Hyundai Tucson

2.0 Diesel Turbo (CRDi) 185CP 4x4 Man6 Premium

Motor / Transmisie

4.0

Tucson a fost poziționat într-un segment cu pretenții ridicate, iar motorizările oferite trebuie să răspundă cerințelor. Hyundai oferă acest model pe benzină în două versiuni, ambele de 1.6 litri, una dintre ele turbo. Vom reveni asupra versiunii echipate cu propulsor 1.6 T-GDI și cutie de viteze automată cu șapte trepte într-un test separat.

Însă majoritatea exemplarelor vândute vor fi echipate cu motorul diesel 2.0 CRDI. Există două versiuni de putere, una de 136 CP și alta de 185 CP. Acesta din urmă este obiectul testului de azi. Este un propulsor onctuos, cu rezerve suficiente de cuplu și putere pentru a mișca dezinvolt noul Tucson. De atfel, feeling-ul pe care-l ai la volan e mult mai "sănătos" decât cel pe care-l ai când privești fișele tehnice ale lui Tucson și ale concurenților, acolo unde SUV-ul Hyundai stă destul de prost. Detaliile vin mai jos.

Cei 185 sunt atinși la 4.000 rot/min, iar cuplul maxim este de 400 Nm, disponibili între 1.750 și 2.750 rot/min. Cuplul mare la turații mici ajută SUV-ul să răspundă excelent la viteze de oraș, răspunsul la fiecare impuls al pedalei de accelerație fiind prompt. 

În cazul modelului testat de noi, pus la dispoziție de dealerul Colina Motors, motorul 2.0 CRDi era asociat cu cutia de viteze manuală cu șase trepte. Cutia este precisă la utilizare, iar cursa levierului este scurtă. Pentru utilizarea corectă a cutiei, pe display-ul central există un indicator pentru schimbarea optimă a treptei de viteză.

  • a, vineri, 30.10.2015 09:25

    Interesant ati dat 3 stele pt consumul dat in cifrele oficiale care oricum nu conteaza, dar cat a consumat in realitate ar fi interesant

  • Olav, vineri, 30.10.2015 09:38

    Pai asa face AM drive test, cu fisa tehnica furnizata de producator. Cateodata cred ca AM nu paraseste parcarea dealer-ului de automobile, impresiile fiind facute pe baza mersului inainte si inapoi in showroom.

  • [email protected], vineri, 30.10.2015 10:43

    v-a fost rusine sa ne furnizati consumul real din cadrul testului?

  • Consum in test lipsa, vineri, 30.10.2015 10:46

    50% din testul vostru si-a pierdut valoarea deoarece nu ati mentionat consumul inregistrat in cadrul testului (indiferent de tipul de test pe care ati ales sa-l faceti: urban, mixt sau extra-urban). Este important consumul inregistrat in test deoarece voi aveti posibilitatea sa parcurgeti mai multi km decat noi cititorii in cazul in care am face un test-drive la un dealer.

  • Scrooge, vineri, 30.10.2015 10:46

    In anul 2015, cand scrieti despre consum intr-un un drive test , voi va raportati numai la cifrele de pe hartie ???? Wow...Ori consumul a fost exagerat de mare incat dealerul v-a rugat sa nu scrieti despre ori nu puteti sa ne dati date relevante deoarece drive-testul a fost defapt o tura cu masina in curea dealerului.

  • andi77, vineri, 30.10.2015 11:07

    N-ar fi rau sa dati si valorile de consum realizate de voi.Bun e clar ca sunt valori de drive test influentate de multi factori: temperament, trafic,vreme etc etc.Dar daca ati da la toate testele si-ar putea face lumea o idee.

  • mishazaitev, vineri, 30.10.2015 11:20

    @Automarket No offence dar criticile de mai sus sun pe deplin justificate. Includeti acest articolo in rubrica "drive-test" si nu scoateti masina pe strada? Faceti toate pozele in parcare show-roomului. E vorba despre un SUV si chiar nu gasiti o bordura, daca nu un drum neasfaltat? Las la o parte ca, dupa cum va e obiceiul nu ziceti nimic despre cum functioneaza tractionea integrala. E permanenta, se cupleaza una dintre punti? Care diferential se blocheaza?

  • Rene, vineri, 30.10.2015 11:35

    Într-adevăr, testele recente par mai degrabă o interpretare pe larg a unor date de pe hârtie, nu o sumă de impresii concrete, cu bune şi rele, despre o maşină sau alta. Referitor la modelul de faţă, mie mi se pare că are un preţ nesimţit. Un SUV compact al unei mărci de volum nu poate pleca de la 25 000 de euro. O simplă privire aruncată peste modelele echivalente ale competitorilor ne lămureşte. Preţurile de plecare sunt aşa: Jeep Renegade 22 000, Mazda CX-5 22 500, ASX 18 500, Qashqai 18 600, Opel Antara 22 700, Kadjar 18 200, Skoda Yeti 19 400, SsangYong Rexton 22 500, Subaru XV 25 000, VW Tiguan 24 400. Nu mai pun la socoteală ca la 34 000 cât ajunge să coste un Tucson de top poţi lua un Forester cu de toate, un CRV full cu cutie automată cu 9 trepte şi motorul nou de 1.6, 160cp, Rav 4 full option, sau se pot lua fără probleme Q3, X1, Jeep Wrangler Unlimited… Sunt multe opţiuni mult mai bune în aceeaşi bani, chiar nu înţeleg nimic din politica de preţuri a Hyundai. Noroc că fraţii de la Kia păstrează încă preţuri mai corecte. Nu ştiu însă pentru câtă vreme.

