Volvo XC90 facelift: cel mai mare SUV suedez primește o versiune mild hybrid cu motor diesel de 235 CP

Publicat vineri, 22.02.2019 14:39 de Daniel Popescu

Volvo XC90 a primit un facelift a cărui principală noutate este introducerea unei versiuni mild hybrid cu motor diesel de 235 de cai putere, la care se adaugă compatibilitatea cu sistemul Android Auto și o configurație cu 6 locuri.

Volvo XC90 este cel mai important model al constructorului suedez și a înregistrat deja vânzări de peste 320.000 de unități de la lansarea sa inițială.

La mai bine de patru ani de la prezentarea noii generații, cel mai mare SUV din gama producătorului suedez primește un facelift cu o serie de îmbunătățiri minore de design și compatibilitate cu sistemul Android Auto, însă principala noutate este introducerea unei versiuni mild hybrid cu motor diesel.

Volvo XC90 facelift: date esențiale:

Volvo XC90 facelift are o lungime de 4953 mm, o lățime de 1923 mm și o înălțime de 1776 mm, în timp ce ampatamentul este de 2984 mm;

La exteror, Volvo a optat doar pentru modificări subtile, cum ar fi la nivelul grilei frontale sau a jantelor, pe lângă introducerea unor culori noi de caroserie;

La interior, singura noutate majoră este reprezentată de posibilitatea de a comanda modelul și în configurație cu 6 locuri, pe lângă versiunile cu 4 locuri (Excellence) și 7 locuri disponibile anterior în gamă;

De asemenea, Volvo a introdus lâna pe lista noilor materiale disponibile pentru interior;

XC90 facelift primește integrare cu Android Auto, în condițiile în care până acum era compatibil doar cu Apple Car Play, iar sistemul de infotainment Sensus a fost îmbunătățit. Totuși, o versiune complet nouă a sistemului Sensus bazată pe sistemul de operare Android va fi disponibilă pe modelul Polestar 2 care va fi prezentat oficial în 27 februarie;

Motorizare mild hybrid cu motor diesel

Din punct de vedere tehnic, Volvo XC90 păstrează cele două versiuni pe benzină și varianta plug-in hybrid (cu mici modificări de putere), însă în gamă își face apariția o versiune mild hybrid în locul variantelor diesel D4 și D5:

T5: motor turbo pe benzină de 2.0 litri care generează 250 CP (cu 4 CP mai puțin decât până acum) și un cuplu maxim de 350 Nm între 1800-4800 rpm;

T6: motor turbo pe benzină de 2.0 litri care oferă 310 CP (în scădere cu 10 CP) și un cuplu maxim de 400 Nm între 2200-5100 rpm;

T8: sistem plug-in hybrid alcătuit din motor pe benzină de 2.0 litri, 303 CP și cuplu maxim de 400 Nm acompaniat de un motor electric de 65 kW (88 CP) și 240 Nm. În total, sistemul generează 420 CP. Bateria are 11.6 kWh, iar autonomia electrică este de până la 45 km (WLTP);

B5: sistem mild hybrid cu motor diesel twin-turbo de 2.0 litri și 235 CP care oferă un cuplu maxim de 480 Nm între 1750-2250 rpm și este acompaniat de un sistem de recuperare a energiei cinetice. Noul sistem de propulsie mild hybrid este primul de acest fel din gama Volvo și primește indicativul B, iar producătorul susține că în acest fel consumul de carburant și emisiile scad cu până la 15%;

Volvo a anunțat că XC90 va fi disponibil la un moment dat și în alte două versiuni mild hybrid: B5 cu motor pe benzină (dezvoltată pe baza motorului T5 de 2.0 litri) și B6 ((dezvoltată pe baza motorului T5 de 2.0 litri). Pentru moment, suedezii nu au oferit însă alte detalii despre aceste două versiuni;

Noi sisteme de asistență activă

Volvo XC90 primește sistemul Oncoming Lane Mitigation introdus inițial pe XC60, în timp ce sistemul Cross Traffic Alert a primit și funcție de frânare automată;

La rândul lor, sistemele City Safety și Blind Spot Information System au fost îmbunătățite.

Producția lui Volvo XC90 facelift va începe în luna mai la uzina Torsland din Suedia, însă SUV-ul poate fi deja comandat.

Via Volvo

  • iauzi tata, vineri, 22.02.2019 15:02

    motor dizel, parca se laudau astia ca numa benzinare, hybride, electrice, electrolitice, eee......

  • Meteorologogu, vineri, 22.02.2019 23:08

    Da, poate si-au dat si ei seama ca e o varianta buna :) sper sa ajungem la un diesel - electric . Nu am condus hibridul benzina-electric de la Volvo, doar Toyota CHR si nu mi-a placut, e adevarat ca au pus pe el un motor de drujba putin mai mare care a consumat 8,5% pe autostrada, singur in masina, in Franta - unde nu prea-ti vine sa depasesti limita de viteza ...

  • vianu, sâmbătă, 23.02.2019 09:04

    @iauzi tata motorizarea diesel va fi oferita pe XC90 pana la INCHEIEREA ciclului de viata a acestuia. Cum subiectul articolului face referire la facelift si nu la noul model (care ar trebui sa apara in 2020) nu vad motivul surprinderii tale inchipuite.

  • vianu, sâmbătă, 23.02.2019 09:05

    *2022

  • Costel, sâmbătă, 23.02.2019 14:26

    ii cam entuziast tu cu 2022 pentru xc90 mk3 ciclu de viata la o masina nu ii ancorat mereu in perioada de 7-8 ani xc90 mk1 o zabovit in productie o duzina de ani (2002-2014) de semnelat ii prezenta versiunii B5 ,bine ca la goteborg is si oameni rationali care sa inteleaga ca fara versiune diesel o astfel de caroserie ii doar perfectibila si nicicand perfecta kudos volvo !

  • Arogantul, sâmbătă, 23.02.2019 17:07

    AM, corectati la final, B6 mild hybrid are la baza motorul pe benzina T6, nu T5

  • Marius, duminică, 24.02.2019 16:16

    https://my.volvocars.ro/volvo-xc90-cel-mai-premiat-suv-al-secolului

  • George, miercuri, 03.02.2021 23:05

    Motoarele diesel de pe xc 90 sunt o mare dezamagire.Cele peste 150000 de km dau probleme mari iar costurile piesele la volvo sunt exagerat de scumpe.Au un sistem de service cu cip nu poti sa pui piesa ca trebuie sa te duci la o reprez volvo sa seteze.De ex un piston de portbagaj ajunge cu tot cu montaj 6400 lei.E o balarie de masina.La 6000 km facti a mancat aproape un litru de ulei.Ar trebui facute rechemari in masa pt motoarele astea.

  • George, miercuri, 03.02.2021 23:06

    Motoarele diesel de pe xc 90 sunt o mare dezamagire.Cele peste 150000 de km dau probleme mari iar costurile piesele la volvo sunt exagerat de scumpe.Au un sistem de service cu cip nu poti sa pui piesa ca trebuie sa te duci la o reprez volvo sa seteze.De ex un piston de portbagaj ajunge cu tot cu montaj 6400 lei.E o balarie de masina.La 6000 km facti a mancat aproape un litru de ulei.Ar trebui facute rechemari in masa pt motoarele astea.

  • George, miercuri, 03.02.2021 23:08

    https://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-8722609/The-UKs-unreliable-car-VOLVO.html

  • Codrut, joi, 31.03.2022 12:45

    Am si ieu un volvo din 2018 xc 90 dizel de doi litri an 20000 de km mia mancat 3 litri de ulei