Interior
Sunt puţine lucruri care îţi mai aduc aminte de traiul auster de dinainte de Revoluţie? Sunt şi mai puţine lucruri care îţi vor aduce aminte în interiorul lui i3 de conservatorismul actualelor modele BMW. E o cu totul altă lume, inspirată de filmele SF ale lui James Cameron.
Poate doar aeratoarele, comenzile pentru climatizare şi unitatea de comandă a sistemului iDrive de pe consola centrală să mai amintească de ceea ce vedem azi în habitaclul unui BMW. Restul lipseşte.
E mult spaţiu, totul pare aerisit, iar artificiile de design lipsesc. Un ecran generos tronează în locul clasicei planşe de bord. E ca un tablou colorat pe peretele gri al unei galerii.
În cazul nostru, locul peretelui este luat de aspectul brut al plasticului ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), materialul inovativ din care a fost construită structura maşinii. BMW a căutat să le ofere celor din interior posibilitatea de a interacţiona cu materia primă, cu tehnologia inovativă de asamblare.
Deşi nu sunt materiale capabile să te seducă prin rafinament sau printr-un răsfăţ al simţului tactil, ele te implică parcă în procesul de fabricaţie, îţi dau senzaţia de apartenenţă la revoluţia tehnologică, iar asta compensează un uşor aspect auster. Pentru suma potrivită însă, BMW te aduce din nou în segmentul premium şi îmbracă totul în piele, lemn şi plastic moale.
Ergonomia se păstrează, chiar dacă acum trebuie să te obişnuieşti cu un selector de viteze poziţionat în spatele volanului, cu o formă nouă şi o funcţionare aparte. Să nu uit de volanul cu două spiţe, care adoptă un design simetric şi uşor confuz. De ce? Pentru că realizezi cu greu cum sunt virate roţile tale.
Spaţii de depozitare sunt multe. Ai loc pentru sticle, pentru telefon mobil şi alte mărunţişuri. Ai loc şi pentru pasageri, patru la număr. Spaţiul pentru picioare este extrem de generos, similar cu cel dintr-un monovolum. E cam fel de mult loc ca într-un Opel Meriva. Iar spaţiul la nivelul capului permite şi transportul pasagerilor mai înalţi.
Cu accesul va fi ceva mai greu, uşile cu deschidere opusă nefiind chiar cea mai practică alegere. Mai ales atunci când închiderea lor nu se face independent. Portbagajul pare a fi şi el suficient pentru bagajele a patru oameni. Bagaje de mână, ce-i drept. Capacitatea sa este de 260 de litri, adică similară celei pe care o găsim într-un A1.
... Dacă rezistaţi cu stoicism în modul EcoPro+ (nu veţi sări de 90 de km/h), autonomia promisă de BMW este de 200 km/h. ... wtf ?!?!