Audi A3 Sedan

1.4 TFSI 150CP Aut Ambition

Motor / Transmisie

4.5

Acum câţiva ani am fi pufnit la gândul că un Audi A3 ar putea avea sub capotă un motor de 1.4 litri. Prea puţin, am fi spus. Astăzi, în era turbo, este mai mult decât suficient, iar versiunea hatchback are chiar şi un 1.2 TFSI în portofoliu.

Cei care nu apreciază propulsoarele diesel dar îşi doresc un A3 Sedan normal alături de care să petreacă foarte mulţi kilometri vor alege cel mai probabil acest propulsor. Este vorba de 1.4 TFSI, un motor cu patru cilindri de 1.395 cmc supraalimentat prin sistem turbo. Cei 1.4 litri dezvoltă astfel 140 CP al 5.000 rpm şi un cuplu motor maxim de 250 Nm la 1.500 rpm. Cifre excelente pe hârtie care se regăsesc în acelaşi registru plăcut şi în realitate. Astfel dotat, A3-ul nostru este reuşit atât la turaţii mici, unde cuplul ridicat îşi spune cuvântul, dar şi spre zona roşie, când micul motor se trezeşte la viaţă cu un zumzăit hotărât. Motorul de 1.4 litri de la Audi oferă şi tehnologia Cylinder on Demand, ce permite dezactivarea a doi cilindri atunci când se rulează la viteze constante. Nu vei simţi diferenţa, nu se aprinde nici un martor la bord şi există şanse destul de mari ca unii clienţi să nu se prindă niciodată că beneficiază de această tehnologie. Pur şi simplu motorul "închide" doi cilindri, rulează mai eficient şi emite mai puţin CO2. 

Cutia automată S-Tronic cu două ambreiaje este unul dintre cele mai bune lucruri din dotarea acestui model. Ar putea fi perfectă, dar ezită atunci când îi soliciţi un kickdown, de exemplu. Însă, în regim de exploatare normală, treptele sunt schimbate fulgerător de repede. Are şi un mod sport, care este activat printr-o simplă tragere înapoi de levier când acesta este în poziţia D. În plus, dacă simţi nevoia, poţi schimba şi manual treptele tot prin intermediul levierului.

  • Scrooge, vineri, 08.11.2013 09:58

    In prima poza unghiul fotografiei il face sa para un A6 :)

  • Sak, vineri, 08.11.2013 11:20

    Cum e sa te dai cu visul altora?

  • Dacia Plant, vineri, 08.11.2013 13:56

    Mai bine dau 33.000 pe modelul testat de voi intr-o echipare mai slaba, dar cu motorul 1.8 + quattro, decat pe acest 1.4 si 36.000euro.

  • flavius, vineri, 08.11.2013 14:06

    Felicitari pentru implementarea tehnolgiei "Cylinder on Demand".Decat 3 cilindrii,arbore de echilibrare,etc....

  • audi si iar audi, vineri, 08.11.2013 15:24

    superba masina

  • razvanis, vineri, 08.11.2013 15:28

    Sistemul start stop nu ezita niciodata, functioneaza in functie de multi parametri, unul dintre ei spre exemplu e cuplarea centurilor de siguranta fata, nu mai zic, a/c, functionare, incalzire in scaune, dezaburire geamuri, luneta, oglinzi incalzite, etc ... deci documentati-va inainte sa dati verdicte pur tehnice.

  • vianu, duminică, 10.11.2013 14:21

    @razvanis...+ temperatura aer exterior sau temperatura motor. Pana si radioul deschis sau nu ori o singura treapta in + sau - la simpla ventilatie influenteaza sistemul S/S. Deci si eu cred ca "ezitarea" sistemului este doar o impresie. masinuta? frumoasa.... @flavius...de ce mai bine "Cylinder on Demand" decat 3 cilindrii? Ai informatii in acest sens sau e doar o parere personala?

  • sandu, luni, 11.11.2013 10:29

    f frumoasa masina si motorul este tot ce iti trebuie pentru drumurile noastre.

  • lumea a treia, luni, 11.11.2013 14:36

    jos palaria pt. aceasta masina, performanta si atmosfera premium la un pret decent. singurul lucru pt. care-mi pare rau e ca din anumite motive, mi-am jurat sa nu dau niciodata banii pe un produs nemtesc, fie el pasta de dinti sau automobil.