Webber a câştigat Marele Premiu al Ungariei!
Mark Webber a câştigat cursa de la Hungaroring cu un avans de aproape 20 de secunde în faţa lui Fernando Alonso. Sebastian Vettel a ratat victoria din cauza unei penalizări.
Deşi a fost depăşit de Fernando Alonso la start şi a coborât pe locul trei, Mark Webber şi-a adjudecat o victorie superbă pe circuitul de la Hungaroring după ce a profitat de superioritatea categorică a monopostului Red Bull, dar şi a unei penalizări de tip drive-through primită de coechipierul său Sebastian Vettel.
Australianul a rămas pe primul loc chiar şi după intrarea la boxe şi a terminat la aproape 20 de secunde în faţa lui Alonso, în timp ce Vettel s-a mulţumit cu ultima treaptă a podiumului chiar dacă s-a apropiat ameninţător de spaniol în finalul cursei.
Felipe Massa a terminat pe locul patru, în faţa unui Vitaly Petrov aflat probabil la cea mai bună cursa de Formula 1 din carieră. Pilotul echipei Renault a obţinut un loc cinci după ce a i-a depăşit pe Lewis Hamilton şi Nico Rosberg la start şi a fost urmat de Nico Hulkenberg, care a obţinut la rândul său un rezultat foarte bun la volanul monopostului Williams. BMW-Sauber a terminat pe locurile 7 şi 9 prin Pedro de la Rosa şi Kamui Kobayashi, ultimul reuşind să termine pe această poziţie deşi a plecat doar de pe locul 23.
McLaren a fost nevoită să se mulţumească doar cu un loc opt obţinut de Jenson Button, în condiţiile în care Lewis Hamilton a abandonat în prima parte a cursei din motive tehnice în momentul în care concura pe locul patru.
Ultimul punct pus în joc a fost adjudecat de Rubens Barrichello, care a terminat pe locul 10 după ce l-a depăşit pe Schumacher cu patru tururi înainte de final. Brazilianul a fost împins în zidul de beton de pe linia de start-sosire de septuplul campion mondial, însă a rezistat presiunii şi a terminat în faţă.
FILMUL CURSEI ALONSO ATACA FURIBUND LA START
Plecat de pe poziţia a treia a grilei de start, Alonso a avut un start foarte bun şi l-a depăşit cu lejeritate pe Webber, iar apoi a încercat să treacă pe primul loc în detrimentul lui Vettel. Pilotul Scuderiei Ferrari s-a aflat însă pe exteriorul primului viraj, iar Vettel a profitat de trasa ideală pentru a rămâne în frunte, reuşind apoi să se distanţeze cu uşurinţă în fruntea plutonului.
Performerul startului a fost însă debutantul Petrov, care i-a depăşit la start pe Hamilton şi Rosberg şi s-a poziţionat pe locul cinci în spatele lui Massa. Rusul s-a văzut însă nevoit să-i cedeze poziţia lui Hamilton în turul doi, britanicul având de partea sa un monopost McLaren mai competitiv decat cel oferit de Renault. Kubica a rămas pe opt, Barrichello şi Hulkenberg au complet topul primilor 10 piloţi, în timp ce Button a ratat startul şi a coborât de pe 11 pe 14.
Schumacher a profitat de situaţie şi a urcat de pe 14 pe 13, în timp ce în coada plutonului Jaime Alguersuari a marcat primul abandon al cursei în turul doi, în urma unor probleme la motorul monopostului Toro Rosso. De asemenea, Kobayashi a avut parte de un start excelent şi a urcat de pe locul 23 pe locul 15 la volanul monopostul BMW-Sauber, imediat în spatele lui Button.
HAOS LA BOXE DUPĂ PRIMUL STINT
Vettel a demonstrat din nou că Red Bull dispune de un monopost net superior rivalilor şi şi-a creat un avans de aproximativ 12 secunde la capătul primelor 15 tururi, în timp ce restul plutonului a rămas compact. În turul 15, Safety Car-ul a intrat pe circuit fără să existe un incident major, cel mai probabil motivul fiind legat de prezenţa unor rămăşiţe pe pista. Intrarea total surprinzătoare a maşinii de siguranţă a bulversat strategiile echipelor şi, cu numai trei excepţii, toţi cei 23 de piloţi au intrat la boxe.
Haosul creat de avalanşa de opriri a condus la două incidente majore în pitlane, primul dintre ele avându-l ca protagonist pe Rosberg. Unul dintre mecanicii Mercedes GP nu a montat bine pneul dreapta-spate, iar germanul a fost nevoit să abandoneze după ce a pierdut cauciucul în drum spre ieşirea de la boxe. Aproape simultan, Kubica a fost trimis înapoi pe circuit în acelaşi moment în care Sutil a ajuns în dreptul boxelor sale. Cei doi s-au acroşat la viteză mică în timp ce mergeau în direcţii opuse, Sutil fiind nevoit să abandoneze.
