VW Passat EcoFuel, la fel de "verde" ca Toyota Prius

Publicat miercuri, 06.01.2010 16:32 de Sebastian Toma

Versiunea 1.4 TSI a lui Volkswagen Passat alimentata cu gaze naturale este la fel ecologica precum Toyota Prius, releva un test organizat in Marea Britanie.

Cel mai ecologic vehicul din Europa este Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel. Modelul a obtinut 92 din 100 de puncte intr-un test de ecologie supervizat de oficialii FIA. In afara de VW Passat 1.4 TSI alimentat cu gaze naturale, doar Toyota Prius a reusit sa obtina acest punctaj in cadrul testului respectiv. Exemplarul testat este versiunea alimentata cu CNG, respectiv gaze naturale sub presiune. Gazele naturale au o densitate a energiei estimata la 42% din cea a GPL-ului si 25% din cea a motorinei.

Tehnologia CNG poate fi utilizata atat pentru motoare otto, cat si pentru diesel-uri. Propulsoarele de tip otto pot obtine o putere mai mare atunci cand utilizeaza CNG decat atunci cand utilizeaza benzina, iar cele proiectate special pentru acest carburant pot avea un raport de compresie mai mare. Vehiculele bi-fuel de acest tip pot sa functioneze atat cu benzina, cat si cu gaze naturale fara nicun fel de problema de ordin tehnic, disponibilitatea resurselor fiind singurul element care conteaza la alegerea carburantului care va fi utilizat.

Din ce in ce mai multe tari au inceput sa beneficieze de retele dezvoltate de alimentare cu gaze naturale pentru automobile. Constructorii au raspuns cu oferte pe masura, iar politica de downsizing aplicata asupra lui Passat a punctat in plus in cadrul acestui test de ecologie. Dupa cum stiti, propulsorul TSI de 1.4 litri al celor de la Volkswagen este supraalimentat atat cu un compresor mecanic, cat si cu o turbina angrenata de gazele de evacuare, ceea ce il ajuta sa furnizeze un nivel ridicat de putere si cuplu, in timp ce intarzierea turbinei a fost aproape eliminata.

Volkswagen Passat TSI EcoFuel dezvolta 150 CP si ofera un cuplu motor de 220 Nm. Cuplul motor maxim este oferit intre 1.500 si 4.500 de rotatii pe minut, iar modelul este disponibil atat cu o transmisie manuala cu sase trepte, cat si cu o cutie de viteze DSG cu dublu ambreiaj. Acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in 9.8 secunde, iar emisiile de CO2 sunt de 119 grame per kilometru. Rezervorul de benzina al acestui model are doar 31 de litri, dar autonomia totala a acestui model este de 900 de kilometri avand in vedere consumul mediu de 4.4 kilograme de gaz natural la 100 de kilometri.

Via | Autocar

  • florin, miercuri, 06.01.2010 17:19
    inventii si iar inventii

    nu inteleg de ce atatea inventii ca sa scada emisia de co2 cad cred eu ar putea sa dezvolte un sistem de captare a emisiilor de co2 si sal descarce in unele stocatoare pentru purificare si folosire in industie ( cum ar fi cea alimentara ) eu cumpar 20 litri de co2 cu 110 lei si este rezultat din arderea gazelor naturale

  • ian, miercuri, 06.01.2010 17:54

    buna idee florin

  • b76, miercuri, 06.01.2010 19:27

    da florin ar fi o varianta, insa la o masina care foloseste benzina sa motorina ar fi cam complicat pt ca odata cu dioxidu de carbon mai ies si alte gaze ceea ce le face greu de stocat, iar intr-o masina nu stiu daca ar fi indicat inca un rezervor care sa ocupe din spatiul care si asa este destul de putin intr-o masina. ideea ta e buna insa foarte greu de pus in practica deoarece ar fi nevoie de un rezervor prea mare si de un sistem de compresie care ar insemna gresterea greutatii care ar duce la un consum mai mare si asa mai departe, un intreg lant al slabiciunilor. numai bine

  • cristi, miercuri, 06.01.2010 19:37
    CCS

    Exista ideea asta de ceva timp, Florin nu e singurul care a gandit asta: http://www.co2captureproject.org/whatis.html Problema e ca aceasta tehnilogie are nevoie de foarte multa energie, deci nu rezolva nimic de fapt, avand in vedere ca aceasta energie se obtine tot prin arderea combustibililor fosili, in urma careia se produce CO2.

