Volvo V60 se prezintă oficial: al doilea break al gamei moderne Volvo oferă două motorizări hibride plug-in

Publicat miercuri, 21.02.2018 18:25 de Mircea Meşter

Volvo a dezvăluit astăzi oficial noul V60, model de familie tradițional pentru marca suedeză. Break-ul de clasă medie împrumută liniile de design, interiorul și tehnologiile familiei moderne de modele Volvo.

După o serie de teasere care au confirmat faptul că noua generație a lui Volvo V60 va fi prezentată în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva, eveniment care-și deschide porțile la începutul lunii martie, constructorul suedez a publicat astăzi setul oficial de imagini cu cel mai nou break din gama sa.

Considerați specialiști în construcția acestui tip de caroserie, cei de la Volvo au o istorie lungă de succese în zona mașinilor de familie derivate din sedanuri, iar noul V60 vine să completeze noua generație de modele suedeze din care mai face parte fratele său mai mare, V90.

Platformă comună cu V90

Volvo nu a oferit foarte multe informații legate de noul model, comunicatul de presă care însoțește imaginile fiind însă asortat cu câteva detalii interesante. Aflăm, astfel, că noul V60 va fi construit pe platforma SPA, aceeași pe care Volvo își asamblează toate modelele din gama superioară 90 (S90, V90, XC90) și SUV-ul XC60. Acest lucru îi permite noului break de clasă medie să ofere spațiu-record pentru pasageri și bagaje. Ulterior, pe aceeași platformă va fi construită și versiunea sedan S60, pe care o vom vedea la față cel mai probabil mai târziu în cursul acestui an.

La nivel de design, nu avem nicio surpriză majoră. Împinși de la spate de succesul de piață pe care îl resimt implicit în vânzări odată cu lansarea lui XC90, cei de la Volvo păstrează liniile generale și detaliile care atrag pe restul familiei moderne de modele Volvo. Blocurile optice cu lumini de zi în forma literei T, grila și stopurile specifice pe care le-am regăsit prima dată pe XC60 fac astfel parte din oferta lui V60. Modelul poate fi considerat fără probleme un frate redus la scară al lui V90, diferențele optice majore regăsindu-se la nivelul farurilor (luminile de zi "ies" din zona tradițională și se întind spre grilă) și al jocului de lumini din stopuri.

Interiorul este și el preluat fără prea multe modificări din gama de dată recentă Volvo, oferind același design central pe display-ul de pe planșa de bord și materiale de calitate superioară.

Două versiuni hibride plug-in

Noutățile interesante apar însă în zona motorizărilor. Volvo V60 va fi primul model Volvo care va oferi două versiuni hibride plug-in: T6 Twin-Engine (340 CP) și T8 Twin-Engine (390 CP). Adițional, clienții vor putea opta în momentul lansării pe două motoare pe benzină (T5 și T6), în timp ce versiunile diesel se vor limita la D3 și D4. Volvo nu specifică nivelul de putere al variantelor clasice de motorizare, informațiile urmând să fie cunoscute în următoarele zile. De asemenea, suedezii nu suflă niciun cuvânt despre o eventuală adopție a noilor motoare turbo cu trei cilindri care debutează în acest an pe SUV-ul compact XC40.

Conform suedezilor, noul V60 împrumută - previzibil - sistemele de siguranță de la frații mai mari, ceea ce înseamnă că noul break al gamei va moșteni rezultatele excelente ale acestora la EuroNCAP. Din lista de sisteme de siguranță nu lipsesc pachete precum City Safety cu frânare automată și recunoașterea mașinilor, pietonilor, cicliștilor și a animalelor de talie mare, Pilot Assist (rulare semi-autonomă de nivel 2 pe austostradă până la 130 km/h).

via Volvo

  • nume, miercuri, 21.02.2018 21:46

    Nimic de vazut aici. Doar un V90 mai mic. Copy-paste la greu. Audi rasufla usurat. Volvo i-a luat locul.

  • Arogantul, miercuri, 21.02.2018 22:57

    la interior nici o surpriza, continua marsul technoidiotiei fara butoane si rotite, era de asteptat ce ma surprinde, la modul neplacut, este exteriorul, mai precis liniile laterale si spatele care aduc prea mult cu v90, cine e fan volvo stie cat de sexy, suave, fluide sunt liniile actualei generatii care aduce a sportwagon, acest nou V60 este un simplu break, o copie redusa ca dimensiune a lui V90, mai ales liniile din spatele pilierului C, batranesc, asa ceva arata bine pe un SUV, nu pe un break din clasa medie. vechiul V60 nu semana nici cu vechiul V50 (derivat din vechiul S40, si nici cu V70 (derivat din vechiul S80), V60 avea liniile lui proprii, mai putin patratoase. Asta nou nu are personalitate. fata arata bine, dar la fel, cvasi-identica cu XC60

  • mm, joi, 22.02.2018 08:01

    @arogantul pai la volvo ca si la marcile nemtesti intotdeauna s-a purtat matrioska, vezi la generatiile anterioare pe care le deosebeai doar cu ruleta.

  • Arogantul, joi, 22.02.2018 08:38

    Ba tocmai ca Nu @mm, la generatia actuala le deosebesti Foarte usor pe strada, au design foarte diferit de la o clasa la alta

  • someone, joi, 22.02.2018 12:44

    ca design e intr-adevar un v90 mai mic, si parerea mea, mai sexy. avand in vedere ca are aceleasimotoare, nu pot decat sa cred ca va fi sau mai eficient, sau mai performant. sau ambele variante

  • Green_Alex, joi, 22.02.2018 12:58

    Nu mi se pare nimic rau ca seamana cu o masina foarte frumoasa (V90). SI da, mi se pare ca arata foarte bine, ce daca seamana cu restul gamei? Cand ai gasit un design frumos este normal sa vrei sa-l aplici si la alte modele. Important mi se pare ca de la o generatie la alta sa aduci ceva nou dar altfel nu am o problema cu conceptul Matrioska, atata timp cat proportiile sunt asi ele ajustate sa nu rezulde niste diformitati.

  • Adrian C, joi, 22.02.2018 13:00

    Aceeasi Marie cu alta palarie...de fapt aceeasi palarie ca nici pe aia nu ia schimbat-o. Un V90 mai mic. Oricum foarte frumos nimic de zis.

  • Fopel, joi, 22.02.2018 13:37

    Macar Volvo le difera de la o generatie la alta....spre deosebire de Audi, Merc si BMW care sunt identice din 2007 spre zilele noastre.