Consum
Pe lângă poveştile cu încălzire globală şi reducerea emisiilor, BMW îşi repetă obsesiv că trebuie să aibă grijă de buzunarul clienţilor săi. O obsesie pozitivă dacă e să mă întrebaţi pe mine, pentru că cifrele de consum sunt incredibil de mici pentru o asemenea maşină.
Cu 5.4 litri în mediul urban şi 3.9 litri în cel extraurban, la fiecare 100 de km, BMW a tras lozul cel mare. Nimeni nu se poate lăuda cu un consum mixt de 4.4 litri în segment. Nici A4, nici C-Klasse, nici S60 nici IS.
În condiţii de iarnă, pe un carosabil acoperit cu zăpadă, fără menajamente, computerul nostru de bord a indicat 5.4 litri/100 de kilometri.
-
!!!, joi, 23.02.2012 14:59
Frumos nimic de zis..dar si 60 de mii,prea mult sincero fi el bmw dar totusi! Si cei care au testat-o au recunoscut ca sunetul motorului seamana f bine cu un utilaz agricol probabil si asta o face sa fie vedeta sis a intoarca lumea capul dupa ea. eu zic ca un motor benzina pt o asemenea masina ar fi mult mai recomandat asta daca nu avem de carat saci de cartofi si remorci cu porumb dupa ea.
-
T34, joi, 23.02.2012 15:25
Le pasa de buzunarul clientilor cand e vorba de consum, dar cand dai 60 de mii pe o masinuta destul de inghesuita nu le mai pasa? Absurd.
-
Alex, joi, 23.02.2012 15:26
Cat de "cheala" e in versiunea de baza daca ai 10 pagini de optionale care ii dubleaza aproape pretul?! Sau 316d vine doar cu emblema BMW si cumparatorul alege restul?
-
dan_grc, joi, 23.02.2012 15:30
Acum cateva zile am testat cu-n prieten la o reprezentanta un 320d care ajungea la 45 de mii totusi, nu 60. Ce nu mi-a placut: era echipata cu niste cauciucuri de iarna care si la 100 la ora erau f zgomotoase, fundalul ceasurilor de bord erau in culoarea scaunelor, adica un fel de bej, total aiurea dupa mine si cum se spune si-n acest test, motorul nu are sunetul pe care-l astepti, cele cu 6 cilindri, fie si diesel, suna cu totul altfel, aproape ca benzina. In rest ca tinuta e incredibila masina, materiale corespunzatoare si arata lar mai bine a fosta generatie, dupa parerea mea
-
McLaren, joi, 23.02.2012 15:34frumusica...
...dar 60k!! Chiar asa de scump? Dar na...nu o sa fie problema la noi in tara. O sa se cumpere.
-
dan_grc, joi, 23.02.2012 15:38
Pt cei care va plangeti de pret ar trebui s-o faceti pt toate marcile din aceasta clasa, Audi este cu cateva sute de euro mai ieftin, Volvo este cu cateva mii, Mercedes si mai ales Lexus mai scumpe cu cateva mii, asadar toate sunt f scumpe in conditiile in care nu sunt f spatioase, plus ca aceste marci nu au facut niciodata masini cu preturi scazute, fie ele si mai putin dotate
-
bmw, joi, 23.02.2012 15:41
Stati linistiti caci consuma destul nu puneti botul la datele date de ei pt ca ei sunt cunoscuti pt erorile voite sau nu pe care le pun la consum.safim seriosi cat o fi ea de tehnologie 2000 cm cubi acolo tre sa pape ceva sa se miste...cu 60 imi iau mai bine un hibrid si imi scot banii in 2 ani...
-
adrian78, joi, 23.02.2012 15:44...
Ati masurat acceleratia 0-100km/h?
-
mAru, joi, 23.02.2012 16:18la 59.000 euro
masinuta este exceptionala dar....totusi pun pariu ca multi asteapta (munceste)mult timp pentru banutii astia. realizeaza cineva cat ajunge in ls cu un avans modic pe 5ani total final contract????? feresca d-zeu de patima BMW...!
-
mAru, joi, 23.02.2012 16:23vot
votati (ok)daca aveti prieteni/amici dispusi la o asa achizitie. stiu ca poate este deplasata comparatia dar in provincie iti iei un apartament la banii astia:(
-
ScorpyonVAG, joi, 23.02.2012 16:31@
Aproape 60.000euro pe un 2.0 Diesel ? Ce se intampla ? Dacia a urcat la 18.000euro Dusterul, Kia si Hyundai deja cer preturi foarte mari, Bmw si celelalte cer preturi imense... chiar nu mai inteleg. Acuma o masinile sh o sa fie mult mai cautate.
