Xtrac a creat o transmisie automată inovativă

Publicat sâmbătă, 11.12.2010 12:20 de Cornel Șocariciu

Compania britanică Xtrac a dat naştere unei transmisii automate revoluţionare. Aceasta a fost botezată IGS (Instantaneous Gearchange System) şi promite performanţe mai bune comparativ cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj.

Compania britanică Xtrac, specializată în conceperea şi producerea de cutii de viteze pentru sporturile cu motor, a dezvoltat şi patentat un nou tip de transmisie automată. Botezată IGS (Instantaneous Gearchange System), aceasta este capabilă să asigure o trecere lină şi continuă dintr-o treaptă de viteze în alta, reuşind astfel să ofere maşinii performanţe sporite concomitent cu un consum de carburant redus şi cu emisii de CO2 mai mici.

În prezent, cea mai eficientă cutie de viteze era cea cu dublu ambreiaj, însă IGS va revoluţiona acest domeniu. Transmisia dezvoltată de britanici foloseşte un număr mai mic de piese, fapt ce duce la o scădere a masei şi la o creştere a fiabilităţii. Datorită integrării unui mecanism cu clichet între fiecare butuc şi arborele principal, vor fi selectate în acelaşi timp două trepte de viteză consecutive, însă doar una dintre acestea va fi funcţională.

"Atunci când introduci o nouă tehnologie în lumea auto este necesar să fii depăşi faza de cercetare şi dezvoltare. Producătorii de maşini adoră să vadă demonstraţii practice pentru a se convinge că nouă tehnologie funcţionează şi nu se află doar în stadiul de concept", a declarat Adrian Moore, director tehnic Xtrac. Noua cutie de viteze a fost prezentată săptămâna aceasta în cadrul simpozionului internaţional "Innovative Automotive Transmissions Hybrid & Electric Drives" care s-a desfăşurat la Berlin.

Via | Cartech

  • dany, sâmbătă, 11.12.2010 21:15

    interesant... avem ceva ingineri pe aici care sa comenteze la obiect?

  • levi_craiven, duminică, 12.12.2010 10:52
    Stand by

    Probabil cutia e pe un sistem stand by, dupa ce s-a trecut intr-o treapta superioara sa zicem cealalta treapata tot superioara e pregatita si blocata prin clichet, ca atuci cand se schimba sa fie pregatita treapta si se treaca cat mai usor, La trecere insa aicea e faza intersanta, cum se deblocheaza treapta inferioara si se porneste cea superioara....Oricum pare ff interesant si ca, concluzie o idee ff buna de la englezi, Keep it going ;)

  • BRR, luni, 13.12.2010 09:41

    Face exact acelasi lucru ca si DSG, insa nu apeleaza la un sistem cu dublu ambreiaj, rezumandu-se in schimb la doar unul si realizand selectia simultana a treptelor prin acel sistem cu clicheti, reducand astfel costurile si greutatea. Foarte interesant.

  • io, luni, 13.12.2010 17:44
    greseli

    n-ar fi frumos ca atunci cand publicati un articol sa-l verificati intai daca nu are greseli? "Atunci când introduci o nouă tehnologie în lumea auto este necesar să fii depăşi faza de cercetare şi dezvoltare." "fii" acela se scrie cu un singur i iar "depasi" mai are nevoie de un T