VW face masina de 1litru/100 km

Publicat luni, 16.04.2007 17:47 de Robert Gherghe

Consum de 1 litru la 100 km. Poate parea fantasmagoric, dar cei de la VW au declarat ca vor construi o masina care sa reuseasca acesta performanta.

Ferdinand Piech, boss-ul de la Volkswagen, a facut o declaratie soc pentru toata industria auto. Piech a dat un interviu cu ocazia implinirii varstei de 70 de ani in care a spus ca VW dezvolta un model care va revolutiona lumea automobilistica.

Seful de la Volkswagen a precizat ca in 3-4 ani grupul german va scoate pe piata la un pret rezonabil un model care consuma 1 litru la 100 km.

Un simplu calcul arata ca o masina ca aceasta ar putea parcurge 5.000 de km fara sa alimenteze. Piech a fost unul dintre pionerii acestei idei.

Prototipul din imagine este o realizare a inginerilor de la VW si a fost testat de boss-ul germanilor intr-o calatorie de la Wolfsburg la Hamburg, consumul mediu inregistrat fiind de 0,89 L la 100 km. Piech a spus ca VW va construi o versiune de serie a acestui prototip in trei sau patru ani.

  • bogdan, marţi, 17.04.2007 09:08
    vw

    nu inteleg ce li se pare lor asa de greu sa faci o masina care sa consume putin avem si noi un inventetor care a inventat deja o astefel de masina doar ca nimeni nu l-a luat in seama+ ca masina din imagine e oribila

  • jonny, marţi, 17.04.2007 09:16
    daca masina de seria va arata asa mai bine ma plimb cu tractorul

    ce este cu mizeria aia de masina...parca este trotineta lu' fratimiu si aia nu consuma nik.... daca scoteau un passat pe benzina care sa consume un litru atunci primeau toate aplauzele din partea mea.... sa se plimbe bossul ala cu ea ca mie imi vine sa vomit cand o vad.... mai bine conduc un bmw care consuma 10 la suta.

  • POTYI, marţi, 17.04.2007 09:31
    V W / cu consum de 1 l/ 100Km.

    As dorii sa-l vad si pe soselele de la noi. Multumiri pentru informatie.

  • Adi, marţi, 17.04.2007 10:23
    Stirea nu e noua ...

    Lucram la Berlin acum 5 ani si am cunoscut doi ingineri de la Volkswagen care mi-au povestit ca au reusit performanta din articolul aici prezentat cu cateva saptamani/luni in urma ... problema era ca prototipul a costat in jur de 125.000 euro si ziceau ca nu prea sunt sanse sa ajunga pe piata din cauza pretului mare al masinii ... se pare ca au reusit totusi sa reduca costurile! Bravo lor!

  • GT, marţi, 17.04.2007 10:34
    !!!

    Se duce domnule lumea automobilistica de rapa !!! O zi buna !!!

  • Morioka, marţi, 17.04.2007 10:38
    nu ii clara poza

    Nu vad nicicum pedalele. Or fi ascunse bine sub volan. Oricum operatia estetica la bicicleta o consider reusita. Oricum, era ceva daca scoteau o masina cu mai mult de un loc si jumate care sa aiba consumu asta, nu carucioru asta de Metro...

  • DRAGOS, marţi, 17.04.2007 12:19
    HI-HI 1L/100KM

    DE ACORD CU TINE Morioka DOAR K AM O SINGURA PRECIZARE: CARUCIORUL DE METRO PARCA ARE MAI MULTLOC SI NU CONSUMA NIMIC - INCREDIBIL!

  • Philos, marţi, 17.04.2007 12:39
    romanilor!

    nu-i asa ca-i mai usor sa darami decat sa construiesti? in loc sa apreciem ideea in sine si sa realizam ca o asemenea inventie este un lucru extraordinar, chiar daca prototipul nu arata grozav, noi ne uitam la pedalele masinii si la culoarea tricoului soferului. Chiar daca ar fi o bicicleta, tot e ceva daca te gandesti ca are consumul mai mic decat un cacat de scuter...Si oricum ar arata prima versiune, ceea ce e cu adevarat important e motorizarea...sau voi credeti ca atunci cand s-a inventat roata au folosit-o direct pe un ferrari?!