-
Catalin, joi, 23.02.2012 16:42incredibil
articolul spune ca masina pleaca de la 36000 Euro, in care primesti un aer conditionat (manual probabil), geamuri electrice (doar fata ? probabil si spate) CD player, motorul si parbriz/luneta. Fratilor, diferenta pana la 60.000 - toti v-ati cramponat de acest pret, nu inteleg - reprezinta: bare stabilizatoare si amortizoare variabile, 4 setari de Confort, Xenoane si cornering, jante de 17/18/19 etc, camera de luat vederi, asistent la parcare, head-up display, tapiterie piele etc etc care nu o sa va trebuiasca in vecii vecilor, voi romanashilor care chitaiti si pe articolele care vizeaza coreenele si frantuzoaicele. Pentru ca unii isi dau arama pe fata foarte usor: vrem BMW-Mercedes dar la pret de Logan !
-
amoreiras, joi, 23.02.2012 16:44scump
Pai la banii astia iti iei Jaguar XF,chiar daca nu-i din aceeasi clasa dar e cu mult peste,la toate capitolele cred...
-
TIKA, joi, 23.02.2012 16:48
Depasind mentalitatea pur romaneasca (romanian STYLE),prea scumpa,prea grasa,prea slaba,etc sau clisee "imi luam un gtr sau sls sau LX,RX,PX
-
C-G-C, joi, 23.02.2012 17:36Exagerari
"vine, calcă totul în picioare" "câştige prin KO" Si toate astea pt un 0.3 sec pana la suta (comparativ cu A4 2.0tdi) si cu 0.2l (comparativ cu A4 2.0td si C 250cdi) consumati in minus. Ca sa nu mai zic ca C 250cdi (2143cmc) este mai si mai rapid si mai puternic. Trecatnd peste acest aspect, cred ca BMW a realizat o masina foarte competitiva in aceasta clasa.
-
mowgli, joi, 23.02.2012 17:37N-am cuvinte
Voi ati citit parerea redactiei si a celor care au testat masina? de unde tot vehiculati suma de 60.000 de euro? 60.000 de euro costa versiunea testata cu o gramada de artificii vizuale si tehnice, inteleg ca e si pachet sport. Uitati-va la pretul de baza comparativ cu cel al concurentei, asta are o relevanta, ala e pretul, degeaba va mirati ca e 60.000 daca are o gramada de lucruri in plus. Daca caroseria era din fibra de carbon ati fi urlat ca e peste 100.000 de euro, insa n-ati fi luat in calcul DE CE costa atata si ce beneficii aveti. Sau poate aveti impresia ca A4 are un pret de baza de 35000 iar cel cu toate optionalele incluse costa 36000 de euro. Cu siguranta orice competitor echipat cu o multitudine de optionale ajunge sau chiar depaseste suma de 60.000. Si chiar daca e cu 1000 de euro mai scump decat Audi si cu cateva mii mai ieftin decat Mercedes si Lexus, ganditi-va si la economia de carburant care v-ar amortiza costurile in plus in timp. Sau, poate in versiunea standard la 36.000 ofera mai mult decat un A4 standard la 35.000. Priviti toate aspectele problemei, nu doar pretul ca nu cumparam paine. Toate cele bune.
-
slv83, joi, 23.02.2012 17:4520k
Nu cred ca merita ca in Romania sa-ti cumperi masina de peste 20k. Nu vorbesc de cocalari, martzafoi, tzoape si tzolarlani sau de cei ce vor sa epateze. Priviti ca drumuri avem dupa ninsorile de saptamana trecuta....pline de cratere, de pietris, de bolovani si caini vii sau morti! Masina....foarte tare insa brandul costa mai mult decat tabla in acest caz!
-
Radu, joi, 23.02.2012 18:08pret achizitie
Prea scump.
-
~~~~~~, joi, 23.02.2012 18:22
Asta nu sta la semafor?sau da zapada singura pt a parca?ce naiba poate sa aiba pe ea ca sa ii faca pretul dublu??dar la astia se poate orice.
-
aburelu, joi, 23.02.2012 18:33
fratilor cui nu ii convine sa nu si-o cumpere. intradevar cu toti avem dreptul sa comentam pe baza articolului si ne dam cu parerea. dar multi dintre cei care zic ca preturile suna uriase si asa mai departe, sunt in necunostinta de cauza, zic eu.
-
so, joi, 23.02.2012 18:36
daca era cu "5" sau "7" in loc de "3" mai ziceam..piperat tata!!!
-
mowgli, joi, 23.02.2012 18:36:))
E dreptul meu sa postez ce vreau atata timp cat nu contravine regulilor acestui site.De asemenea, nu ma joc paintball, daca nu te intereseaza opinia mea si ai un sentiment de repulsie cand imi vezi nick-ul, simte-te liber sa sari peste. Daca nu-ti permiti o astfel de masina, nu trebuie sa te manifesti in halul asta.Mai bine te-ai lega de fitze precum Ferrari si Bugatti. BMW nu face masini pentru salariile din Romania, asta ca sa nu mori prost, desi... ai toate sansele. Spre surprinderea ta, pe planeta asta sunt oameni onesti care-si permit o marca premium, un confort si o siguranta in plus si sunt dispusi sa plateasca pentru asta. O seara placuta.
