Volvo XC40 Recharge: primul model 100% electric Volvo anunță o autonomie de 400 de kilometri

Publicat miercuri, 16.10.2019 20:31 de Mircea Meşter

Primul model elecric Volvo este construit pe baza SUV-ului XC40. Bateria de 75 kWh oferă o autonomie de 400 de kilometri și alimentează două motoare electrice de 408 CP.

După o lungă serie de teasere care au avut rolul de a dezvălui puțin câte puțin secretele primului model electric de serie produs de Volvo, compania suedeză a prezentat astăzi imaginile și informațiile legate de primul născut în viitoarea gamă de electrice a mărcii. Se numește oficial XC40 Recharge și dă startul unei ere electrice pe care Volvo mizează serios în următorii ani.

Conform declarațiilor oficiale ale companiei scandinave, Volvo va dezvălui în fiecare an până în 2024 câte un model full-electric, ținta foarte curajoasă a constructorului din Goteborg fiind ca 50% din vânzările globale ale mărcii să fie mașini pur electrice în 2025. Celelalte 50 de procente vor fi modele hibride (plug-in, hibrid clasic sau mild hybrid).

Noul Volvo XC40 Recharge: date esențiale

• Modelul suedez este animat de două motoare electric (dispuse câte unul pe fiecare punte pentru tracțiune integrală) care dezvoltă în total 408 CP și 660 Nm. Performanțe: 0-100 km/h în doar 4.9 secunde.

• Capacitatea bateriei este de 75 de kWh. Conform celor de la Volvo, autonomia maximă oficială calculată în ciclul de teste realist (WLTP) este de 400 de kilometri.

• XC40 Recharge va fi primul model Volvo care va oferi un sistem multimedia nou; Android Automotive OS. Acesta este dezvoltat împreună cu Google, va avea interfață afișată pe aceeași tabletă verticală cunoscută fanilor mărcii de pe ultimele modele lansate de brandul scandinav, dar va oferi o serie de aplicații native Google. Astfel, Volvo va miza pe aplicații precum Google Maps, pe Google Play Store și pe Google Assistant în loc să dezvolte servicii proprii, strategie larg răspândită în restul industriei. Este o integrare 100% Google, un pas înainte față de adaptarea Android Auto prin care telefonul este "dublat" pe ecranul mașinii.

• La nivel estetic, XC40 Recharge poate fi recunoscut în special prin grila frontală "plină" care înlocuiește calandrul clasic al versiunilor cu motoare termice.

• Noul model este primul din gama Volvo ca permite update-uri tehnice wireless de software.

• Noul model va apărea în showroom-uri în a doua jumătate a anului viitor. Prețul de pornire nu este cunoscut în acest moment.

• Volvo apelează la o strategie "familială" prin care modelele electrice sunt dezvoltate ca versiuni ale gamei deja existente. De altfel, variantele electrice și cele cu motoare tradiționale ale lui XC40 vor fi produse pe aceeași linie de asamblare, la Gent (Belgia).

• Decizia Volvo de a lansa prima sa electrică în gama XC40 este una cât se poate de logică: în primele 8 luni ale acestui an, vânzările modelului de bază al gamei Volvo au crescut cu 109% față de aceeași perioadă a anului anterior. Acest lucru a fost facilitat parțial și de dispariția lui V40 din gama mărcii.

• Denumirea Recharge apare în premieră în gama Volvo. Sub acest nume vor fi vândute de acum toate modelele care pot fi alimentate la priză (electrice și hibride plug-in). În acest moment, Volvo oferă câte o versiune încărcabilă la priză a fiecărui model din gamă.

  • ACE - Craiova, joi, 17.10.2019 06:16

    Masina arata aproape identic cu XC 40 cu motoare clasice. Pe mine m-a impresionat placut cand am intrat in ea privind calitatea materialelor si ergonomia. Autonomia este rezonabila - concurenta in mod direct cu AUDI Q4 e-tron, BMW iX3 s.a....Deocamdata TESLA Model Y este un model care ofera o autonomie mai mare cu cca. 20-25% decat acestea. Sa vedem insa si preturile. Odata cu inmultirea statiilor electrice de incarcare, cu puteri de 100-125-150-250kW, o autonomie de 400-500 km pare acceptabila pentru o masina de familie indiferent de alegerea urmatoarei destinatii pentru calatorie. MULT SUCCES VOLVO!!!!

  • Sak, joi, 17.10.2019 08:34

    @ACE - Craiova Te-a impresionat calitatea materialelor? Ma mir sa aud asta. Eu am fost surprins de diferenta de calitate dintre XC60 si XC40. In clasa asta e prima oara cand vad mocheta pe usi.