  • nicu, marţi, 17.04.2007 12:59

    >sau voi credeti ca atunci cand s-a inventat roata au folosit-o direct pe un ferrari?! lol, tare!

  • Vl, marţi, 17.04.2007 13:17
    Va fi prea mare consumul - peste 8-10 ani!

    Peste vreo 8-10 ani (cam 2015 - cel mult!), cred ca modelele electrice (gen www.teslamotors.com), dar fabricate in China - vor fi si ieftine si nepoluante si mai ales ieftine in ceea ce priveste consumul. Desi inginereste vorbind este o realizare un consum de 1 l/100km, cred ca banii folositi pe cercetarea unui astfel de model sunt irositi si mai bine ar face sa se concentreze pe ceva care nu polueaza.

  • mihai, marţi, 17.04.2007 13:55
    Tot nemtii

    Cred ca toti care au avut o reactie negativa la aceasta stire este din cauza a masina a fost construita de o firma germana, de toat lumea stie advrsitatea pe care o starneste reusitele Germaniei. Eu stiu ca toti ar vrea ca modelul sa fie "made in USA" sau UK, dar nu se poate, nemtii sunt aceia care au dezvoltat si au inovat majoritatea lucrurilor care acuma ne sunt indispensabile. Asa ca din acest punc de vedere le spun la toti sa se abtina de la comentarii si sa aibe un respect mai mare fata de aceasta tara extraordinara si cu oameni deosebiti. Revenind la subiect, intradevar este o realizare deosebita in lumea auto tinand cont ca de ceva vreme inovatii deosebite nu s-au mai produs. Chiar trebuie sa dam cu piere in acest model doar pentru ca nu ne place cum arata? trebuie sa blamam totul doar pentru ca are o forma putin neobisnuita? nu uitati ca daca se vor performante si economii forma are un cuvant greu de spus. De masinile de Formula 1 ce spuneti? sau de alte modele unicat? pe ele nu ar trebui sa le aruncam la gunoi. Oricum inginerii de la VW au spus ca acesta va fi lansat cam peste 4-5 ani deci ar fi timp destul pentru a se ajunge la o forma placuta si agreata de toti. Daca ati citi cu atentie articolul acesta este doar un prototip, nu a spus nimeni ca asa va arata productia de serie si modelele scoase la vanzare, dar ce sa le ceri romanilor care stiu doar sa critice, sa ia in deradere si sa se amuze de reusitele altora. Oare cand Romania va putea face aceleasi inventii si realizari pe care le-au facut inginerii germani de la VW. Deustchland Uber Alles!

  • raresr, marţi, 17.04.2007 14:37
    gandire romaneasca

    mdea tipic romanesc ma refer la unele comentarii"super fain consuma putin , mari inventatori", ei poate isi permit la salariile lor si drumuri cu o masinuta "de jucarie" cum este asta , cu 2 locuri si asa de joasa , acre este castigul, prostia romanului de a se mandri ac , ce masina are el. Ganditi si voi mai altcumva ca deaia merge rau totul in tara asta, UTILITATE, Calitate, Pret si in Ultimul Rand consum, toti va uitati la consum dar restul nu este luat in calcul..........

  • dracula99, marţi, 17.04.2007 14:48

    mai misto e aia inventata de romanu nostru Iustin Capra

  • ilie, marţi, 17.04.2007 14:51
    Tot nemtii...