-
~~~~, joi, 23.02.2012 19:04
Ce frumos stii sa jignesti unde ai invatat asta la scoala?? bv ma esti tare ce sa zic frumoasa gandire ai la 24 de ani dar cu timpul ti-o mai schimbi tu stai linistit acum te crezi un shumaher e firesc la varsta ta poate si eu eram asa insa nu imi permiteam sa jignesc pe cineva cum o faci tu, insa in romania educatia e spre 0 si culmea cica pleaca si de acasa...
-
-, joi, 23.02.2012 19:19
daca un 320d cu optionale ajunge 60k, un 335 cu optionale cat ajunge? mai mult ca un 7-ar?
-
Adi, joi, 23.02.2012 19:26Trebuie sa iti placa prea mult clasa medie ca sa dai atat pe el.
Cu 60 de mii cumperi un X5 (chiar daca nu e full).
-
dan_grc, joi, 23.02.2012 19:28
Pt detalii suplimentare, am uitat sa completez, la modelul de 45 de mii pe care l-am testat, rata lunara era in jur de 700 de euro, avansul 10 mii parca, sau mai putin, asadar in strainatate cineva care are 2000 de euro pe luna, plus consoarta macar inca o mie, poate sa plateasca aproximativ 25% din castigurile lunare vreme de 5 ani, si sunt f multi care-si permit asta, asta daca se intreaba cineva cum si unde tot vand marcile premium atatea exemplare
-
ScorpyonVAG, joi, 23.02.2012 19:51@
Terminati cu pretul de baza... asa este si cu Dusterul... de la 9000euro cu TVA... si cand il vezi ce dotari are... Iar de banii unui Seria 3 versiunea de baza (31.000euro), iti poti cumpara un SUPERB cu o multime de dotari (2.0TDI 170cp sau benzinar turbo), Mazda 6, si multe altele + variante sh care sunt o multime, si le gasesti cu o varsta de 1 an si max 30.000km.
-
ScorpyonVAG, joi, 23.02.2012 20:51@
A nu se intelege ca nu imi place. Imi place foarte mult. Insa pretul este cam mare pentru bugetul nostru. Normal ca lui Gigi sau la alt milionar nu i se pare un pret mare. Banii aia ii cheltuie intr-o noapte la club :).
-
gtrazvan, joi, 23.02.2012 21:06BMW 320 D FULL >60.000 eur, putin. Configurati A4TDI full. Sare de 70.000
Vazand pretul unei avriante full, de ~60k de EUR, am intrat pe audi.ro si am inceput a configurez un A4 2.0 TDI 177 CP. Am plecat de la 36.000 de EUR si la 70.000 de eur m-am oprit, mai erau acteva optiuni. Nu credeti, intrati si configurati.
-
@C-G-C, joi, 23.02.2012 21:14
Defapt 0,7sec, oricum nu conteaza foarte mult, BMW nu castiga prin 0-100km/h, diferenta o face de fiecare data altceva fata de concurenta.
-
tzenu_bmw, joi, 23.02.2012 21:19extrem de scump..........
60k euro pe un 320d........este o prostie........ chiar si pentru cine are bani cu saci este o alegere neinspirata......... cu 60 de mii iti iei mercedes S-classe din 2010........cea mai tare masina din lume...... inteleg k este cea mai buna masina din clasa insa preturile astea merg prea sus........... dai 60 de mii pe un 320D si dupa 3 ani de exploatare in romania il vinzi cu 14 mii in targ........ce afacere.......
-
Alex Seremet (BMW), joi, 23.02.2012 21:32Despre preţ
Modelul testat este unul cu o echipare foarte completă. Trapa cred că era printre singurele opţionale care nu a fost introduse. În echiparea standard modelul oferă destul de multe, de exemplu climatizare sau comutatorul Driving Experince Control cu modul ECO PRO. În echipamentele opţionale intră multe sisteme care până acum erau în general rezervate pentru segmentele superioare sau de lux: sistem de asistenţă la parcare cu 3 camere, amortizoare adaptive sau sistem side-view cu 2 camere plasate în aripile faţă pentru vizibilitate la ieşirea din spaţii înguste. Trebuie amintită şi cutia automată cu 8 trepte care este una din cele mai performante din segment. Sunt chiar opţionale, aşa cum este sistemul Side View (2 camere plasate pe aripă, în faţa roţilor faţă, pentru vizibilitate la ieşirea din spaţii înguste), Head-up Dispaly Full color sau funcţii extinse internet pe care competiţia nu le are nici pe vârfurile de gamă. Nu trebuie să justificaţi preţul pentru echipamentele opţionale prin experienţa unor liste de opţionale ale automobilelor de volum. La acelaşi nivel de echipare, Seria 3 este la nivelul Audi A4 şi Mercedes C Klasse, în contextul în care are şi pachetul de service Basic Service Inclusive - cu revizii gratuite în primii 5 ani sau 100.000 km. dan_grc
-
Alex Seremet (BMW), joi, 23.02.2012 21:34Explicatie dan_grc
Ori nu a explicat vanzatorul, ori nu ai fost tu atent. Exista 3 linii de design care schimba complet masina, asa cum era Pachetul M. Pe Modern Line bordul vine in culoarea bej. Este o optiune care personal mie nu imi place. Insa Sport Line, cu marcaje rosii, imi place la nebunie. Acum, prin liniile de design, masina pote fi personalizata foarte bine vizual. Nu trebuie sa o judeci doar dupa experienta cu o singura linie de design.