  • un cetatean, vineri, 30.10.2015 11:49

    in poza cu nr 20 se poate vedea consumul dat de bc...in rest e can-can

  • Andy, vineri, 30.10.2015 12:00

    @Rene Compari mere cu pere dintr-un motiv foarte simplu. Toate modelele pe care le-ai enumerat sunt in compania motorizarilor de baza si sunt 4x2. Kadjar-ul de exemplu are doar motorizari de 130 cp. CR-V-ul tau full e aproape 44.000 de euro, deci cu aproape 10.000 in plus fata de Tucson-ul full. Lololol... Plus ca Hyundai are o politica de reduceri comerciale permanente, astfel ca preturile reale sunt cu cateva mii de euro mai mici. Revenind la masina, prefer noul Sportage. Le-am vazut pe amandoua la SAB si la capitolul interior e mult peste Tucson, atat ca design cat si ca materiale. Vechiul Sportage ramane totusi o oferta si mai buna pentru cei care vor sa faca o afacere tinand cont ca e la sfarsit de viata.

  • gheo, vineri, 30.10.2015 12:15

    @un cetatean Bravo nene! Bine că au mai rămas şi românaşi deştepţi pe´acasă.

  • Rene, vineri, 30.10.2015 12:25

    @ Andi. Nu văd cu ce am greşit comparaţia de preţuri. Tucson e tot 4x2, tot în motorizare de bază, benzină de 132cp, şi costă 24 700 de euro. Pentru aceeaşi bani la Subaru ai tracţiunea lor integrală excelentă. Kadjar diesel de 130cp, şi cu 4x4, e mai ieftin! Aşa este, Honda e mai scump decât ştiam eu, peste 43 000 de euro. Dar Tucson cu cutie automată şi echipare de top depăşeşte 39 000 de euro. http://www.automarket.ro/masini-noi/hyundai/tucson-20-crdi-185cp-4x4-aut-luxury-113531/specificatii.html Deci între cele două nu-s 10 000 de euro cum spuneţi, doar vreo 4 000. Aşa că vă rog, mai uşor cu lol-ul. :) Reduceri consistente au toţi producătorii, dar hai să vorbim de preţurile pe hârtie ca să avem o bază, nu de abilitatea fiecăruia de a negocia. Rămân la părerea că politica de preţuri a Hyundai e complet greşită. Şi da, aveţi perfectă dreptate, Kia Sportage nou arată şi se simte mult mai bine decât Tucsonul.

  • Andy, vineri, 30.10.2015 12:34

    Reducerile comerciale Hyundai nu tin de negociere. Daca intri la ei pe site vei vedea ca absolut mereu toate modelele au reduceri permanente. E o politica de atragere a clientului, un giumbusluc de marketing. E ceva ce practicau si cei de la Chevrolet dupa ce lansasera gama noua, insa intre timp s-au retras. Ei aveau reduceri permanente de 10%. Pana la urma mai e ceva ce noi nu vedem, legat de politica de preturi Hyundai. Ca orice mare producator, piata romaneasca nu conteaza ca volum de vanzari. Volumul il fac in Asia (chiar si VW vindea in China cel mai mult - daca e sa vorbim de producatori europeni) si in SUA. Hyundai-Kia au avut vanzari in crestere de la an la an iar in 2014 au vandut peste 8 mil de automobile, clasandu-se pe locul 5. Plus ca toti producatorii au marit preturile la noile generatii din cauza dotarilor de baza in plus si mai ales a celor obligatorii legate de siguranta. Singura parte nasoala in ecuatia respectiva e ca noi romanii nu am ajuns la veniturile polonezilor, cehilor si suntem inca in spatele ungurilor. Nu mai zic de vesticii "consacrati". De aici si vanzarile infime de masini noi si o pofta nemarginita fata de second...

  • andi77, vineri, 30.10.2015 12:34

    Cetateanul a observat bine. In foto 14 si 20 se vede consumul mediu ? 9,7-9,8 l/100 km.Dar nu stii in ce conditii.Dar nu era mai bine sa zica AM am inregistrat atat in conditiile cutare?

