Tinuta de drum
Aici BMW M550i xDrive poate fi, ori mai bun decât te așteptai, ori sub medie. Depinde cum percepi această mașină. Așa cum am spus mai sus, acesta e un model M Performance, iar scopul mașinilor ce au litera M în componența numelui este să acela de a umple un gol în gama producătorului german.
Acest gol se poate observa foarte ușor, mai ales dacă vorbim de gama Seria 5. Între modelul 540i și versiunea de top M5 avem un adevărat hău, de aproape 200 de cai putere. Fix între cele două versiuni menționate anterior se poziționează M550i cu ai săi 530 CP. Așadar, scopul acestei mașini este să îți ofere foarte multă putere, mai ales în linie dreaptă, dar fără a fi la nivelul unui M5 pe viraje. De ce? Pentru că M550i se dorește a fi și o mașină confortabilă, practică.
Iar asta se simte, mai ales în viraje. Comparativ cu modelul M5 sau M5 Competition, versiunea M Performance se înclină mai mult, are mai mult ruliu, dar și o anumită grație care lipsește de pe versiunile mai potente. Sigur, asta va lucra în defavoarea ei pe circuit, dar în viața de zi cu zi, ar putea fi caracteristica ce o recomandă în fața suratelor ei.
De ce? Pentru că e destul pentru drumurile publice. Accelerația incredibilă, modul în care se acumulează numerele în vitezometrul din bord, silențiozitatea și rafinamentul acestei mașini pot fi foarte periculoase pentru permisul tău. Asta pentru că senzația de viteză resimțită de la volan este redusă de izolarea fonică excepțională și confortul suspensiei adaptive. Practic, nici nu realizezi când rulezi cu viteză mare.
Pe viraje, sistemul xDrive și diferențialul sport de pe puntea spate fac din M550i o mașină cu un comportament neutru, ce poate deveni supraviratoare. Adică poți vira foarte ușor și dacă o să calci zdravăn accelerația, pentru că momentul motor de 750 Nm, fiind livrat pe roțile spate cu precădere, imprimă derapaj într-o milisecundă.
Practic, din momentul în care sistemele mașinii simt că o roată de pe spate pierde aderența, încep să trimită puterea pe cealaltă parte și să blocheze treptat diferențialul spate. Iar asta duce, la rândul său, la un control fantastic de precis al traiectoriei, dacă știi ce faci la volan.
Dar BMW M550i xDrive nu e doar despre precizie și viteză. E și despre confort și rafinament, iar această mașină livrează la toate capitolele. Atunci când nu urmărești doborârea de recorduri de viteză pe uscat, M550i devine un animal foarte docil.
Suspensia în modul Confort absoarbe tot ce e de absorbit din imperfecțiunile asfaltului, iar sistemul de sunet Bowers & Wilkins te va trata ca pe un rege. Totul e de un rafinament cum numai o mașină dezvoltată pe parcursul a 50 de ani ar putea oferi.
Dar vai să ne uităm cu admiraţie exact la maşina care ne omoară cu poluarea ! Câtă prostie !! PS Să vedem dacă trecem cenzura.