-
X5, joi, 23.02.2012 21:44
frate la banii astia iti iei o insignia biturbo 4 x 4 full sau o insignia opc si mai pui 20 de mii deoparte sau cum zicea cineva un x 5,noul ML ... ce naiba o fi ea bmw dar daca un 320 e atat 335 xi cat o mai ajunge 100 k ?
-
LauCalin, joi, 23.02.2012 22:15
Da, o super masina cu o tehnica impecabila. Nu ai cum sa nu recunosti ca cel putin dpdv tehnic BMW este undeva sus, foarte sus. Ma inclin in fata inginerilor care au proiectat masina asta, dar prefer totusi un S60 cu vreo 6-7000 de euro mai ieftin iar de diferenta de bani prefer niste optionale super misto. Asta ca sa nu zic si de alte alternative. Chiar si asa, cine isi permite si isi doreste masina asta o cumpara fara sa se gandeasca la altceva, poate numai la un alt BMW. Aici e acea "magie" care evidentiaza pe BMW de multi. :)
-
lulu, joi, 23.02.2012 22:37Locatie test-drive
Ati ales un traseu foarte potrivit unui test drive, drumul catre Herculane dinspre Uricani, Valea Jiului, mai exact Cheile Butii. E un loc de o frumusete rara unde vin turisti din toata tara si pe care vi-l recomand tuturor. Felicitari !
-
Vlad, joi, 23.02.2012 23:18Nou vs sh
Multe comentarii penibile legate de pret: numai comparatii de mere cu pere, ca la banii astia imi luam Titanicul si l reconditionam :) Clasa premium are preturi ce nu sunt pt marea majoritate, insa dotarile si performantele sunt pe masura. Gandirea tipic/ penibil romaneasca se gaseste pe multe din aceste site uri, insa prea putini inteleg ceva din tehnologia acestor masini.
-
dan_grc, vineri, 24.02.2012 00:09
@Alex Seremet (BMW) Eu stiu ca exista 3 linii de design si m-am urcat si intr-un exemplar cu alta configuratie care-mi placea, era un 328i, eu am spus doar ca acea configuratie era aiurea
-
xy, vineri, 24.02.2012 00:35Justificat (90%)
Intr-adevar, 60 de mii euro pentru o berlina de clasa medie, e mult. Totusi, pretul e justificat intr-o masura de calitatea fabricatiei, de lista de dotari premium, de imaginea de marca puternica, de confortul psihologic pe care ti-l ofera o astfel de masina, SI, in primul rand de tinuta de drum. Am condus generatia precedenta de seria 3, tot cu acest motor, doar ca in varianta mai "slaba" de 177 de cp. Ce ar fi de zis? Pai, masina merge ca pe sine, motorul trage superb si iti da senzatia ca resursele de putere sunt nelimitate, suspensia e perfecta, cei de la BMW au gasit compromisul perfect intre sportivitate si confort. Feeling-ul e premium, tot ce tine de masina iti da senzatia de premium, de la pielea de pe scaune/volan pana la sunetul usilor la inchidere. Si totusi, vorbesc de generatia precedenta de seria 3... la care daca ma straduiesc putin, as putea sa-i reprosez totusi duritatea plasticului din care e construita plansa centrala, nu zic, e foarte bine finisat, dar e putin dur. In rest, totul e premium, dupa cum ziceam. Revenind la noul seria 3, nu sunt prea multe de zis... baietii de la BMW au pus pe el cam tot ce au ei mai bun la ora actuala. Iar cu putina rabdare, se poate configura un model in aceasta varianta de motorizare, echipat ok, pe la 40 de mi de euro. Ceea ce mi se pare corect, in conditiile in care ai o masina nu foarte departe de perfectiune, din toate punctele de vedere. Una peste alta, o masina completa cu un pret pe masura. Dar un lucru e sigur, as cumpara-o oricand. P.S. recomand tuturor sa conduca un BMW inainte de a face comentarii... pentru ca dupa ce il conduc, s-ar putea sa fie redusi la tacere:) (nu exagerez deloc cand zic asta). Numai bine.