  • MCD, miercuri, 06.01.2010 20:00
    :)

    degeaba atat timp cat va exista motoare m, amg, w16, ai americane de 6-9 litri, un motor cu capacitate peste 3 litri si putere peste 250-300 de caii nu isi are rostul in circulatie decat pe pista Oricum in max 30 de ani petrolul va fi istorie. cel mai bn ar fi dezvoltarea unor motoare cu o eficienta sporita , nu ca cele din prezent cu o eficienta de 30%

  • Castravetel, joi, 07.01.2010 08:42
    passat =penibil

    am trai sa o vad si pe asta passat 1.4 , banuiesc ca urmeaza 1.2 105cp entri level la pret de 21.000 , penibil , cu Saabul meu din 99 il fac pe orice teren , masini de "popor" de 3 lei nu degeaba are si Baselu tot VW ca e ca si el adika de 3 lei

  • @Castravetel, joi, 07.01.2010 10:14
    comentarii inutile...

    Asa i ca te ai votat singur ? Cred ca tu esti penibil prin comentariu...

  • Castravetel, joi, 07.01.2010 10:21
    invidia

    lasa pretene nu tre sa fi invidios pe mine ca am ideii bune inaintea TA, vezi ca s-a terminat uleiul la VW tau din 99 TeDei-u de o suta patrujginci de cai

  • lacatzel2002, joi, 07.01.2010 10:49
    @Castravetel

    N ai nimerit o... imi place, sunt fan si posed bmw... nu trebuie sa te agiti, "ideea ta buna" mie mi s a parut de... 3 lei, atata tot, nu vad de ce as fi invidios sau ofensat de ceva.

  • u-246, joi, 07.01.2010 11:37
    nelamuriri

    cam multe informatii, controversate- Tehnologia CNG poate fi utilizata atat pentru motoare otto, cat si pentru diesel-uri- nu stiu inca de tehnologie CNG pentru diesel, gaze naturale intr-un motor cu compresie. Rezervorul de benzina al acestui model are doar 31 de litri, cred ca este alt rezervor, pentru gaze comprimate, rezervor de benzina nu are. nu stiu cum s-a calculat autonomia, la un rezervor de capacitatea de umplere este de 80% din capacitatea maxima. deci de 24,8 litri, nu stiu care este densitatea gazelor naturale dar sunt sigur ca autonomia este in jurul valorilor de 600-700 de km.

  • andy, joi, 07.01.2010 12:21
    castravetel=varza

    prietene, tin sa te informez ca in anul 2010, tehnologia a avansat destul de mult incat sa se obtina puteri si cuplu mari, deci implicit performante mai mari, prin intermediul unor mici minuni tehnologice sau, daca vrei tu, dispozitive magice numite turbine sau compresoare. dar avand in vedere ca orizontul tau in materie de tehnologie s-a oprit undeva prin anul 1999 odata cu Saab-ul pe care il ai in dotare, e de inteles si nu ne suparam pe tine. pacat doar ca aveam o parere mai buna despre posesorii de Saab, dar se pare ca sunt doar alta specie de pe aceeasi treapta involutionista a faunei auto urbane, precum semenii conducatori de ursuleti sau alte asemenea lighioane invechite.

  • demin2609, joi, 07.01.2010 13:09
    uat?

    "Propulsoarele de tip otto pot obtine o putere mai mare decat cele alimentate pe benzina" adica uat?

  • AndreiRN, vineri, 08.01.2010 18:02
    Dar taxa?

    Ce se vor face guvernele atunci cand cei cu masini pe CNG isi vor face plinul acasa la reteaua de gaze? Cum vor incasa taxa de 100%? Deja au aparut indivizi cu astfel de instalati atat particulare cat si intreprinderi.

  • mihai, duminică, 10.01.2010 19:24
    dar pretul?

    sincer 30.000 E pret de baza imi descurajeaza orice pornire ecologista de a-mi achizitiona un VW ''verde''. Am o vaga impresie ca sub motivatia ca noile tehnologii sunt scumpe se vor ascunde profituri imense pe seama cumparatorilor ecologisti. intrati pe vw.de sa va configurati EcoFuel-ul si va trece.

  • sebi, sâmbătă, 23.04.2016 19:33

    salut as avea nevoie de o parere referitor la motoarele de 1.4 benzina/gas de pe vw passat automatik.vreau sa achizitionez asa ceva pt naveta la locul de munca aproximativ 80km zilnic.masina are deja 170000km.intrebarea ar fi daca motoarele astea sunt rezistente,la ce nr de km trebuie facute schimburi de curele filtre etc.m ar ajuta orice parere experienta deoarece nu am avut masina pe gas niciodata,doar diesel.multumesc

  • constantin, joi, 23.06.2016 11:22

    vroiam sa stiu daca sebi a achizitionat vw 1.4 tsi . vreau si eu sa cumpar unuul asemanator , ecofuel. msi!