    Mah, un pic-un pic de dreptate avea nebunul ala de Hitler... sunt dati dracului, ce sa mai vorbim. Si atunci cand a aparut prima "broasca" pe conceptul de Volks-wagen=automobil popular, multi au inceput sa rada de ei si uite ce longevitate formidabila a avut acea masina.///acum vreo zece ani a aparut un model nou de BMW, l-am vazut in premiera acolo si sincer... nu mi-a placut la momentul acela. Un prieten jumate roman-jumate neamt mi-a zis: stiu ei sigur ce va fi frumos peste cativa ani.... si asa a si fost, modelul respectiv s-a vandut in draci.///masina seamana izbitor (ma rog, cu acolada corespunzatoare vremurilor) cu proiectul ing. roman Aurel Persu (din cate stiu, prima masina care a tinut cont de rezistenta aerodinamica). Amandoua sunt gri-inchis si la fel de "urate", dar ca realizare tehnica, jos palaria !

  • laur, marţi, 17.04.2007 15:21
    prototipul a fost deja abandonat

    cam tarziu cu stirea mai baieti... prototipul a fost prezentat prin 2002 ca poi in 2005 sa se renunte la el din cauza ca nu au reusit sa-l scoata la un pret accesibil pt marea masa...suntem in 2007 daca nu ma insel...;)

  • alinetu, marţi, 17.04.2007 15:30
    laur

    laure, prietene... Stirea asta nu prezinta un prototip. Este vorba de o informatie in care oamenii de la automarket ne spun ca un oficial VW a declarat recent faptul ca marca va scoate un astfel de model. Imaginea e cu titlu informativ. In 2007 ar trebui sa citesti mai atent stirile, sa nu ramai in urma.

  • magyari, marţi, 17.04.2007 15:38
    urat !?

    Oricat de urata ar fi, la asa un consum, daca as dispune de banii respectivi, l-as cumpara. Mie imi trebuie o masina practica, cu care sa pot circula, ci nu una cu fite, care sa-mi goleasca buzunarul. Dar asta e, la noi in Romania, mai important este imaginea pe care si-o creaza fiecare...

  • AndreiRN, marţi, 17.04.2007 17:14
    Realizare technica.

    Frumoasa realizarea. Pt cei ce critica aspectul sa se gandeasca la aerodinamica unui avion performant. Dar fiecare cu gustul lui ca si mie imi plac camioanele imense si o aerodinamica de kkt. Cat despre motorizare de cativa ani m-am tot gandit ca eficienta ar fi mult mai mare daca benzina ar fi in stare de vapori inainte de introducerea in piston. Astfel arderea ar fi foarte aproape de 100%. O pierdere ff mare din energie se face prin temperatura pe care o risipim in atmosfera fara folos. Un piston/cilindru "termos" sau materiale neconducatoate termice ar mari eficienta motorului ff mult.

  • Vasile, marţi, 17.04.2007 17:56
    consumul ?!?!

    In conditiile actuale cand din planeta noastra se storc ultimii stropi de petrol, cand suferim cu totii vizibil de pe urma poluarii ultimilor zeci de ani, CONSUMUL e primul lucru la care trebuie sa ne uitam la o masina. Un consum redus inseamna diminuarea poluarii (una e sa se arda 1 litru si alta 10 - desi unii vor spune ca acum exista filtre etc . etc.) si astfel se face si economie si petrolul va ajunge mai mult timp, pentru ca asa cum merg lucrurile vom mai depinde mult de petrol. Desi exista tehnologii alternative si energie gratuita nu exista interes pentru acestea pentru ca nu aduc profitul adus de petrol. La fel ca si cu softwareul pentru calculator, si in acest caz exploatatorii de petrol sunt un fel de Bill Gates, pentru ca intotdeauna un comerciant va distribui ceva ce costa bani grei pentru ca si castigurile lui vor fi pe masura decat sa distribuie ceva ieftin unde nu va castiga mult. DAR NIMENI NU SE GANDESTE LA PLANETA.

  • De sefu', marţi, 17.04.2007 19:00
    mmmmm

    Trebuie luate in considerare si prototipul nostru scos de acel roman si dupa aia vazut ce fac acei ingineri germani care daca nu ma insel eu se chinuie de vreo 6 ani sa scoata acea maisina u mai bine venea si lua inventatorul roman si nu se mai chinuiau tat.