-
tzenu_bmw, vineri, 24.02.2012 07:03@Vlad.......
ia rte rog explicam,i si mie ce tehnologie foloseste bmw de seria 3 este asa scumpa.........?????? uite ca ford focus si vw golf au sisteme ce iti parcheaza masina automat..si sunt masini de 20-25 de mii euro........ cum zici si tu clasa premium nu este chiar pt. oricine.......insa preturile astea sunt prea umflate...... anu trecut cei de la AUTOMARKET au testat si un seria 3 Performance.....care avea un pret de 80 de mii euro......... pai ca sa te enervez si mai tare........cu 80 de mii iti iei si ferrari 430 daca cauti pe dincolo prin targuri,.......si sa nu comparam bmw cu ferrari chiar daca italianca are 6-7 ani in spate 'vechime'.........
-
C-G-C, vineri, 24.02.2012 08:24Inca ceva zic, inca ceva...
@ Pt amiba fara nickname care ma citeaza : sunt decat 0.3 sec. Seria 3: 7.6s; A4: 7.9s. O diferenta care exista intradevar si nu trebuie contestata. @ Pt Seremet care incearca sa justifice un pret astronomic: Faceti ba un configurator ca lumea pe site, ca sa putem sa ne dam seama singuri ce optiuni are masina asta si sa nu fie nevoie sa te credem pe cuvant. Daca merg pe pagina aferenta noului Seria 3 si dau configurare pot sa-mi aleg doar culoarea si jentile, iar daca ma duc la meniul "configurator BMW", in poza apare vechiul seria 3. Jenant. @ Pt. gtrazvan, aplaudacul de servici: Am configurat pe bmw.de, respectiv audi.de si mie mi-a dat asa: Seria 3 320d sport line: 63000€ A4 2.0tdi S-line: 53000€ Ambele full, automate, cu toate optiunile posibile. Poata ca diferenta de 10k vine de la cutia de viteze cu 8 trepte, motorul putin mai performant si faptul ca seria 3 este un model nou. Iar daca cei 10k sunt justificati o va decide piata, nu noi. P.S.: @Daca vi se pare prea "dur" :D comentariul, cenzurati dar nu-l stergeti ca am muncit si eu 20 min, numai sa configurez tablele astea. Thx
-
@C-G-C, vineri, 24.02.2012 09:02
Pe acest site era o comparatie intre 320dM6 si audi 20.tdi M6 7,5 vs 8,2. tu il compari cu 2,0 tdi multitronic care este OK.
-
dan_grc, vineri, 24.02.2012 12:08
@tzenu Toate sunt umflate, inclusiv la focus si golf, dar daca te intrebi ce tehnologie are seria 3 deja este o alta discutie, dar inutila zic eu, dar pt un fan Bmw este cam de neinteles, tu crezi ca "ursuletul" in anii " 80 nou ti-l permiteai? iar discutiile astea ca la banii astia as lua nu stiu ce sau nu stiu cum sunt penibile, s-a mai spus aici de multe ori, nu te obliga nimeni sa-ti pui toate optionalele, ia pune pe un golf toate optionalele posibile si-o sa ai o surpriza, se ajunge usor la 16 mii si pt o corsa. Si da, sa nu comparam Ferrari cu Bmw, dar nici la intretinere.Pana una alta eu te sfatuiesc sa mai mergi si cu modele mai noi de la Bmw, stiu ca e bine si cu cele clasice, dar poate nu te mai intrebi nedumerit ce mare chestie de tehnologie exista acum
-
abc_e?, vineri, 24.02.2012 12:09320d
Strict pentru unii comentatori. Cum puteti compara o masina second hand cu una noua, virgina? Intotdeauna poti sa-ti cumperi o masina sh la un pret avantajos, e logic. Predomina doar mentalitatea de meltean se pare. @tzenu_bmw Cred ca ai crescut prea mult pe langa targul de la Vitan. S-classe din 2010 de care zici tu ca "e cea mai tare masina din lume" cat a costat in 2010? Dar Ferrari 430? Nu va mai imbatati cu apa rece aducand in discutie Focus, Golf, etc. Niciodata aceste masini n-o sa-ti induca aceeasi stare ca un BMW, Audi, Mercedes, Infinity, Lexus sau Volvo. Este evident ca o masina noua se devalorizeaza mult imediat dupa ce-ai cumparat-o; e ca la telefoane, laptopuri, etc. Cred ca cine conduce o masina premium Full Option (ma refer nu doar la full cu piele fara navi si trapa cum zice samsarul din targ) stie ce satisfactie are in fiecare zi.
-
asd, vineri, 24.02.2012 13:19Mai grsiti cam des
Bangle nu are nimic cu masina asta .. nu e nebunia lui Bangle 0-100 in 7.5 sec 320D 184cp 4,5% consum mediu. Astea sunt datele oficiale. Voi scoateti din buzunar.
