BMW M6 Coupe

4.4 M6 coupe
4.6
de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 13 decembrie

Pentru că automobile

Te mişti alene pe autostradă, şerpuind în ritmul virajelor largi la o viteză care lasă ca lumina soarelui de toamnă târzie să mângâie foarte lent, cu viteza minutarului, diferitele părţi anorganice ale interiorului maşinii, transformându-le în petece de culoare gălbui-roşcată. Apoi, undeva înainte de Cernavodă, faci dreapta şi mergi spre nimic, cu Dunărea hoinărind şi ea liniştită în dreapta. E o zonă atât de calmă a României, încât ai paria că ultimii oameni care au trecut prin zonele astea lucrau cu unelte care astăzi ar fi considerate cel mult neconvenţionale.

Pe marginea şoselei ai copaci care-şi lasă umbra tihnită pe marginea asfaltului şi care par la rândul lor că au asistat la poveştile din cărţile de istorie. Ai viraje pe care le înnozi ritmat, sacadat, dar într-o cadenţă care aminteşte de un EKG lent, diluat. Treptele de viteză se schimbă aproape imperceptibil, indiciul ceva mai sănătos în acest sens fiind sunetul de bas răguşit al motorului Twin Turbo de 4.4 litri, o miniuzină producătoare de cadouri în avanpremiera Crăciunului.

Îţi dai seama că te relaxezi pe măsură ce trec kilometrii, iar zâmbetul care apare involuntar în colţul buzelor îţi arată că creierul are o viaţă a lui, cu bucuriile şi tristeţile sale proprii. Eşti în M6.

Nu e o maşină sport. Ştiu, faptul că vezi peste tot litera M şi sigla BMW sau puterea şi cuplul monstruoase ar putea să-ţi arate că testul ăsta e scris de un idiot. Dar nu, nu e o sportivă. E un touring relaxant al dracului de dinamic. O maşină care nu rupe asfaltul, nu calcă pe cadavrele faunei de pe şosea şi care nu e făcută pentru ca S-urile dintre conifere să devină spaţiu de joacă. Pe bune, nu. BMW M6 Coupe aleargă ca un nebun şi-şi contruieşte ego-ul pe baza istoriei de aproape 30 de ani, dar s-a transformat într-o maşină care, pe lângă faptul că e plăcută şi dinamică, e şi ciudat de prietenoasă. 

Dar, la 140.000 de euro, e normal. Nimeni nu dă banii ăştia ca să stea în casă cu un duşman.

  • Ruben, vineri, 13.12.2013 18:25

    Decilitri sau decalitri? Un decilitru e 0.1 litru. Un decalitru îs 10 litri.

  • Scorpionul.negru, vineri, 13.12.2013 20:32

    Bijuterie tehnica si estetica....dar la 140 de mii prefer 911.

  • Scorpionul.negru, vineri, 13.12.2013 20:33

    150 de fapt :)))

  • Andi, vineri, 13.12.2013 20:41

    Ai lui 440 CP? ... dar restul unde erau? ... :)

  • GhostDriver, vineri, 13.12.2013 21:24

    @Andi : Dacă nu ești în modul ”M” mașina nu va pune la lucru toți cei 560 CP. Felicitări fotografului! Pozele sunt superbe!

  • sapphire, vineri, 13.12.2013 21:59

    care-i treaba cu ''pentru că'' ăsta fiindcă e utilizat de mulți ... Genială invenție germană.

  • unckle, vineri, 13.12.2013 22:02

    fenomenal titlu :)

  • bmw m6, vineri, 13.12.2013 22:22

    Like pentru ca BMW si pentru ca din seria M !:)

  • Gelu, vineri, 13.12.2013 23:01

    De banii astia imi iau o masina sport in adevaratul sens al cuvantului. Pretul mi se pare exagerat de mare pentru ce ofera. Pur si simplu nu-si merita banii la ce alternative (chiar mai ieftine) sunt pe piata. Desigur, e o masina foarte buna dar 911 turbo , de exemplu, e intr-o cu totul si cu totul alta liga.

