VW Passat EcoFuel, la fel de "verde" ca Toyota Prius
Versiunea 1.4 TSI a lui Volkswagen Passat alimentata cu gaze naturale este la fel ecologica precum Toyota Prius, releva un test organizat in Marea Britanie.
Cel mai ecologic vehicul din Europa este Volkswagen Passat 1.4 TSI EcoFuel. Modelul a obtinut 92 din 100 de puncte intr-un test de ecologie supervizat de oficialii FIA. In afara de VW Passat 1.4 TSI alimentat cu gaze naturale, doar Toyota Prius a reusit sa obtina acest punctaj in cadrul testului respectiv. Exemplarul testat este versiunea alimentata cu CNG, respectiv gaze naturale sub presiune. Gazele naturale au o densitate a energiei estimata la 42% din cea a GPL-ului si 25% din cea a motorinei.
Tehnologia CNG poate fi utilizata atat pentru motoare otto, cat si pentru diesel-uri. Propulsoarele de tip otto pot obtine o putere mai mare atunci cand utilizeaza CNG decat atunci cand utilizeaza benzina, iar cele proiectate special pentru acest carburant pot avea un raport de compresie mai mare. Vehiculele bi-fuel de acest tip pot sa functioneze atat cu benzina, cat si cu gaze naturale fara nicun fel de problema de ordin tehnic, disponibilitatea resurselor fiind singurul element care conteaza la alegerea carburantului care va fi utilizat.
Din ce in ce mai multe tari au inceput sa beneficieze de retele dezvoltate de alimentare cu gaze naturale pentru automobile. Constructorii au raspuns cu oferte pe masura, iar politica de downsizing aplicata asupra lui Passat a punctat in plus in cadrul acestui test de ecologie. Dupa cum stiti, propulsorul TSI de 1.4 litri al celor de la Volkswagen este supraalimentat atat cu un compresor mecanic, cat si cu o turbina angrenata de gazele de evacuare, ceea ce il ajuta sa furnizeze un nivel ridicat de putere si cuplu, in timp ce intarzierea turbinei a fost aproape eliminata.
Volkswagen Passat TSI EcoFuel dezvolta 150 CP si ofera un cuplu motor de 220 Nm. Cuplul motor maxim este oferit intre 1.500 si 4.500 de rotatii pe minut, iar modelul este disponibil atat cu o transmisie manuala cu sase trepte, cat si cu o cutie de viteze DSG cu dublu ambreiaj. Acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in 9.8 secunde, iar emisiile de CO2 sunt de 119 grame per kilometru. Rezervorul de benzina al acestui model are doar 31 de litri, dar autonomia totala a acestui model este de 900 de kilometri avand in vedere consumul mediu de 4.4 kilograme de gaz natural la 100 de kilometri.
Via | Autocar
nu inteleg de ce atatea inventii ca sa scada emisia de co2 cad cred eu ar putea sa dezvolte un sistem de captare a emisiilor de co2 si sal descarce in unele stocatoare pentru purificare si folosire in industie ( cum ar fi cea alimentara ) eu cumpar 20 litri de co2 cu 110 lei si este rezultat din arderea gazelor naturale