-
unckle, vineri, 24.02.2012 13:46
@Vlad - mi-ai luminat ziua cu "reconditionarea titanicului" , felicitari :) @Gibonii care si-ar cumpara insignia sau focus cu sistem de parcare automata : Succes ... dar sa nu plangeti pe urma ca puteati sa aveti un BMW (sau Audi/MB) si ati aruncat o carca de bani pe o coaja... Configuratoarele de pe internet nu sunt 100% corecte .. ala de la BMW este petarda (aviz d-lui Alex) .. si ce iti da de acolo nu este acelasi lucru cu ce iti cere dealerul cand configurezi o masina la reprezentanta. @Domnii care spun ca este prea scumpa: avand in vedere ca este in zona premium, un constructor isi poate permite sa se adreseze unui public cu o dare de mana ceva mai larga decat publicul masinilor de volum. Din aceasta cauza un constructor premium isi permite sa includa in oferta optionale care pot dubla pretul de lista, lejer. Nu esti obligat sa le iei pe toate ... nu ti se cere .... dar daca vrei sa stai cu mana pe volan incalzit, cu curu pe piele "exclusiva", cu ochii intr-un HUD color ... si tot asa ... platesti. Este adevarat ca preturile cerute pe optionale sunt mari, prea mari dupa umila mea parere. Pe partea tehnica nu ai ce reprosa si nu cred ca este posibil sa spui "nu ofera suficiente pentru banii pe care ii cere". In ceea ce priveste achizitia unui 320d .. in orice configuratie de dotari ... este ca in bancul ala cu "mersul la McDonalds pt o salata este ca mersul la "fete" pentru o imbratisare". Daca tot te apuci sa-ti iei BMW, ai cel putin 2 miliarde in cont si esti dispus sa te desparti de ele :)) de ce draq te mai gandesti la "Diesel frate ca sa consume putin". Un diesel consuma mai putin, nimic mai adevarat, dar pentru inca 5000Euro (sau mai putin, in functie de combinatiile de dotari) poti sa ai o "minune" a tehnicii, respectiv motorul de 2 litri pe benzina. Cat de mult te poate costa in plus, anual, diferenta dintre cele doua masini? --- simplu de calculat: cu Dieselul mergeti 15000km cu 7% medie (desi tre sa o calci ca sa se intample asta) si cu benzinarul mergi 15000km cu 10%. Diferenta de 450 de litri de benzina, inmultita cu pretul actual ... cam 500Euro ... dar frateeeee ai 245 de cai si cuplu de la 1250rpm ... si este un benzinar ... care nu troncane... Personal, daca as merge maine la BMW ca sa iau una, 328i ar fi alegerea, nimic altceva. (poate 528xi .. dar este intr-o alta zona de bani si ne intindem...) Cand va mai apucati sa tipati la Alex Seremet incercati sa va aduceti aminte ca el este cinstit si mentioneaza faptul ca lucreaza pt bmw ... si incercati sa va aduceti aminte ca, spre deosebire de niste fanatici din curtile renault-ford-opel, el foloseste un limbaj "prietenos". Nu este singurul care comenteaza pe aici stand pe un scaun de dealer de masini, dar este singurul care recunoaste asta. Eu cred ca merita un gram de respect.
-
unckle, vineri, 24.02.2012 16:07
luk si rompetrol o sa cumpere de la petrom ca sa acopere cererea .. rezultatul va fi doar o noua scumpire... nu fi dudă...
-
Paul, vineri, 24.02.2012 16:21@Unckle
Corect. De acord cu ce ai spus.
-
Alex Seremet (BMW), sâmbătă, 25.02.2012 00:51
1. Probleme configurator - dau mesajul mai departe. Revin cu răspuns. Mulţumesc unkle şi c-g-c. 2. Dacă e să discutăm de bani, hai să discutăm atunci corect. Important nu e preţul de listă, importante sunt costurile de folosire pe lună. Şi aici intră service, combustibil, valoare de revânzare şi, poate cel mai important, finanţarea. Nu cred că are cineva bani să o ia cash... :) Nu încerc să creez o situaţie şi mai complicată. Cred, pur şi simplu, că la o decizie de achiziţie unde cântăresc partea financiară, nu comparaţiile unor echipări full sunt elementul tocmai relevant. Asta funcţionează doar pentru o discuţie care continuă cu "cât are pe bord" fiecare model. 3. Şi dacă tot am ajuns aici - ce nu cred că s-a înţeles: Este o maşină de teste pentru presă. Am echipat-o cu aproape tot ce se poate tocmai ca jurnaliştii care o testează să scrie în cunoştinţă de cauză, şi nu "din cărţi". Consider că asta e abordarea corectă, chiar dacă a transformat preţul în subiect principal de discuţie. Poţi să îţi iei un model decent echipat la un preţ mult mai jos. Fiecare are libertatea să îşi configureze maşina cum crede de cuviinţă. Poate nu vreţi asistenţă la parcare, nu vreţi net sau nu vreţi 5 camere video pe maşină, faruri adaptive, speed limit info sau asistenţă la părăsirea benzii de rulare. Un alt lucru care trebuie notat, comparaţi mere cu pere. O echipare "full" BMW nu este echivalentă cu una "full" Audi. De exemplu Audi nu are head-up display, nu are camere laterale faţă pentru ieşirea din spaţii înguste, nu are camere video nici măcar pentru parcarea cu spatele (sau poate nu am reuşit să găsesc eu în configurator). Şi lui Seria 3 îi lipsesc lucuri pe care le are Audi poate, însă nu lungimea liste de opţionale de la fiecare este acum în discuţie. 4. În final, pentru dan_grc: tu ai criticat ce are maşina mai bun. Nici mie nu îmi place Modern Line, dar sunt fan Sport Line. Ce ai spus tu a fost ceva de genul - "Seria 3 nu mi-a plăcut că are culoarea verde". De fapt asta încercăm noi să vă convingem - maşina a devenit mult mai personalizabilă şi configurabilă. Cu siguranţă că unele elemente de design nu o să îţi placă (aşa cum nici mie nu îmi place acelaşi cadran crem! :)), dar poţi să le înlocuieşti cu altele, într-un stil complet diferit care sper să fie mai aproape de gustul tău. Dacă nu, din păcate ştim cu toţii că nu există maşina care place tuturor. 5. unckle, mulţumesc pentru observaţiile despre mine. BMW-ul din paranteză nu este să "mă dau" specialist, ci din fair-play. 6. tot pentru unckle - şi eu sunt de părere că un BMW pentru purişti e benzină şi tracţiune spate, dar în RO 318d şi 320d au cam 80% din piaţă.