  • Mihael, sâmbătă, 14.12.2013 02:30

    Daca ti se pare ca pretul este prea mare pentru ceea ce ofera,esti liber sa alegi ceea ce vrei dar tine cont ca masinuta asta nu e pentru oricine. Ce alternative viabile ai avea tu la banii astia? In gama asta de putere te incadrezi cu 911 Turbo S si din cate stiu modelul respectiv depaseste valoarea lui M6.

  • vianu, sâmbătă, 14.12.2013 09:58

    uite ca nu sunt deacord cu tine @Gelu decat intr-o singura privinta: 911 este intr-o alta liga. Dar as corecta: intr-o alta CLASA. Serie 6 e un touring pe cand 911 nu. M6 il poti compara cu un CL63, Bentley GT sau un KX de exemplu. Si in legat de pret, modelul din articol e un M, la "normale" vad ca 911 e mai scump decat un Serie6 http://www.automobilemag.com/am/99/2013/bmw/6_series/640i_coupe/3484/compare.html

  • Laurentiu 29, sâmbătă, 14.12.2013 10:32

    Seria 6 este un GT - grand tourer / gran turismo - si evident, nu este in clasa cu 911......porsche nu are reprezentant in clasa asta, ar fi un fel de panamera cu doua usi......e bine sa comparam mere cu mere.......despre masina: nu ma deranjeaza pretul, consumul (asta-i ipocrizie la o masina din clasa asta), dar sint sigur la manevrabilitatea sufera sub impactul masei masinii.....

  • @vianu, sâmbătă, 14.12.2013 12:53

    Corect, sunt din clase diferite, dar in aceasi marja de pret. Eu, personal, daca as avea 150.000 de euro sa cheltui pe o masina cu siguranta nu ar fi pe M6, pentru ca nu merita. E o masina deosebita, dar pretul e de-a dreptul exorbitant. De 150.000 mi-as lua http://www.automarket.ro/masini-noi/porsche/911-38-475cp-pdk7-gt3-110281/specificatii.html , deoarece: nu vezi Porsche la fiecare colt de strada, e o masina sport pur sange, se devalorizeaza mult mai greu etc.

  • @gelu, sâmbătă, 14.12.2013 13:07

    Ficare cu gusturile lui, Porsche e Porsche, dar sa stii ca nici M6 nu vezi la fiecare colt de strada, asta daca nu-l confunzi cu Bmw-urile obisnuite, de fapt Porsche vinde mai multe exemplare de 911 anual decat vinde Bmw cu M6:).

  • mircea, sâmbătă, 14.12.2013 13:16

    @Ruben: Corect, evident :) @Sapphire: Caută titlul pe youtube.

  • Scorpionul.negru, sâmbătă, 14.12.2013 13:20

    @Laurentiu 29 Sigur....e un GT. O masina sport orientata spre confort (cat de cat). 911 e sport si atat. Ideea era la 150 de mii ce alternative mai sunt pe piata cu 2 usi sport :)

  • dany, sâmbătă, 14.12.2013 13:53

    1. Frumos articol... scris cu tact, umor si o usoara ironie acolo unde trebuie! Felicitari! 2. ”Urmărind firul Dunării înspre cetatea de la Adamclisi, am tras cu ochiul pe computerul de bord şi am văzut că e mai uşor să măsurăm fiecare sută de kilometri în decalitri decât în litri. Vreo doi.” ... Superba fraza. Imi aduce de aminte de expresia ” e BMW! consuma 10 litri si o cantă (găleată)”! 3. La testul cu M5 spuneati ca e zgomotoasa... ca boxele emit continuu un sunet de motor artificial... la M6 spuneti ca e silentioasa... curios lucru! 4. La M5 de asemenea se punea ca e salbatica si greu de controlat... daca sunt scoase sistemele de asistenta electronica... la M6 spuneti ca e relativ domestica... ce reper ati avut? M5 sau ceva de genul Dodge Viper!?

  • dany, sâmbătă, 14.12.2013 14:01

    daca ar fi sa puneti banii ce ati prefera? BMW M6 coupe/ cabrio sauMaserati GranTurismo Sport/ GranCabrio Sport?

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 14.12.2013 14:07

    Reporter: Tu, din punctul tau de vedere, de ce esti pan Faul... fan Paul Walker? Intervievat: Pentru ca din seria filmelor si pentru ca automobile. :))))))))))))))))))))))) http://www.youtube.com/watch?v=ylYpFh2IBLE