VW va investi 51.6 miliarde de euro până în 2015

Publicat sâmbătă, 20.11.2010 13:00 de Cornel Șocariciu

Oficialii Volkswagen au anunţat că vor investi 51.6 miliarde de euro până la finalul lui 2015 pentru modernizarea uzinelor şi extinderea gamei de modele.

Constructorul german Volkswagen va demara anul viitor un nou program de investiţii care se va finaliza în 2015. Oficialii brandului au declarat că investiţiile vor ajunge la 51.6 miliarde de euro, suma urmând să fie dirijată către extinderea proprietăţilor, dezvoltarea uzinelor şi achiziţionarea de noi echipamente.

Mai mult decât atât, 57% din suma alocată acestor proiecte va fi utilizată pe teritoriul Germaniei. De asemenea, companiile din China cu care Volkswagen are în derulare parteneriate, vor investi aproximativ 10.6 miliarde de euro, bani proveniţi exclusiv din fluxurile de trezorerie locale.

Din cele 51.6 miliarde de euro, 27.7 dintre acestea vor merge către brandurile deţinute de grupul german, iar suma va fi folosită pentru modernizare, dar mai ales pentru extinderea gamei de produse. De asemenea, grupul german va acorda o atenţie sporită modelelor electrice şi hibride, segment în care nu excelează până în prezent.

"Grupul Volkswagen va contribui la conturarea unor puncte cheie din domeniul tehnologiei auto, iar pentru a putea reuşi acest lucru, compania va continua să investească în tehnologii ecologice, eficienţă şi modele noi", a declarat Martin Winterkorn, director Volkswagen. "Aceste investiţii subliniează ţelul Volkswagen, acela de a deveni lideri pe piaţa auto pentru clienţi, angajaţi şi acţionari", a adăugat Bernd Osterloh, oficial german.

 

Via | Volkswagen

  • gigel, sâmbătă, 20.11.2010 13:47

    bravo wv!

  • Claudiu, sâmbătă, 20.11.2010 14:40
    Odata ce bugetul de investitii VW Group pe urmatorii 5 ani a fost aprobat, Ferdinand Piech are cale libera pentru a face noi achizitii in viitorul apropiat

    Potrivit presei germane, o parte importanta din aceasta suma uriasa de 51.6 miliarde euro va fi folosita de catre Ferdinand Piech pentru a face noi achizitii si totodata pentru a le consolida pe cele existente ( presa germana da ca sigura majorarea pachetului de actiuni detinut in cadrul Suzuki Motor Corporation la minim 51 %, pentru 31 % din Suzuki, VW Group urmand sa plateasca aprox. 3.5 miliarde euro ) . Tot in viitorul apropiat, VW Group va detine 100 % din Porsche AG ( constructorul de masini sport in care detine in prezent 49.90 % ) si va prelua in totalitate MAN SE prin divizia Scania AB . Alte posibile achizitii facute de VW Group in urmatorii 5 ani, ar putea fi Mazda ( in aceasta saptamana s-a despartit aproape total de Ford ) ce ar putea fi preluata direct sau indirect ( prin intermediul Suzuki ) si nu in ultimul rand IVECO . Pe 3 ianuarie 2011 va deveni oficiala la Bursa de la Milano, scindarea actualului FIAT in FIAT Auto si FIAT Industrial . Costurile acestei scindari sunt uriase : 4 miliarde euro ! Este evident ca familia Agnelli a facut aceasta miscare pentru a vinde partial sau total FIAT Industrial si a se concentra pe FIAT Auto ce este obligat prin contract sa-si majoreze pachetul detinut in cadrul Chrysler la 51 % pana in 2014 . Ferdinand Piech si-a exprimat interesul fata de IVECO de mai multe ori in ultimul an, constructorul italian urmand a se integra perfect atat cu Scania si MAN dar si cu divizia VW Vehicule Comerciale . Foarte probabil, posibil in 2011, Mercedes va anunta ca modelul Sprinter ( noua generatie va aparea in 2016 ) nu va mai fi dezvoltat impreuna cu VW ci cu noul partener strategic, alianta Renault-Nissan . Daca va achizitiona IVECO, decizia celor de la Mercedes nu ar mai reprezenta o problema pentru VW Group, noul Crafter urmand sa fie dezvoltat impreuna cu IVECO . Tot in sectorul vehiculelor comerciale, presa germana a vorbit in ultimul an de intrarea VW Group pe piata nord-americana unde nu este prezent, iar candidatul cel mai probabil ce va fi achizitionat este Navistar, constructorul american de camioane valorand in prezent aprox. 4 miliarde $ .

  • Jake Sully, sâmbătă, 20.11.2010 15:00

    Grupul VAG devine din ce in ce mai tare!E de apreciat lucrul asta!

  • Bogdan, sâmbătă, 20.11.2010 15:08
    Au si cu ce!

    Bravo lor.Ma bucur pt ei, pt ca stiu sa faca masini cu adevarat, rezistente, fiabile, cat de cat ieftine la intretinere si pret bun la revanzare.Tot inainte VW! Pana in 2020 cred ca vor ramane maxim 10 constructori pe plan mondial si VW va fi no.1!!

  • Andrei, sâmbătă, 20.11.2010 16:44
    51.6 miliarde euro

    Daca statul roman ar fi dispus de aceasta suma, ar fi putut construi aproximativ 10.000 km de autostrada !

  • extinsul, sâmbătă, 20.11.2010 18:41
    51.6 mld de euro pentru modernizarea uzinelor şi extinderea gamei de modele.

    nu ar fi fost mai bine: - pentru modernizarea gamei de modele - si extinderea uzinelor ???

  • ian, sâmbătă, 20.11.2010 21:53

    si cei din blocurile gemene aveau sigur ceva planuri....si sa nu uitam 2012...hi hi hi,mai in gluma mai in serios..

  • tuvene, duminică, 21.11.2010 17:37

    daca statul avea 51,6 mld euro ar fio construit 40 km de autostrada, ar fi facut 78 de studiide fezabailiate, 178 de prefezabilitate, 600 de ioportunitate si desigur ar fi organizat 5 licitatii care ar fi fost contestate fiindca nu a fost castigata licitatia de euroconstruct & co si in final nu am fi avut nimic

  • NewSymbol, duminică, 21.11.2010 22:24
    @tuvene

    ai uitat sa spui ca in acte se va muta virgula intre 5 si 1 si vor arata ca de fapt s-au alocat 5,16 mld si mai trebuie fonduri ca s-au depasit alea

  • nu atat de destept, marţi, 07.12.2010 15:13
    @ tuvene&NewSymbol

    Daca voi detineati acesti bani (sau un procent din acestia), ati fi avut cea mai mica idee ce sa faceti cu ei, cum sa-i administrati? Care sunt procedurile necesare pentru a duce la bun sfarsit un plan de afaceri? Daca da, toate respectele mele, dar mai intai va trebui sa demoonstrati. Pana una alta, nu am auzit de ceva miraculos produs sub semnatura voastra...sau va e teama ca sunt alti destepti ca voi care va vor critica? P.S. Nu lucrez nici pe departe in domeniul autostrazilor, nu tin partea nimanui. Prefer doar sa vad concurenta profesionala, nu niste babe in fata blocului la barfa. Un citat zicea " Daca nu ai dorinta de a schimba nu ai nici dreptul de a critica"...