Xiaomi va lansa prima sa mașină: o electrică așteptată în 2024
Xiaomi va lansa, în 2024, prima sa mașină. Va fi, desigur, un vehicul cu zero emisii dezvoltat prin intermediul subsidiarei Xiaomi EV, înființată în urmă cu o lună.
Xiaomi a fost înființată de Lei Jun în 2010. Patru ani mai târziu, compania devenea al treilea cel mai mare producător de smartphone-uri la nivel global, iar în luna martie a anunțat că vrea să intre pe piața mașinilor electrice. Un teritoriu cu totul nou.
Pentru a-l explora, Xiaomi a anunțat în acest an un plan de investiții în valoare de 10 miliarde de dolari în următorul deceniu. Cu acești bani, chinezii vor dezvolta o gamă completă de mașini cu zero emisii.
Luna trecută, compania a înființat oficial subsidiara Xiaomi EV. Acum, fondatorul și CEO-ul mărcii asiatice, Lei Jun, a dezvăluit că primul vehicul al brand-ului va fi lansat pe piață în primul semstru al lui 2024.
În urma acestui anunț, acțiunile au crescut cu 5% la bursa de la Hong Kong.
via CNBC
-
Edikkk, miercuri, 20.10.2021 16:23
Între a zice şi a face este o distanţă foarte mare.
-
nume, miercuri, 20.10.2021 16:36
Pana lanseaza Xiaomi prima sa masina, in 2024, Foxconn a prezentat deja, in cursul acestei saptamani, doua masini si un autobuz. Dar, ca de fiecare data, pentru Automarket este mai important ce se intampla peste trei - patru - 60 de ani decat in prezent.
-
Dutz, miercuri, 20.10.2021 17:23
Ca sa fiu specific, evoluția planetară sa bazat pe “bule”, industrială, financiară, imobiliară… mai nou cripto monede și electrificarea auto. Ambele se vor sparge la un moment dat când oferta va depăși cererea… vor supraviețui (la auto Mo refer), cei care își vor dimensiona corect capacitățile de producție, vor învesti inteligent și in funcție de ce poate (tot omul) gestiona și utiliza. Din câte știu Mercedes a avut multe fluctuații ca și vânzări anuale din cauza faptului ca au capacitate de producție peste nevoia reala a pieței, ceea ce nu este cazul pentru BMW/Mini/Rols care au o rata de utilizare a capacități de producție de peste 95%. Altfel spus cerea sau capacitatea de absorbție are o limita și indiferent câta concurenta apare nu se pot scădea prețurile de vânzare sub costurile de producție și chiar dacă s-ar produce tot in China tot nu se vor întâmpla miracole. De aceea pentru moment este nevoie de subvenție pentru electrice… care nu poate fi la nesfârșit 10.000 de euro (nu cunosc exact suma). Investițiile de astăzi in electrificare vor avea mai mult sau mai puțin aceeași soarta ca si in orice alta bula… unele BOR supraviețui dar cele mai multe nu. Depinde de factorii enumerați mai sus…
-
Mana-rece-suflet-cald, miercuri, 20.10.2021 22:14
2024-2021=3 ... Cine ar cumpăra o mașină făcută de o companie înființată cu numai trei ani în urmă, fără nicio experiență?
-
idic, miercuri, 20.10.2021 22:48
Spun ăștia că au buget 10 mld. Probabil vor găsi ceva mărunțiș pentru inginerii de caroserii, suspensii, whatever. Le sudează de baterie și mașina-i gata. Le aruncă pe piața din China la 5k$, iar după 2030, când vor bate Porsche și Tesla, le vor aduce în Europa cu 50% discount.
-
adig01, joi, 21.10.2021 07:36
Masina Xiaomi va avea integrata un telefon si un aspirator, tot Xiaomi bineinteles.
-
idic, joi, 21.10.2021 08:52
Înainte de lansarea primei mașini, Tesla era doar tel de ouă.
-
^^^, joi, 21.10.2021 11:01
si a ramas asa. iti dai cu tzla-n ... cand vezi ce afacere ai facut. Ploua in masina, stat secole la incarcat, mereu cu ochii beliti pe baterie sa nu ramai de caruta (platforma), aplicatii stupide de incarcare si preturi la curent echivalente cu benzina, orice mica avarie = dauna totala. Si totul la mirobolantul pret de ha ha ha ha Cat trebuie sa te duca tartacuta ca nu pot sa-i zic cap?
-
idic, joi, 21.10.2021 11:16
Tesla a găsit o nișă. Să-i felicităm. Nu exclud o dezvoltare a PHEV-ului la peste 10-15% din parcul auto, dar electricul pur nu va depăși ever 10%. Combustibilii sintetici și hidrogenul vor mușca grav din curentul ecotrotineta.
-
Mircea Badea, joi, 21.10.2021 21:26
bravo! probabil prima mea masina electrica..
Dutz, joi, 21.10.2021 23:38Îți ținem pumni Mircea… sa ne anunți când ajunge in posesia ta.
Citeste si
-
INDUSTRIE | miercuri, 17 decembrieEste oficial. UE renunță la interzicerea mașinilor termice din 2035În urmă presiunilor venite din toate părțile, Uniunea Europeană renunță la planul de a interzice mașinile cu motoare termice din 2035. În schimb, obiectivul este de a reduce emisiile de CO2 cu 90% comparativ cu nivelul din 2021. Citeste tot -
INDUSTRIE | marţi, 16 decembrieNissan vrea să lanseze 10 modele Nismo până în 2028Nissan își va dubla gama globală de modele de performanță Nismo, ajungând la 10, ca parte a unui amplu plan de redresare al producătorului japonez. Citeste tot -
INDUSTRIE | marţi, 16 decembrieHonda sărbătorește 60 de ani de la prima victorie din F1 cu un ceas specialAceastă colaborare în ediție limitată marchează 60 de ani de la prima victorie a Honda în Formula 1. Pe 24 octombrie 1965, Honda RA272 a câștigat Marele Premiu al Mexicului, devenind prima mașină japoneză care a obținut o victorie în F1. Citeste tot -
INDUSTRIE | luni, 15 decembrieVolkswagen va închide, pentru prima dată, o fabrică din GermaniaVolkswagen va închide, pentru prima dată în cei 88 de ani de existență, una din fabricile sale din Germania. Fabrica din Dresda, cunoscută mai bine ca Fabrica Transparentă, va fi închisă definitiv în această săptămână. Citeste tot -
INDUSTRIE | sâmbătă, 13 decembrieSeat și Cupra inaugurează uzina de baterii din Barcelona: 1.200 de baterii produse zilnicSeat și Cupra au început producția de baterii la noua uzină din Martorell (Barcelona). Aici vor fi asamblate bateriile care, ulterior, vor echipa modelele Cupra Raval și Volkswagen ID.Polo. Citeste tot
Altfel spus, masinile electrice gandite si scuturate de piață vor apărea abia după 2030.