  • Pardaillan, marţi, 17.04.2007 20:11
    Avem si noi pe IUSTIN CAPRA

    Nu stiu de ce, dar nu ma mira ca tocmai nemtii vin cu asemenea chestii. Despre noi numai de bine... Ignoram realizarile, genialul Iustin Capra, o tinem una si buna cu taxa lu'peshte !!!

  • AndreiRN, marţi, 17.04.2007 22:31
    Capra'n sus su Capra'n jos

    Proiectul nu l-am vazut dar daca nu respecta legile termodinamice si e o capra alergand dupa o varza atunci normal ca nu se va vinde ca misloc de transport. :)

  • /????????/, marţi, 17.04.2007 22:32
    OOOOO DAAA !!!!!

    Cred ca nu am vazut sa scrie ... un litru de ce consuma??? de uraniu ??? Ca de Benzina sau motorina nu cred... Mai bine continuau cerceratrile la motoarele alea cu apa sau cu aier ... :))

  • AndreiRN, miercuri, 18.04.2007 00:21
    Motoare economice

    Pai toate motoarele functioneaza si cu aer. Si cu cat mai mult cu atat mai eficient. Pai sunt si motoare cu ardere interna care functioneaza si cu apa. Apa se injecteaza in galeria de admisie pt a mari puterea/eficienta. Se vand deja pe ebay. Gazele de evacuare sunt mult mai curate.

  • Eu, miercuri, 18.04.2007 08:55
    Stire veche de 5-6 ani..

    Sa dea Cel de Sus sa fie cum zic ei, dar... prototipul a mai fost anuntat ca fiind gata in 2001-2002, cu lansarea in productie de serie in 2004-2005. Si, nimic...

  • dragos, miercuri, 18.04.2007 13:48
    pt. Philos

    sa stii Philos caruciorul de metro are chiar 4 rotzi, si in afara de litrul consumat/100km oficialii VW au uitat sa precizeze k restul de combustibil utilizat pt. parcurgerea celor 100km e repr.de consum de energie electrica (celule fotoelectrice )

  • Masacru, sâmbătă, 21.04.2007 11:56

    Intr-adevar de laudat! Singura problema cred k ramane pretzul... cine jtie la cat o sa iasa pe piatza...

  • AndreiRN, marţi, 24.04.2007 22:41
    Pretul

    Pretul va fi fixat de piata. Cererea si oferta este masura cea mai naturala a uni produs. Toyota Pirus se vinde la un pret mai ridicat decat cel cerut de Toyota datorita cereri ff mari.

  • sabotoru', joi, 06.09.2007 22:59
    Apa in galeria de admisie?

    "Pai sunt si motoare cu ardere interna care functioneaza si cu apa. Apa se injecteaza in galeria de admisie pt a mari puterea/eficienta. Se vand deja pe ebay. Gazele de evacuare sunt mult mai curate." Really? Arde apa o sa spui... sau faci referire la acele motoare care mai intai descompun apa in hidrogen si oxigen, care ulterior e aprins? Pt. ca vezi tu, cu astea e o problema.... MARE: energia (electrica) consumata pentru descompunerea apei, e mai mare decat energia dezvoltata de acel motor... Sau nuuuu, acum mi-am dat seama, precis te referi la injectia de apa in camera de ardere, insa aceasta are alt scop decat arderea aperi, pur si simplu se injecteaza apa (de fapt 50% apa + 50 % alcool) pentru a raci camera de ardere, astfel putand fi proiectate motoare cu un raport de compresie mai mare si care folosesc combustibili cu cifra octanica mai mare.. Dar cu asta e alta problema, vezi tu, aceasta tehnologie dateaza din al 2-lea razboi mondial, se folosea la avioanele de vanatoare, nu e ceva tocmai nou, in plus a cam fost uitata o data cu aparitia intercoolerului. Si sa nu mai zic de dezavantaje, cum ar fi rugina, necesitatea schimbarii uleiului mult mai des, si poate cel mai important, e recomandat a se folosi numai cand motorul e in sarcina maxima iar clapeta de acceleratie e deschisa la maxim.