-
Alex Seremet (BMW), sâmbătă, 25.02.2012 00:55Lista de opţionale maşină test, preţuri fără TVA
Echipamente optionale Culoare Melbourne Red Metalizat 705,65 € Piele Dakota Negru / Roşu | Negru 1.016,94 € Încălzire pe volan 159,68 € Volan multifuncţional 0,00 € Jante aliaj usor 18" 672,58 € Şasiu adaptiv M 924,19 € Direcţie sport variabilă 378,23 € Sistem acces confort 479,03 € Cameră pentru mersul înapoi 353,23 € Capace oglinzin negre 0,00 € Covoraşe din velur 0,00 € Oglinzi helimoate 495,97 € Scaune faţă reglabile electric cu memorie pentru scaun şofer 1.083,87 € Banchetă spate rabatabilă fracţionat 412,10 € Scaune faţă sport 0,00 € Suport lombar scaune faţă 260,48 € Pachet de depozitare 125,81 € Încălzire scuane faţă 311,29 € Încălzire scuane spate 311,29 € Ornamente interioare aluminiu, cu linii fine longitudinale 159,68 € Cotieră faţă 125,81 € Finisaje interioare Roşu mat Coral 0,00 € Instalaţie spălare faruri 0,00 € Sistem de asistenţă la parcare 353,23 € Senzor ploaie 108,87 € Faruri Xenon 823,39 € Faruri adaptive 487,10 € Pilot automat cu funcţie de frânare 386,29 € Pachet lumini 210,48 € Asisten fază lungă 125,81 € Sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare 437,10 € Sistem de avertizare la schimbarea benzii de rulare 470,97 € Protecţie activă 294,35 € Surround view 621,77 € Sistem de parcare automată 294,35 € Sistem de navigaţie Professional 2.008,06 € Head-Up Display 823,39 € BMW Internet 0,00 € BMW HiFi harman/kardon 16 difzoare 1.008,06 € BMW Apps 210,48 € Interfaţă muzică pentru smartphones 83,87 € Panou instrumente de bord, conţinut extins 0,00 € Ornamente BMW Individual Shadow Line 437,10 € Capitonaj plafon BMW Individual antracit 201,61 € Sport Line 1.596,77 € Speed limit info 268,55 € BMW Service Inclusive 0 €
-
phlorin81, sâmbătă, 25.02.2012 22:32
Seria comentariilor a inceput de la observatia lui "grigore" legata de pretul masinii si toata lumea comenteaza daca SUNT sau NU SUNT justificati cei 60000 de euro pe care BMW ii pretinde din buzunarul fiecaruia pt a intra in posesia unui astfel de model. Ceea ce vreau sa spun e ca nimeni nu va obliga sa luati acest model cu aceasta motorizare sau echipare sau optionale!!! masina are un pret de baza si de acolo pornim toti!!!!! restul e la libera alegere....... Un A6 de exemplu FULL configurat in afara tarii a ajuns la 90000..... cu un TVA de 19%. Mai puneti inca un 5% pt ca suntem in Romanica si iar salta pretul........ Diferenta exista intre clase dar totul e ca sa facem comparatia de la egal la egal......... nu 320d FULL sau X5 chel.......
-
phlorin81, duminică, 26.02.2012 13:46
O observatie........ La test drive-ul cu BMW 530xd http://www.automarket.ro/test-drive/bmw-530xd-258-cp-m-sport-40855.html nu a comentat nimeni nimic ca avea pret de 90000...
