Tinuta de drum

5.0

Aici BMW M550i xDrive poate fi, ori mai bun decât te așteptai, ori sub medie. Depinde cum percepi această mașină. Așa cum am spus mai sus, acesta e un model M Performance, iar scopul mașinilor ce au litera M în componența numelui este să acela de a umple un gol în gama producătorului german.

Acest gol se poate observa foarte ușor, mai ales dacă vorbim de gama Seria 5. Între modelul 540i și versiunea de top M5 avem un adevărat hău, de aproape 200 de cai putere. Fix între cele două versiuni menționate anterior se poziționează M550i cu ai săi 530 CP. Așadar, scopul acestei mașini este să îți ofere foarte multă putere, mai ales în linie dreaptă, dar fără a fi la nivelul unui M5 pe viraje. De ce? Pentru că M550i se dorește a fi și o mașină confortabilă, practică.

Iar asta se simte, mai ales în viraje. Comparativ cu modelul M5 sau M5 Competition, versiunea M Performance se înclină mai mult, are mai mult ruliu, dar și o anumită grație care lipsește de pe versiunile mai potente. Sigur, asta va lucra în defavoarea ei pe circuit, dar în viața de zi cu zi, ar putea fi caracteristica ce o recomandă în fața suratelor ei.

De ce? Pentru că e destul pentru drumurile publice. Accelerația incredibilă, modul în care se acumulează numerele în vitezometrul din bord, silențiozitatea și rafinamentul acestei mașini pot fi foarte periculoase pentru permisul tău. Asta pentru că senzația de viteză resimțită de la volan este redusă de izolarea fonică excepțională și confortul suspensiei adaptive. Practic, nici nu realizezi când rulezi cu viteză mare.

Pe viraje, sistemul xDrive și diferențialul sport de pe puntea spate fac din M550i o mașină cu un comportament neutru, ce poate deveni supraviratoare. Adică poți vira foarte ușor și dacă o să calci zdravăn accelerația, pentru că momentul motor de 750 Nm, fiind livrat pe roțile spate cu precădere, imprimă derapaj într-o milisecundă.

Practic, din momentul în care sistemele mașinii simt că o roată de pe spate pierde aderența, încep să trimită puterea pe cealaltă parte și să blocheze treptat diferențialul spate. Iar asta duce, la rândul său, la un control fantastic de precis al traiectoriei, dacă știi ce faci la volan.

Dar BMW M550i xDrive nu e doar despre precizie și viteză. E și despre confort și rafinament, iar această mașină livrează la toate capitolele. Atunci când nu urmărești doborârea de recorduri de viteză pe uscat, M550i devine un animal foarte docil.

Suspensia în modul Confort absoarbe tot ce e de absorbit din imperfecțiunile asfaltului, iar sistemul de sunet Bowers & Wilkins te va trata ca pe un rege. Totul e de un rafinament cum numai o mașină dezvoltată pe parcursul a 50 de ani ar putea oferi.

  • Edikkk, vineri, 17.12.2021 08:00

    Dar vai să ne uităm cu admiraţie exact la maşina care ne omoară cu poluarea ! Câtă prostie !! PS Să vedem dacă trecem cenzura.

  • Seriff, vineri, 17.12.2021 08:45

    ''Lucrurile nu stau bine pentru cei ce vor să alimenteze în continuare cu suc concentrat de pe vremea dinozaurilor'' - ce jurnalism, ce expresii de balta. @Edikk, uite totusi ca tu inca traiesti, se pare ca poluarea nu e atat de mare incat sa scapam de tine, mare pacat.

  • dan_grc, vineri, 17.12.2021 09:10

    Îl astept ca 520d mild hibrid la mana a doua, nu e pasăre rară, dar nu mă supăr :).

  • petrush, vineri, 17.12.2021 10:20

    Nu. la juma de pret iei 530dx, si ai si "arome cetanice" cum eronat zicea baiatu' mai sus. hai sa facem un efort sa terminam petrolul,pentru sanatatea generatiilor viitoare.

