BMW M6 Convertible -

4.4 Benzina Turbo (M6) 560CP Aut7

Motor / Transmisie

5.0

Capota extrem de lungă a modelului M6 adăposteşte o adevărată uzină nucleară. BMW a creat un motor incredibil de puternic: 560 CP obţinuţi dintr-un V8 supraalimentat de 4.4 litri. Faţă de generaţia anterioară, BMW a ales să renunţe la motorul aspirat de 5.0 litri cu 10 cilindri în V ce furniza 507 CP. Şi bine a făcut. Noul motor oferă aproape la fel de multă putere ca un supercar, dar aceasta este ambalată într-o formă mult mai "civilizată". Este cam cel mai mai puternic cabrio din această zonă, singurul concurent care se apropie fiind noul Mercedes-Benz SL63 AMG de 537 CP. Ce-i drept Mercedes mai are în ofertă şi foarte exclusivistul SL65 AMG, propulsat de motorul V12 de 6.0 litri de 630 CP, dar preţul de aproape 250.000 euro îl scoate din ecuaţia noastră. 

Revenind la noul propulsor V8 turbo, acesta oferă 560 CP între 6.000 şi 7.000 rpm şi un cuplu maxim de 680 Nm livraţi între 1.500 şi 5.750 rpm. Sunt cifre care fac să zâmbească orice pasionat al automobilelor sport. Pe lângă puterea livrată aproape în orice zonă a turometrului, sunetul livrat pe cele patru evacuri este divin. La pornire, motorul se trezeşte la viaţă cu un lătrat ce se reduce apoi la un mârâit înfundat. Motorul este gestionat de trei moduri de exploatare: Efficient, Sport şi Sport Plus. Efficient este gândit pentru exploatarea urbană şi condusul liniştit. Este incredibil cum acest monstru de 560 CP poate fi condus atât de uşor în oraş. Motorul se opreşte la stop şi reporneşte cu un sunet delicios atunci când eliberezi pedala de frână. Este primul sistem Start-Stop pe care nu l-am dezactivat, pentru că este o plăcere să auzi motorul pornind din nou şi din nou. Şi din nou.

Apoi există cutia de viteze cu şapte trepte şi două ambreiaje. Trecând peste faptul că sistemul de comandă este un pic diferit faţă de cel al unei cutii de viteze automate normale, BMW a reuşit să creeze una dintre cele mai bune cutii de viteze din lume. Schimbările de treaptă sunt fenomenal de rapide, iar viteza de reacţie poate fi reglată. Levierul este mic, plasat perfect şi poate fi acţionat ca un joystick în toate cele patru direcţii. Marşarierul este în stânga sus, iar modul P nu există fizic. Modul de parcare al cutiei de viteze se activează automat când motorul este oprit în D sau R.

  • dany, marţi, 09.10.2012 19:01

    caroserie insuficient de rigida? ma indoiesc... normal ca e mai putin rigida ca a coupeului...

  • CN, marţi, 09.10.2012 19:06

    Bravo Automarket tineti-o tot asa!Sunteti cei mai tari!

  • ShelbyV8, marţi, 09.10.2012 19:57

    Ati testat multe BMW-uri... Cand vedem si un Mercedes SL sau CLS?

  • tzenu_bmw, marţi, 09.10.2012 22:48

    2055 kilograme........cam mult cu 4 persoane adulte la bord si un rezervor plin........deja sari de 2tone jumate........+ ceva bagaje....

  • dan_grc, marţi, 09.10.2012 23:01

    Despre pret ce se mai poate spune, e cu 35 de mii mai scumpa decat M5 ca pret de pornire, dar e clar ca nu este pt persoane practice, si eu as alege M5-ul, dar arata superb alaturi de varianta coupe. @Tzenu, nu este o masina pt 4 persoane adulte, in spate pot lua maxim 2 copii mai subtirei asa, chiar daca oficial este 2+2.

  • nume, miercuri, 10.10.2012 00:01

    Bolid? Alo?! Credeam ca ma aflu pe un site auto, nu la vreun post de stiri basit.

  • jan, miercuri, 10.10.2012 08:26

    Apropo de masini, am fost plecat o perioada din buc. si cand m-am intors am iesit sa ma blimb, intr-o ora jumate - doua, am vazut, Bentley, SL, Seria 6 Coupe, RS4 si nu in ultimul rand seria 3 cu Pachet Sport in culoarea aia de prezentare, albastru inchis, pot sa zic ca seria 3 pachet M este cea mai frumoasa berlina pe care am vazut-o vreodata. Seria 6 coupe trece putin mai neobservat in timp ce SL trece chiar foarte observat, naspa ca seamana mai mul cu un SLK. M6 eu zic ca este cea mai completa masina sport.

  • un oarecare, miercuri, 10.10.2012 09:44

    Frumos, dar 160 000?Cam la ce nivel trebuie sa fi sa-ti permiti asa ceva?

  • Decebal, miercuri, 10.10.2012 13:23

    La ce tara avem se potriveste 100% Cine isi cumpara asa ceva la noi in tara, unde nu exista drumuri ci numai poteci neasfaltate e un mega meltean si un hiper retard. Imi va fi mila de masina care va circula pe cararile patriei

  • AAA, miercuri, 10.10.2012 13:28

    Cu 160 de mii cumperi 911 turbo si e mai frumoasa + ca e un Porsche...

  • 911, joi, 11.10.2012 10:52

    Misto muntii de la Km 20. Mergea si un burnout! ;)