Siguranta
Preţul unui A8 face ca limuzina să fie destul de greu de izbit de pereţii de beton din incinta EuroNCAP. Chiar şi aşa, în catastiful EuroNCAP, Audi are o reputaţie foarte bună. De la surpriza neplăcută a celor patru stele obţinute de Q7 în 2006, marca germană nu a mai avut un model care să nu obţină punctaj maxim. Aşadar, A8 se va descurca fără probleme în momentul în care va fi testat, la orice oră din zi şi din noapte.
Limuzina de lux a producătorului german are o suită de airbag-uri şi mai multe sisteme active de siguranţă, toate menite să evite pe cât posibil un accident şi să protejeze ocupanţii în cazul inevitabilului. Airbag-urile frontale, laterale, cortină şi cele pentru cap asigură protecţia în cazul nefericit al unui accident.
La capitolul sisteme de siguranţă trebuie să precizez că intervenţia funcţiei de asistenţă la depăşirea benzii de mers poate fi, uneori, extrem de insistentă. S-a întâmplat ca atunci când am vrut să corectez uşor traiectoria, încălcând liniile de demarcaţie, să fiu „urecheat” cu o corecţie automată a volanului. Semn că maşina care se conduce singură este tot mai aproape. Dovezile încep să fie tot mai evidente pe măsură ce ne apropiem de anul 2020.
Volanul ala e oribil....pe cat de frumos este cel cu butuc rotund in trei spite, pe atat de urat este acesta in 4 spite ca la Skoda......buna masina dar prefer oricand un BMW seria 7 !