va mai produce motoare termice dupa 2030 pentru ca pe toti ii vor baga chinezii in groapa. Si la fel se va intampla si cu germanii.

    Dutz, duminică, 02.11.2025 02:36

    În caz că au uitat unii să-ți mai amintească… ești varză și penibil!!! ;) când au mers telefoanele, TV-urile etc cu motorină? Răspuns… atunci când au plecat din fabrică și la fel se întâmplă astăzi, tot “pe motorină” merg… :))) In rest funcționează cu electricitate produsă încă în procent considerabil (din păcate) din fosili.

  • @@dan_grc, vineri, 31.10.2025 19:54

    De ce nu poti face diferenta? Asta se invata in ciclul primar. Poti face adunarea?

  • dan_grc, vineri, 31.10.2025 20:40

    " Volvo nu poate trece la full electric pentru ca nu se ocupă unii și de infrastructură "...aha, pai și eu ce spuneam, printre altele, acum doi ani ? Ai găsit vinovatul, Ursula, când forța toată treaba, era bună, exista infrastructură, acum nu, sigur nu ești suveranist de aur, dar erai sub acoperire până acum ? De fapt ești suveranist de bronz .

  • @dan_grc, vineri, 31.10.2025 21:08

    Dorele, tu esti inca pe motorina... Lasa Volvo ca au renuntat la Diesel de ceva timp. Tu esti si vei ramane mult in urma ca atat poti, indiferent de ce zice Volvo sau Bemve'. Tu esti la stadiul de gunoier care nici in 2030 nu-ti vei permite o masina. Ramai la cazane.

  • dan_grc, vineri, 31.10.2025 21:24

    Volvo a renunțat la diesel tocmai în...2024, 90% dintre SUV-urile XC90 /XC60 si S90/S60 de pe străzi sunt diesel, EX90 tot așa, rupe vânzările ? Tocmai m-am întors cu cazanul meu dintr-o călătorie prin jumătate de țară, am avut două dintre cele mai bune mașini din segmentul din care fac parte, E39 ( vreme de 10 ani) și F11 ( de aproape 6 ani ), fiecare cu alegerile lui greșite, sau nu, eu nu mă ascund sub anonimatul unor nick-uri, nu dau șpăgi la ITP și chiar semnalizez :) . Nu te-ai plictisit să fii subteran ? Mai ieși la lumină.

  • @dan_grc, vineri, 31.10.2025 23:17

    https://www.dailystar.co.uk/cars/drivers-one-kind-car-most-34017625 Multi si prosti cum zice cineva. Volvo vinde hibride PHEV destule. Daca ai fi bine informat, se pare ca XC60 e cel mai bine vandut PHEV in Germania. Tu cu cazanul tau te duci sa poluezi, nu sa te plimbi. Strici aerul pe unde treci.

    forest, sâmbătă, 01.11.2025 10:47

    Sarachie tu ce automobil ai? Troleu nu se pune...

  • Matei_cel_nou, vineri, 31.10.2025 23:26

    Nu știu de ce s-au grăbit când limita e 2035, în Europa.

  • @matei, sâmbătă, 01.11.2025 10:00

    Cand au aununtat aceasta decizie aveai alta parere, adica erai de acord, acum s-au grabit, esti foarte ok .

  • ignis, sâmbătă, 01.11.2025 12:04

    Mi s-a șters postul de la aricolul cu reprezentanța Ferarri, se pare că acest site este loivit și el de activism. N-am atacat pe nimeni, nu am făcut pe nimeni retard, imbecil, habarnist, am spus numai că s-a pus batista pe țambalul "schimbărilor climatice". Atât. Europa trebuie să afle și ea că s-a apăsat butonul de reset, dar aici e plină de activiști, ngo-iști care mănâncă și ei o pâine, din firfireii tipăriți primiți de la stăpâni. Încă n-au primit ultimile "indicății". Cum zicea un clasic în viață: Drill, baby, drill

  • Matei_cel_nou, sâmbătă, 01.11.2025 12:43

    Ești activist suverano-cucu, mai mult ca sigur un nimeni cu ifose frustrat că ai realizat nimic în viață, cu masculinitatea atacată, și de vină și ngo-iștii, nu ratatul din oglindă. E plină lumea de balast "de dreapta" ca tine.

  • Ryce, sâmbătă, 01.11.2025 12:53

    Bring back the almighty diesel, bastards!

  • @hateru, sâmbătă, 01.11.2025 14:45

    Nu stiu pe alte piete, dar in Romania chiar e plin de XC60 si XC90 diesel, nu stiu de ce te tot scremi cu marea electrificare la Volvo, o fi prin Vest, dar si acolo pe electric sunt pe minus anul asta, nu toti au cresteri pe full electric .

  • @distrusu, sâmbătă, 01.11.2025 15:31

    Sigur, au depășit Dacia și nici nu sunt SH. În mintea ta Volvo vinde de rupe și nu vinde nimic, după caz. Ia zi-ne, a depășit și BMW sau nici chiar așa?

