Wiesmann Spyder, conceptul unui viitor model extrem
Wiesmann a expus la standul său de la Geneva prototipul Spyder, o interpretare radicală a unui model sportiv, care renunţă la designul tradiţionalist.
Wiesmann a promis pentru Salonul Auto de la Geneva un model radical. Nemţii s-au ţinut de cuvânt şi au expus la standul lor Spyder Concept, interpretarea unui vehicul de circuit, care împleteşte trăsăturile unui roadster cu cele ale unui coupe extrem.
Conceptul renunţă la linia de design tradiţională, cu aspecte retro, propusă de fraţii Friedhelm şi Martin Wiesmann, adoptând o linie ceva mai futuristă, inspirată de modelele englezeşti din anii '50. Prototipul propune însă o caroserie cu linii fluide, destul de compactă, care renunţă la parbriz, lunetă şi chiar portiere. Nu putea lipsi nici volanul multifuncţional.
Sub caroseria din aluminiu, care face ca masa totală să nu depăşească 1100 de kilograme, germanii au instalat un motor cu opt cilindri, de 4.0 litri şi 420 de cai putere, furnizat de BMW, similar cu cel regăsit pe actualul M3. Resursele sunt suficiente pentru a ajuta conceptul Spyder să sprinteze de la 0 la 100 de km/h în mai puţin de 4 secunde şi să atingă o viteză maximă de 290 km/h.
Wiesmann nu a vorbit despre posibilitatea de a produce în serie, chiar şi în ediţie limitată, conceptul Spyder. Dacă reacţiile publicului vor fi pozitive, am putea vedea un derivat după 2012.