  • Edikkk, joi, 17.10.2019 08:55

    Peste 400km autonomie deja nu mai contează... peste 2-5 ani o să fie majoritatea cu fast charge 80% în 20-30 minute şi deci nu mai există nicio problemă decât cea a preţului. Şi atunci poţi alege orice model îi place fiecăruia. Tesla sunt pionierii dar nu toţi au nevoie de autonomia maximă şi autonomia level 4, majoritatea dacă au nivelul 3 este cu mult îndeajuns şi autonomie 300km pe zi este cu mult îndeajuns. De aceea eu aş prefera chiar şi un ID.3 decât o Tesla mai scumpă care nu aș folosi-o la maxima capacitate. Dar până la ID.3 să vedem Captur sau Megan e-tech plugin PHEV :))

  • M, joi, 17.10.2019 09:19

    Am urcat in XC 40 la Salonul auto de la Bucuresti acum cateva zile si am ramas profund dezamagit de bancheta din spate care este foarte mica in adancime- jumatate de picior ramane suspendat in aer, si asta la ai mei 1.76 m inaltime. Si mai e si rigida si incomada. Ori la pretul masinii nu pot concepe asa ceva. Calitatea materialelor la interior este asa cum cum Spune Sak. Cat despre viitorul electric sa va asteptati la 50K. In rest, sa-l cumparati sanatosi.

  • Kirotractor, joi, 17.10.2019 09:36

    Fraţi electrocutaţi (vă ştiţi voi care), cum de acceptaţi aşa senini "maşini de familie" cu 408 CP ??!! ...Şi-n plus electrice -- o antinomie oximoronică generatoare de disonanţe cognitive, ca să mă exprim mai simplist. :-))) Ştiam în orice caz că Volvo nu mai vrea morţi în maşinile lui (apropo de asta, aştept promisa limitare a tuturor modelelor la 180 km.h)... şi logic mă-ntreb dacă n-or fi şi acceleraţiile astea de rachetă un factor de risc. Mai ales c-un dulap de genul (hidosului, btw) XC40, care nu văd cum ar putea "pune pe asfalt" eficient şi sigur o putere de supercar (sau de hypercar până nu demult.)

  • vianu, joi, 17.10.2019 09:49

    statistic vorbind marca Volvo are cele mai putine victime (morti si raniti) in urma accidentelor rutiere e inutil deci sa precizez ca statistica se refera la distributia procentuala a "evenimentelor" nefericite pe un numar de automobile si nu face referire la numarul total de masini Volvo aflate in circulatie. Cu alte cuvinte, fara sa insist, si sa fie mai pe intelesul unora....la 100 de Volvo sunt cele mai putine probleme decat la 100 decat la orice X marca concluzia ar fi ca soferul de Volvo e mai atent cum si CE conduce decat zic

  • vianu, joi, 17.10.2019 09:51

    la 100 de Volvo sunt cele mai putine probleme decat la 100 orice X marca ...zic

  • ACE - Craiova, joi, 17.10.2019 10:00

    O masina de familie care: - are GARDA LA SOL de 21 cm; - este foarte sigura (5 stele obtinute la teslele EURONCAP, in anul 2018); - pe variantele cu motoare clasice porneste de la preturi de cca. 31-32.000 Euro (cu tractiune fata), - fabricata in Belgia nu chinezarie ieftina cum se exprimau unii pe-aici, are CHIAR ASA DE MULTE DEFECTE sau, ne miroase .....ca nu are masaje la sprancene sau alte minuni ?! HAI SA FIM SERIOSI..... Aceasta, CA MASINA DE FAMILIE, CHIAR TREBUIE SA FIE RACHETA ?! Sa faca 0-100 km/h, in 2 sau 3 secunde ?! PE BUNE ?!

  • someone, joi, 17.10.2019 10:38

    dar greutatea cat e ? pentru ca daca pui 400 cai si 660 cuplu pe o masina de 2000 kg si sub 5 secunde 0-100, cuvantul familial nu isi mai are locul in articol, ca sa nu vorbesc de fraza. apropo de cai putere; urmariti asta: https://www.youtube.com/watch?v=mUO5bp-wyLU enjoy

  • asm, joi, 17.10.2019 10:44

    400 CP la o mașină de familie mi se pare o aberație. Nu înțeleg de ce nu se limitează la 100-150CP, accelerații mai omenești și așa s-ar putea obține și autonomie mai mare cu aceeași baterie, printr-o masă mai redusă și optimizări în zona vitezelor rezonabile. Ca efect secundar, m-aș aștepta atunci și la o siguranță mai bună.

  • someone, joi, 17.10.2019 10:52

    2150 kg....suv compact ....

  • @asm, joi, 17.10.2019 12:39

    exact la asta ma gandeam si eu....cei mai multi nu au nevoie de puteri de racheta, ceva gen 100-120 CP electric, combinat cu un cuplu tipic generos e mai mult decat suficient pentru majoritatea covarsitoare a soferilor. De ce nu se scoate asa ceva pe piata, la preturi decente. Nu toti avem 50+ k EUR sa dam pe rachete, de care nici nu avem nevoie pana la urma.

  • X, joi, 17.10.2019 16:25

    Motorul electric al masinii va antrena ambele punti, alimentand cu energie electrica toate cele 4 roti simultan ceea ce va duce la aderenta OK in orice conditii.

  • arogantul, marţi, 29.10.2019 20:43

    cati sicofanti pe aici, voua va pute ca nu e brandu vostru preferat in stirea asta, ca nu e vreun dieselgate familial care sa dea 408 cai si sub 5 secunde pana la suta, daca era alt brand nu va atacati unu atata hai sictir magarilor