Vremuri bune pentru Seat: vânzările au crescut cu 25% în ultimii 3 ani. Urmează revoluţia SUV-urilor

Publicat miercuri, 20.01.2016 13:28 de Daniel Popescu

Seat traversează o perioadă bună: vânzările mărcii spaniole au crescut cu 25% în ultimii trei ani şi vor continua în acest ritm datorită lansării primelor SUV-uri pe parcursul anului 2016.

Seat a avut parte de o perioadă relativ dificilă după izbucnirea crizei economice, întrucât vânzările au scăzut destul de abrupt de la peste 500.000 de unităţi în 2000 la puţin peste 300.000 de maşini în 2009.

De atunci, producătorul spaniol aflat în proprietatea grupului Volkswagen a înregistrat progrese constante, cu o creştere totală de 25% raportată în perioada 2012-2015. Seat a reuşit astfel să atingă numărul simbolic de 400.000 de unităţi comercializate într-un an pentru prima oară după 2007.

Mai mult de trei sferturi dintre vânzările anului 2015 s-au bazat pe două modele: Seat Leon rămâne şi acum cel mai popular model al constructorului după vânzări de aproape 161.000 de unităţi, însă Ibiza nu se lasă mai prejos şi ajunge la aproape 154.000 de maşini comercializate.

Deloc surprinzător, Spania este una dintre cele mai importante pieţe pentru Seat, cu peste 77.000 de unităţi vândute, însă germanii sunt şi mai pasionaţi de marca iberică: aproape 88.000 de nemţi şi-au achiziţionat un model spaniol anul trecut.

Perspectivele pentru 2016 sunt de asemenea încurajatoare, ca urmare a deciziei grupului de a intra pe piaţa SUV-urilor. Conform unor anunţuri anterioare, primul SUV compact de la Seat va fi disponibil la jumătatea acestui an şi va fi urmat de alte trei modele în 2016 şi 2017.

Practic, Seat speră ca vânzările SUV-urilor să fie cât mai apropiate de cele înregistrate de modelele Leon şi Ibiza, ceea ce i-ar permite o creştere susţinută pentru anii următori. "SUV va deveni cel de-al treilea pilon al mărcii, împreună cu Leon şi Ibiza, şi ne va permite să acoperim segmentul cu cea mai rapidă creştere din ultimii ani", spune Luca de Meo, preşedintele Comitetului Executiv al Seat.

Via Seat

  • neh, miercuri, 20.01.2016 13:39

    Dacia vinde mai bine decat ei, chiar cu mai putine modele in gama. Calitate apropiata. Sunt multe Seat uri cu interior de Logan. Preturi...de volum, bineinteles.

  • dany, miercuri, 20.01.2016 14:09

    ...iar in vremea asta Alfa Romeo traieste din amintiri...

  • eee, miercuri, 20.01.2016 14:51

    incep sa observ o propaganda aici: vw incepe revolutia motoarelor, seat revolutia suvurilor ... niste titluri propagandistice si nerealiste. ma astept la stiri de la acest site.

  • hazard, miercuri, 20.01.2016 15:35

    Ibiza break 1,4 tsi 150cp pe la 16 mii si ceva marunti....yummmiiii :)

  • George, miercuri, 20.01.2016 17:56

    ...cum sa nu cresti daca esti la pamant si te tarasti pe acolo...nu ai altundeva unde sa te duci dacat putin in sus!

  • Sandu al-III-lea, miercuri, 20.01.2016 18:44

    Si cand te gandesti ca acum cativa ani era oaia neagra a grupului Volkswagen.Au folosit un pic de infuzie de design de la Audi si si-au revenit.Nu-i rau.

  • Mihai, miercuri, 20.01.2016 20:14

    Si inca o data lumea demonstreaza ca atunci cand isi cumpara masina nu se orienteaza la calitate ci la aspect ! Seat foloseste aceleasi motorizari cu probleme de la VW, insa scandalul a afectat numai VW pentru ca lumea e limitata si nu stie ca Seat si Skoda au aceleasi probleme :) Cam asta face reclama si media, formeaza o anumita opinie.

  • dany, miercuri, 20.01.2016 20:23

    ba din contra. lumea nu cumpara seat dupa aspect (mie mai ales interioarele seat nu-mi plac) ci pt ca sunt produse pe platforme vw! indiferent ce comentam noi pe aici vw are o imagine buna in randul maselor iar scandalul motoarelor diesel a aparut spre sfarsitul anului ( probabil pe multi nici nu-i intereseaza)

  • @dany lasa basmele, miercuri, 20.01.2016 20:45

    90% nici nu stiu ce-i aia platforma tehnica cand intra sa-si cumpere masina

  • dany, miercuri, 20.01.2016 21:20

    adevarat... dar 90 procente au auzit sau stiu ca seat e un vw cu alta caroserie

  • Marian, joi, 21.01.2016 09:37

    Cum sa nu stie cumparatorul ce e aia platforma tehnica? Nici nu intri bine la Seat in reprezentanta si te iau ca ei sunt divizia sport a grupului VW, ca ei impart aceeasi platforma cu Audi si un Leon e mai aproape de A3 decat de un Golf...

  • lulu, joi, 21.01.2016 13:29

    @dany - in completare mai trebuia sa spui ca e si cu 15% mai ieftin ca VW - motivul principal pentru care au crescut vanzarile.

  • mda, joi, 21.01.2016 14:12

    Cand esti 1 si ceilalti sunt 10, o crestere de 25%, adica 1.25 pe langa 10 nu mai pare atat de spectaculos.