  • @@hateru, sâmbătă, 01.11.2025 19:24

    Romania nu se pune Dorele. Vezi si tu cand se lanseaza vreo electrica, prin ce tari isi face aparitia. Apoi cauta pe Google vanzari Volvo vs BMW in: Finlanda, Norvegia, Suedia, Olanda. Am dat ca exemplu tari ce au o siguranta net superioara si cat de cat putere de cumparare si oameni mai luminati. Apoi mai sunt cateva articole, ce au la baza urmatoarele date (nu pareri, ci inregistrari): 1. Posesorii de Volvo au printre cele mai mici asigurari auto pentru ca au daune mai mici (opus sunt cei cu BMW care au cele mai multe daune); 2. Volvo stau bine si la anti-furt pentru ca au sisteme bune de siguranta (BMW sunt in top la cele mai furate pentru ca sunt cumparate de cocalari care nu-si permit sa le intretina si fura de la altii); 3. Cele mai cautate masini la scrap (daune totale) sunt BMW; 4. Posesorii de Volvo au un IQ mult mai mare decat cocalarii cu BMW. Deci cand scrieti pe aici, vedeti si diferenta intre cocalarii cu BMW si posesorii de Volvo. Cati prosti cu Volvo ati vazut facand liniute si murind ca fraierii? La BMW e la ordinea zilei smechereala. Volvo nu si-a luat amenzi pentru dieselgate si cand au fost normele de poluare, ei le-au respectat, in timp ce altii cumparau credite de la producatorii de electrice si hibride. Concluzie: Volvo se adreseaza celor cu un IQ net superior, face masini mult mai stabile si sigure pentru ca nu ajung la scrap si nu sunt cele mai avariate in orice Tara (ca BMW).

  • @hateru, sâmbătă, 01.11.2025 23:38

    Romania nu se pune dar o invoci mereu, frustratule, nu vorbesti tu toata ziua de cocalarii din Romania ? Acu nu se mai pune ? Cand ii critici pe aia cu diesel se pune, dar depinde de marca, daca e diesel Volvo nu mai conteaza Romania, oricum si-n afara Volvo nu sta pe roz la electrice, ceva n-a fact bine, dar voi stiti mai bine, full electric nonstop, mare dobi mai esti .

  • @Dutz, duminică, 02.11.2025 09:32

    China produce energie verde, germanii au inchis centralele nucleare :) Oare cine-i prost??? China a cumparat Volvo si a facut joint venture cu BMW, Daimler, VAG. Oare cine-i prost? China lanseaza baterii dupa baterii si noi tehnologii, Europa se mai gandeste si lanseza dopul care nu se detaseaza de sticla: oare cine-i prost? Deci mai baietii, Europa e unde este pentru ca sunt multi prosti, ca daca erau destepti, aveam deja si energie si masini electrice peste tot, ca se poate.

    Dutz, marţi, 04.11.2025 01:05

    Nuclearele sunt energie “verde” geniule ;)

  • Dutz "noaptea NU bate vântul", duminică, 02.11.2025 13:59

    Procentul e mai mic ziua, că bate vântul.

  • @ignis, duminică, 02.11.2025 15:31

    Europa nu are energie ieftina pentru ca sunt alte interese: smenarii care cumpara energie (pe care nu o produc ei) si o revand la suprapret. Europa a lansat cateva proiecte nucleare cu niste intarzieri si costuri nesimtite, chinezii deja produc energie. Sunt multi prosti si meritam pentru ca ii sustinem. Asa cun sustinem BMW si murim pe capete .

  • Andrei, luni, 03.11.2025 01:31

    Nici nu știu dacă interdicția din 2035 se va păstra și mai ales, dacă mai are sens. La cum arată lucrurile trecerea se va face natural. Poate că vor mai fi vânzări de termice în Europa, după 2035, dar la nivelul diesel-ului acum. Pentru nostalgici. Observ cu tristețe că a dispărut schizofrenicul Inexorabil/Jian de la Bălăceanca, dar au răsărit vreo 3-4 oligofreni suveraniști. Îl prefer pe inexorabil, sincer. Măcar a fost la școală.

  • alex_cu_a_mic, luni, 03.11.2025 10:15

    As putea fi rautacios la adresa Volvo dar n-o sa fiu. Decizia e corecta intr-o piata care incepe sa fie corecta si sa se tina pe picioare proprii. Cresterile/descresterile BEV trebuie sa fie (si vor fi) generate de piata libera si legislatie libera (care momentan e haotica daca permite ca un phev sa declare emisii de 30g/km). Fortarile legislative si subventiile haotice duc la anomalii de genul companiilor care cumpara Taycanuri pentru angajati sau PHEV-uri care nu sunt incarcate mai deloc. Ca o critica la noua directie a Volvo as putea pune lipsa hibridizarii simple care e segmentul "hot" al momentului. Daca se vinde Rav4 hibrid la 40k de ce nu s-ar vinde si un XC60 HEV la 45k.

  • @Andrei, luni, 03.11.2025 11:06

    Schizofrenicul cu Volvo si " diesel, tactoare, bmw, cocalari la orice articol, " nu te deranjeaza, normal, e de-al tau .