  • Alfy, vineri, 17.12.2021 10:40

    Nu stiu ce sa zic dar pe asa un site m-as astepta sa gasesc persoane pasionate de masini si domeniul auto care stiu sa aprecieze o masina de calitate indiferent de marca, pret, combustibil, vechime, etc. Mai ales ca orice masina are calitati si defecte si nu e totul alb sau negru. Sau macar care sa fie capabili sa aduca o critica obiectiva. Si deschizi un articol si gasesti doar diaree verbala si comentarii penibile de la aceiasi oameni care primesc de 10 ori mai multe downvot-uri decat like-uri si totusi continua sa raspandeasca hate-ul, trolling-ul si dezinformarea. Probabil ar trebui sa faceti ceva mai productiv cu timpul liber, mai ales daca nu va plac masinile. Abia asa se vede cat de limitati, frustati, rautaciosi si invidiosi suntem ca oameni si natie. De asta nici nu meritam lucruri bune.

  • ds, vineri, 17.12.2021 11:00

    Designul interior merită cu vârf și îndesat mânuța roșie ce i-ați dat-o. Mai ales combinația de piele maro (mă dor ochii de la culoarea asta) cu negru de la bord.

  • Je, vineri, 17.12.2021 11:54

    ''însetat de arome cetanice mari''?? Daca era Diesel sa zic ca mai intelegeam figura de stil aleasa dar din cate stiu eu masina e V8 benzina, deci in cel mai bun caz puteai sa zici însetat de arome "octanice"mari. La scoala am invatat ca cifra cetanica e un indicator de calitate al motorinei, cifra octanica e a benzinei. ;) Nu stiu ce scoli ati facut voi dar poate ca scoala pe care am facut-o eu e mai veche si mai proasta...

  • Andrei, vineri, 17.12.2021 12:54

    Aproape un GT. Dar cine a inventat cacaniul ala de la interior si capacele oglinzilor in nuanta aia ar trebui sa stea pe coji de nuca. Si indicativul modelului ar trebui eliminat, astfel masina ar ramane o surpriza. Din pacate 5 este o masina prea mare si grea, iar dimensiunile interioare sunt ridicol de mici. Foarte confortabila, insa cu inertie multa pe viraje si la schimbarile de directie. Nu vad niciun motiv sa iau un 550i in fata unui 340i.

  • inexorabil, vineri, 17.12.2021 15:36

    Prestidigitaţie, scuze. AM, mai corectaţi şi voi, măcar din când în când. Pentru că nu vreau să mă raliez vocilor care vă acuză făţiş de comoditate, de indolenţă, de neatenţie…

  • Corocsenie Adrian, sâmbătă, 18.12.2021 10:38

    O masina reusita de la A la Z dar cu viitor incert dupa 2030.

  • ^, sâmbătă, 18.12.2021 20:51

    pana atunci o sa mai ard multe cauciucuri cu ea. Si multe cisterne de benzina. Talpa... De neinteles pentru epilati oricum.

  • Ion, duminică, 19.12.2021 10:50

    @^ O arzi pe la munca de jos poate...saracie !

  • in gradina lu' Ion, duminică, 19.12.2021 17:46

    asa e Ioane, ai dreptate. Nu-ti vine sa crezi ca altii au si tu nu?

  • Ion, duminică, 19.12.2021 18:52

    @in gradina lu' Ion Pai tocmai asta e ca eu am si altii nu printre care si tu.

  • Kirotractor, luni, 20.12.2021 10:04

    Prea mare la 5m pentru gusturile, garajul, nevoile, dar și portofelul meu. :-) Preferabil oricum unui M5 la practic același zvâc, însă confort în plus și bănet în minus. Pe scurt, destule păcate li se pot ierta bavarezilor pe motivul admirabilei lor căpoșenii de a rămâne și ”uzați moral” cât se mai poate. P:S. ”Maroniul” ăla din interior e un vermillon de fapt și merge bine cu albastrul ext. (și mai bine cu un ”british racing green”, dar na, de gustibus...)