  • zicsieu, vineri, 30.10.2015 12:39

    Ma amuza si ma intristeaza in acelasi timp modul acesta- a la Click/Libertatea/Rtv -de a face presa scrisa, . In afara de titlu, in rest nu rezulta de nicaieri ca au testat acest model.Este de fapt o prezentare a modelului , facuta din birou +o reclama la Colina Motors. ca si in cazul "testului" la Volvo XC 60, nu avem decat informatii din prezentarile oficiale, cu exceptia feedback'ului la directie, un lucru binecunoscut la modelele asiatice. De aceea toate publicatiile profesioniste cand scriu "am testat modelul x" pun poze de la testare, nu din prezentarea oficiala sau trimise de dealer. Ca atare va trebui sa va convingeti singuri de calitatea materialelor si asamblarii, tinuta de drum si consum. Amuzant si paragraful despre preturi. Premium este enty level la Hyundai de 185CP diesel, nu-l mai comparati cu variantele de top de la Mazda, Toyota, Mitsubishi. In preturi se bat cu Honda CRV 1,6D, care ajunge si ea-fara discuount- tot la 39,000 euro. Oare de ce o fi asa complicat sa scoti o masina la plimbare si sa notezi niste observatii banale?

  • Rene, vineri, 30.10.2015 12:42

    @ Andy Foarte corect şi pertinent comentariul. on-topic: consumul respectiv de 9,8 pare să fi fost obţinut pe ploaie (sunt imagini cu parbrizul ud), la o temperatură de 14 grade câte se afişează pe CB, probabil în condiţii de oraş.

  • someone, vineri, 30.10.2015 12:44

    si tot in poza 20 pe care a amintit-o un cetatean, se observa ca rezervorul mai are un sfert, iar autonomia ramasa e de 108 km...asta inseamna ca cu un plin de MOTORINA poti face max 450 km??!?!?!?!? evident ca tine de conditii, stil de condus, rodaj etc etc, dar buclucasa poza 20 asta ne zice. insa revenind la masina, am vazut-o pe strada si arata foarte bine. raman cu parerile aici pt ca nu m-am urcat in ea inca si nici nu am condus-o

  • Andy, vineri, 30.10.2015 13:15

    Ceea ce au facut cei de la automarket in cazul de fata nu se poate numi nici first drive. E doar un preview si pana la un review (test propriu-zis) mai e cale lunga. Asta ca sa folosesc termenii din presa auto anglo-saxona. E chiar pacat ca se ajunge la asa ceva, mai ales ca ei spre desebire de altii care sunt doar sucursale ale unor reviste straine, nu luau direct de afara articolele traducandu-le doar pentru publicul autohton. Sa fie si vina dealerului care nu a permis un drive test adevarat? Posibil insa putin probabil...

  • razvanis, vineri, 30.10.2015 13:18

    Misto jantele, daca va uitati la masina din stanga apoi din dreapta, designul jantelor e fix pe dos.

  • Andy, vineri, 30.10.2015 14:39

    @razvanis N-ai auzit de asimetrie in arta?

  • dragos.baltateanu, vineri, 30.10.2015 16:22

    Am adăugat și consumul real. A fost o scăpare din partea mea. Vă mulțumim pentru că ne-ați semnalat lipsa lui.

  • joe21, vineri, 30.10.2015 16:36

    frumoasa,dar consuma mult,din poza! Problema nr 1 fiind pretul exagerat! Nu au invatat nimic din intepenitul pret de 43 mii de euro de la noul Santa fe, si care rar i-l vezi pe soselele noastre! Politica de vesnica reducere,,e marketing ieftin! In Germania sunt reduceri masive la noul Santa Fe,,,de "bine"ce se vinde!

  • vianu, vineri, 30.10.2015 17:37

    lasand la o parte veridicitatea testului inteleg ca unii chiar vor sa para mai inteligenti de cat sunt, facand observatii "destepete" Asa se face ca cea mai mare greseala gasita in text e poza cu "asimetria" jantelor, uitand observatorul ca 99% dintre aceste jante sunt "cu o fata" cele simetrice fiind apanajul masinilor de la lux in sus sau la comanda can-can deci

  • Scorpionul_negru, vineri, 30.10.2015 19:07

    Masina in afara de faptul ca arata foarte bine si are un pret bun (ma refer la unul sub 30 de mii ) nu pare a fi ceva de capul ei.

  • antonny, vineri, 30.10.2015 21:17

    cum am mai spus si au mai spus si alte persoane de aici .......vrem filmulete de la test ......un test facut din pix

  • hm, sâmbătă, 31.10.2015 17:22

    Tot directie de tractor are ?

  • S, luni, 02.11.2015 22:15

    Deci am observat la koreeni ca ofera putere mare pe hartie, sunt cam mediocre in realitate, consuma cam mult (exemplu: ix35), ca design sunt tot mai frumoase. Oricum, daca e sa luam un Hyundai din anul 2005 si sa-l comparam cu unul din 2015 este un salt imens in fata.

  • vali, marţi, 03.11.2015 18:07

    Detin o Kia Sportage din 2014 cu exact aceelasi motor ca si cel din test doar ca am cutie automata si consumul in oras este undeva la 12% (si asta fara a face exces de zel) ..La capitolul consum Hyundai/Kia nu stau nemaipomenit :P

  • Moldovean, miercuri, 11.11.2015 10:33

    În privința denumirilor. În Israel, modelul sedan de clasă mică se numește i25 Accent, iar sedanul compact i35 Elantra. Bizară alegere.

  • koditzadispater, duminică, 28.05.2017 00:58

    tucson 2.0 crdi 185 cp - 28000 eur pret, 9.5 consum, mers sportiv.