Kubica a reuşit să revină pe traseu, însă numai pe locul 19, la o diferenţă de un tur fata de lider, iar câteva tururi mai târziu a fost penalizat cu un "stop and go" de 10 secunde pentru provocarea incidentului. Polonezul a renunţat însă în scurt timp şi s-a retras la boxe, părăsind astfel cursa.
EXTAZ SI AGONIE PENTRU HAMILTON
Webber a fost unul dintre cei trei piloţi care a rămas pe traseu şi a devenit lider în turul 17 odată cu intrarea Safety Car-ului la boxe, fiind urmat de Vettel şi Alonso. Hamilton a reuşit să-l depăşească pe Massa la standuri ca urmare a faptului că pilotul brazilian a fost nevoit să aştepte mai întâi schimbul de pneuri al lui Alonso, urcând astfel pe locul patru. Bucuria britanicului a durat însă numai până în turul 24, când a fost nevoit să abandoneze în urma unor defecţiuni tehnice la monopostul McLaren. Incidentul l-a readus pe Massa pe locul patru, în faţa unui Barrichello care a întârziat prima intrare la boxe. Petrov s-a menţinut pe locul şase în faţa lui Hulkenberg, de la Rosa, Button şi Kobayashi, în timp ce Schumacher a urcat pe 11.
VETTEL SCAPA VICTORIA DIN MÂNA ÎN URMA UNEI PENALIZĂRI
În turul 29, comisarii de cursă au dictat o penalizare de tip drive-through pentru Sebastian Vettel pentru încălcarea regulamentului Safety Car-ului. Pilotul echipei Red Bull a încălcat regula care spune că un pilot trebuie să rămână la cel mult 10 lungimi de monopost în spatele pilotului din faţa sa pe parcursul perioadei sub Safety Car. Germanul a efectuat penalizarea în turul 31 şi, în momentul în care trecea prin fata boxelor, şi-a exprimat frustrarea prin gesturi largi ale mâinilor. El a revenit pe traseu pe locul trei, în faţa lui Massa, însă în spatele lui Alonso, care avea astfel o şansă nesperată la victorie dacă Webber va ieşi în spatele său după schimbul obligatoriu de pneuri.
WEBBER REUŞEŞTE SĂ RĂMÂNĂ ÎN FRUNTE DUPĂ OPRIREA LA BOXE
În contextul în care Vettel a coborât în spatele lui Alonso, speranţa celor de la Red Bull pentru o victorie în Ungaria s-a îndreptat spre Webber, care nu efectuase încă oprirea la boxe. Australianul a reuşit să se distanţeze cu aproximativ o secundă pe tur şi, în momentul intrării la boxe în turul 43, avea un avans de aproximativ 23 de secunde. Mecanicii Red Bull au efectuat schimbul de pneuri în 4.4 secunde, iar Webber a revenit pe traseu tot pe primul loc şi a continuat parcursul foarte bun, reuşind să se distanţeze cu aproximativ două secunde pe tur.
Între timp, Vettel a redus rapid decalajul care îl separa de Alonso şi s-a poziţionat la o jumătate de secundă în spatele său, însă oportunităţile de depăşire au fost ca şi inexistente. Germanul a ieşit de două ori în decor în încercarea de a-l depăşi, însă a rămas în continuare în plasa lui Alonso, în timp ce Webber s-a distanţat la peste 20 de secunde.
BARRICHELLO - SCHUMACHER, DUELUL FINALULUI DE CURSA
Barrichello a intrat la rândul său la boxe în turul 56, permiţându-i lui Petrov să urce pe un impresionant loc cinci, în spatele lui Massa şi în faţa lui Hulkenberg, de la Rosa, Button, Kobayashi şi Schumacher, ultimul fiind în măsură să obţină ultimul punct pus în joc.
Germanul a fost însă ajuns din urmă de Barrichello într-un interval de numai câteva tururi. Brazilianul l-a atacat pe septuplul campion mondial pe linia dreaptă de start sosire, iar Schumacher a încercat să-l împingă în zidul de beton pe fostul său coechipier de la Ferrari. Barrichello a rezistat însă presiunii şi a reuşit să treacă în faţă, fiind vizibil deranjat de atitudinea nesportivă a lui Schumacher, despre care a afirmat că ar trebui descalificat din cursă. De altfel, acest incident va fi analizat de comisarii de cursă în această seară.
Marele Premiu al Ungariei a consemnat cinci abandonuri, trecute în dreptul lui Hamilton, Kubica, Rosberg, Sutil şi Alguersuari. Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de Vettel, pilotul echipei Red Bull fiind cronometrat cu 1:22.362 în turul 70. Clasamentul complet al Marelui Premiu al Ungariei este disponibil aici.
vettel credea a SC mai sta un tur pe pista!