Tinuta de drum

4.5

Suspensia lui BMW M240i xDrive se va simți destul de diferit în funcție de cum vei configura mașina. Din păcate, BMW nu oferă suspensia adaptivă M în standard, iar asta înseamnă că trebuie să mai scoți ceva bani din buzunar pentru a te lipi perfect

Modelul oferit mie pentru acest review a beneficiat de o suspensie adaptivă, iar aceasta și-a făcut treaba bine, filtrând impecabil și ferm denivelările din asfalt. Da, suspensia lui M240i e un pic mai fermă decât pe un model „normal”. Scaunele sunt și ele un pic mai rigide decât de obicei, iar asta amplifică senzația de fermitate transmisă de șasiu prin scaun, direct către coloana ta vertebrală. Per total, nu e cea mai confortabilă mașină din gama BMW, dar atunci când îți cumperi un model M Performance, ar trebui să știi la ce să te aștepți.

Această rigiditate vine și cu ceva avantaje, mai ales când conduci sportiv. Asta pentru că te va menține stabil, pe trasa ideală, la viteze mai mari. Mașina nu a arătat ruliu pronunțat, iar greutatea a fost menținută sub control aproape perfect de către șasiu.

O surpriză a fost, totuși, puntea față și aderența ei mecanică la viteze mai mari. Dacă vechiul M240i îți inspira încredere atunci când virai la viteze mai mari, noul model pare să fie setat să fie mult mai supravirator. Punțile sunt acum mai late și ampatamentul mai lung, dar chiar și așa, nu o dată am simțit ca roțile față alunecă, mașina intrând într-un ciudat efect de Tomahawk. Uneori ai impresia ca spatele pur și simplu oscilează prea mult, iar partea frontală a mașinii parcă vrea să taie virajul în două, în loc să urmeze trasa ideală.

Vina presupun că este a anvelopelor în acest caz, dintr-un motiv destul de simplu: mașina la momentul testului era dotată cu anvelope de iarnă iar temperaturile exterioare erau deja cu mult pe plus. Rămâne să testăm mașina și cu anvelope de vară de performanță pentru a ne face o idee mai bună.

În linie dreaptă însă, M240i xDrive este un monstru preocupat doar de a pune puterea jos cât mai eficient și mai rapid. Caracterul clasic al sistemului xDrive, care trimite intenționat mai multă putere pe puntea spate, se simte, iar uneori ai senzația că mașina chiar e propulsie pură, sub accelerare puternică.

 

  • Snow, joi, 11.08.2022 10:30

    O minune de masina, felicitari BMW ! Nu stiu de ce ti-ai lua M4 competition, la 96.000 de Euro cand inca exista asa ceva la 57.000 de euro. Superlativ absolut, cu mici accente negative la designul discutabil si masa proprie cam mare (1765 kg) pt. un coupe compact. Un plus totusi pentru tractiunea integrala care iti da posibilitatea sa folosesti toti cei 374 CP in relativa siguranta.

  • Mike, joi, 11.08.2022 16:48

    La poluare câte stele îi dăm? 5 stele la poluare. Mda

  • @Snow, joi, 11.08.2022 17:39

    O minune de masina, cu o minune de motor si o minune de cutie ZF, dar, desi sunt fan cu state vechi al arhitecturii clasice BMW si fan BMW in general, nu mi-as mai lua azi asa ceva. In 2022 o astfel de masina (perfecta pentru un impatimit al condusului sportiv, dar deh.., cu aglomeratia asta omniprezenta, nu prea mai avem spatiul pe unde a o face nestingheriti, in afara de un circuit adevarat gen Motor Ring Cerghid) pare nepotrivita pentru uzul cotidian, invechita, depasita tehnologic si total ineficienta, mai ales pentru cineva care a pus piciorul intr-o Tesla Model 3 sau sa zic in noul i4, ca sa raman in curtea BMW. Daca intrebam un tanar obisnuit de 18-25 ani azi care ar fi masina lui de vis, cel mai probabil ar spune Tesla sau ceva similar, pe cand daca i-ai prezenta un astfel de BMW, in ciuda cifrelor admirabile legate de performanta, ar zice ca ar fi mai potrivita pentru cineva de peste 60 ani, probabil ar fi ideala pentru ta-su sau unchi-su. Stiu, stiu, e pentru pasionati, dar realizeaza cineva ca pasionatii aia reprezinta pe piata auto un procent aproape egal cu zero, oricum ceva neglijabil? Eu unul in Bucuresti am vazut un singur BMW seria 2 coupe si nu era un M, ci motorizare obisnuita si recent inca unul la Nadlac, cu numere de export de Germania, adus tocmai atunci ca sh de la nemti de vreun pasionat. Si inainte sa sariti la gatul meu, cumparati-o voi ca sa nu regretati apoi disparitia ei de pe piata, va invit, dar sunt sigur ca o veti cumpara doar din gura, precum ati cumparat si monovolume si sedanuri medii si 4x4 pe sasiu si masinute de clasa mini, care toate usor usor dispar de pe piata si unii plang dupa ele cu lacrimi de crocodil, dar niciodata nu si-ar deschide punga pentru asa ceva. In caz ca cineva ar dori sa ma intrebe, daca un BMW seria 2 este nepotrivit si invechit, atunci care ar fi o masina potrivita dupa parerea mea pentru 2022, as zice simplu: orice masina cu minim o forma serioasa de electrificare si caroserie practica, gen o Honda Civic precum cea testata de Automarket luna trecuta sau un Renault Captur PHEV sau un Kia Sportage PHEV.

  • Seriff, vineri, 12.08.2022 09:03

    Masina e top, sa o compari cu Renault Captur, e ca si cum ai cumpara mere cu pere, stai linistit ca sunt oameni care isi doresc o astfel de masina, legat de ce isi doreste un tanar, nu stiu unde traiesti tu, dar eu in Tesla vad numai pensionari obositi si zgarciti care si-au luat Tesla fiindca e benzina scumpa, nu dau 2 lei pe mediu, ii intereseaza sa iasa ieftin. @ Mike legat de poluare, polueaza mult mai putin decat orice fabrica producatoare de baterii pentru panaramele electrice.

  • adrian, miercuri, 17.08.2022 14:31

    de mentionat ca interiorul a suferit mici modificari