-
unckle, luni, 27.02.2012 08:50
@Florin81 - am comentat eu , si am spus ca de banii aia luai un 550xi de murea lumea :) @AlexSeremet - Citesc cu o oarecare "tristete" acea cifra de 80% reprezentand motorizarile vandute de voi ... si imi aduc aminte ca nu am gasit o masina pe benzina cand am facut ultima achizitie (@fanii masinilor noi: da, a fost SH ... eu nu am nici o problema in a lua o masina de 3-4ani cu 50k la bord .. dar la o treime din pret). In ceea ce priveste optionalele ai o foarte mare dreptate, atat in privinta faptului ca masina testata a fost dotata exclusiv pentru a putea arata maximul posibil pentru potentialii clienti cat si asupra faptului ca poti obtine o configuratie buna si la un pret mult mai mic. Eu, citind lista aia de optionale, pot trai fara 2/3 din optionalele alea ... ca nu-s retard sa nu pot tine banda, sa nu pot parca decat avand 283 de camere video sau sa nu stiu cat este viteza maxima pe drum... asistent faza lunga (?? de parca merg numa noaptea pe strazi unde nu ma intalesc cu nimeni ... 200E pe care ii dai ca sa se "activeze" de 2-3 ori pe an...) si tot asa.
-
phlorin81, miercuri, 29.02.2012 17:15@unkle
da,ai mentionat 550ix........ dar romanu' vrea diesel,impozit mic,cheltuieli mici de exploatare si fala maaaaaaaaaaaaaaaare...... "mi-am luat 530xd full tata,FULL..."
-
doru, vineri, 02.03.2012 18:30Super masinuta...
Super masinuta... Nu degeaba Seria 3 este în continuare cel mai bine vândut model BMW şi un best-seller în segmentul premium de clasă medie; Nu ma mira ca invidia naste si comentarii rautacioase :)
-
cristi1305, sâmbătă, 03.03.2012 13:21@doru
pertinent comentariul. Am vazut si eu noul seria 3 in service la otopeni chiar cu o zi inainte de lansare. masina este o 'revolutie' pentru clasa ei, dotarile si confortul, senzatia in habitaclu se apropie de seria 5 (credeti-ma ca stiu ce vorbesc, conduc un E60 din 2009). cat despre dotari, nemtii sau alti europeni nu sunt atat de snobi ca romanii si pot sa traiasca cu un seria 3 fara "sistem" harman cu 16 difuzoare, interfata pt nu stiu ce smartphone sau Apps-uri...c'mon people, get your sh*t together, it's one of the beste cars ever made!
-
VLAD, duminică, 25.03.2012 00:25VLAD
60.000 de coco imi iau un apartament il inchiriez si scoate si vreo 300 de coco pe luna... si merg cu taxi-ul si mananc la restaurant. ASA DA ... ASA NU ..
-
Marius, vineri, 06.04.2012 23:40Seria 3
Am un E90 model 2006, 110.000 km, motorul mic de 129 cp, benzina automatic. In 6 ani si nu s-a stricat un bec la ea, desi de curand CD player-ul a inceput sa dea rateuri (noroc cu magazia de CD...). Masina a fost fo 42k EUR, din care 13 au fost optionale. Sunt genul care vrea lux si confort in loc sa fuga ca prostu'. E o masina exceptionala, nu vedeti ca de vreo 20 de ani nimeni nici nu mai incearca sa-i ajunga la clasa medie premium? A incercat Lexus, dar s-a lasat. A venit timpul sa iau alta. Desi, asa cum v-am spus, e exceptionala (si e a zecea masina pe care o am), probabil ca ma voi duce la altii. Optionalele sunt f scumpe si prea multe (parca Richard May zicea ca, in standard, la BMW iei doar 4 roti, volanul si aerul din interior), plus ca sunt prea multi cocalari cu bemv - drama e ca astia provoaca vreo 60% din accidentele de la noi. Cand ai insa 50-60.000, ai si alte optiuni super (si nu va uitati la nemti, ca si altii fac premium adevarat). Daca stii sa negociezi bine, la 45.000 iti iei un Volvo S60 1,6 180 CP cu absolut toate optiunile disponibile (la BMW asa ceva ar fi peste 65.000 la comparabil), pentru ca faci reduceri mari la pachete. Sau, si mai tare, la 53.000 iei un Jaguar XF 2,2D face-lift, 190 CP, de la niste baieti care se numesc Select Automotive (15% discount). Si nu tipati ca-s tepari, am 2 prieteni ce au luat deja de la ei, plus ca masinile sunt facute pentru piata germana. Inca o data, baieti, BMW si in general gama premium nu e pentru oricine - daca nu puteti, asteptati vreo 2 ani s-o luati la juma pret, sau uitati-va la Mondeo, Insignia etc...
-
gogu, marţi, 23.07.2013 09:43
de banii aia ma duc la femei 10 ani
59 de mii pe un sedan din clasa compacta? Doamne...