Motor / Transmisie
Audi oferă ca motor entry-level propulsorul 2.0 TDI de 150 CP. Este acelaşi motor disponibil pe majoritatea modelelor din grupul Volkswagen. Îl poţi întâlni de exemplu pe Golf şi pe derivatele lui. Nu multă lume ar fi ales acest motor pe un model ca Audi A5 acum câţiva ani, dar acum a devenit o alternativă ok. Este cel mai economic propulsor care poate fi găsit sub capota acestui model şi, dacă îţi doreşti un automobil care să atragă toate privirile, dar vrei să pui economia de carburant pe primul loc în defavoarea performanţelor, atunci 2.0 TDI de 150 CP este motorul pe care trebuie să îl alegi. Mai există şi o variantă de 177 CP, aceasta fiind ceva mai populară printre proprietarii de A5.
În ceea ce priveşte motorul diesel 2.0 TDI de 150 CP, acesta este un mic cal de bătaie care îşi face treaba fără să ceară prea multe. Nu se potriveşte prea bine cu caracterul lui A5 Sportback, dar te duce unde ai nevoie. Este bine izolat fonic şi nu face prea multă gălăgie când îl pui la treabă. Cei 150 CP sunt dezvoltaţi la 4.200 rpm, iar cuplul maxim este de 320 Nm de la 1.750 până la 2.500 rpm. Motorul de 2.0 litri TDI este asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Personal aş fi preferat o cutie automată DSG, dar unii preferă transmisia manuală, iar cea de pe A5 Sportback este excelentă. Precisă în acţionare şi cu rapoarte bine etajate, cutia se comportă bine şi oferă reprize susţinute atunci când e nevoie.
mda...foarte interesant...bagi 9000 euro in optionale, si tot entry-level ramane... scazand 2000 pachetul optic S-Line, raman cam 7000 euro pentru "cateva dotari esentiale"... o nimica toata pentru niste dotari extraterestre ca "scaune incalzite" , "oglinda retrovizoare heliomata" si nu in ultimul rand varful tehnologiei moderne "senzori de parcare" :) Wow!